Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Produkter og leverandører

 Læderpleje sadel osv.
Forfatter: 
Dato:  17-07-2010 19:56

Hvad pudser I sadel, trense osv. i? Bruger I sadelsæbe først, køber I de der spray-produkter eller hvordan? Hvad er godt?

Hvad er skidt? Det skal være noget der trænger godt ind, så man ikke sidder en fedtet sadel..


Jeg har virkelig været dårlig til at få pudset, og står nu med en helt ny sadel (læder), som jeg gerne vil passe godt på og vedligeholde... Men er lost i pudse-verden



Team Starlight´s


Starlight´s Sidney & Kristina


Hvil i fred


Zar 16/5-87-25/10-02

Chiquita 29/5-91-2/8-06

Maddie 3/6-01-17/3-09

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  18-07-2010 19:32

Mærkeligt. Er folk lige så dårlige til at pudse som jeg? Ville bare ha anbefalet et produkt. Der er jo tusind at vælge imellem...



Team Starlight´s


Starlight´s Sidney & Kristina


Hvil i fred


Zar 16/5-87-25/10-02

Chiquita 29/5-91-2/8-06

Maddie 3/6-01-17/3-09

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  18-07-2010 20:59

Jeg er også helt rundforvirret af alle de forskellige produkter da jeg tidligere har haft en stofsadel..

men til min trense burger jeg det Passier har lavet på sådan en spray dåse. Det er super lækkert og nemt at bruge.


Anne-Sofie

Ferdinan <3


Dressursadel søges!

0
0
Svar på denne tråd
 
 En god
Forfatter: 
Dato:  19-07-2010 13:17

sadelsæbe med glycerin i..Fx er jeg meget glad for Passier's.


Tørrer læderet over med en hårdt opvredet klub, sæben gnides godt ind med en svamp og der tørres efter med en tør klud. Bagefter gnider jeg lidt extra sadelsæbe ind i læderet .


fedt får det kun hvis det har været ude i regnvejr...Læderfedtet er hårdt ved syningerne og en god sadelsæbe plejer ligeså meget.


Hvis jeg er i det sjuskede hjørne bruger jeg dreamcreme.


Sprayprodukterne er jeg ikke meget for


Har du hest ???? SÅ må du være rig !!!....Nej da...jeg har jo hest !!!!!!

0
0
Svar på denne tråd
 
 kieffer...
Forfatter: 
Dato:  19-07-2010 14:59

skal min have den store tur, er det kieffer sæbe og bivoks-fedt.


Er det turen en gang om ugen, bruger jeg blue hors spray læderrens, og læder-dressing.. Som jeg er rigtig glad for. Let at bruge, og ingen knirken bagefter.



Græs/Løsdrift 500 /1000 vinter /boks, vest for Århus, med ridebane. Link


Rækkehus fra 2005, ved Århus. Link

0
0
Svar på denne tråd
 
 Læderpleje
Forfatter: 
Dato:  19-07-2010 18:49

jeg har i en del år, brugt Kieffers sadelsæbe til at rense med og til selve pleje, bruger jeg noget i en hvid bøtte med brun låg - kan ikke huske hvad det hedder, men det bliver rigtig fin.


Føl sælges eft. Nando/Urprinz, 2 års hoppeplag eft. Lami Søndervang/Urprinz sælges - se mere på www.staldmiller.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 Kieffer
Forfatter: 
Dato:  23-07-2010 00:36

Jeg pudser udstyr 2-6 gange pr. år afhængig af dovenskab samt hvor meget jeg har brugt udstyret ;-)


Men når det får, så får det til gengæld også den helt store tur:


Alt bliver skilt ad og vasket med Kieffer glycerinsæbe. Derefter hænger det til tørre til næste dag, så jeg er sikker på, at læderet er tørt, inden jeg smøre det med Kieffer læderfedt.


Det er vigtigt, at læderet er tørt, inden du smøre fedt/olie på det, ellers lukker du fugten inde i læderet og det begynder at rådne indefra. Råd fra en sadelmager.


Hilsen fra Tine

og hafferne

Flicka & Frigg


0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider