Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Produkter og leverandører

Tilpasning/omstop af Wintec Cair sadel,
Forfatter: 
Dato:  14-03-2010 11:47

..i Nordsjælland

Er der nogen som har erfaringer...gode som dårlige...og kan anbefale mig hvem jeg skal ha fat i ??

Har en wintec Pro Cair Contourblock, som trænger en justering...evt omstop, måske nyt kopjern.

0
0
Svar på denne tråd

Kopfjern
Forfatter: 
Dato:  14-03-2010 18:09

Nyt kopfjern kan du selv skifte - men jeg kender ikke til omstopning af Wintec med cairsystem.

/Lisbet

Hvis du mangler sommergræsning til din vallak som samtidig kan være selskab for min unghest på 4 år - så skriv til mig. (Ridebane 25m.)

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  14-03-2010 18:20

Omstopning? det er jo luft... Men der vist nogle der kan "rette" sådan en sadel, ved bare ikke hvordan. Spørg hvor du har købt sadlen eller en forhandler, de må kunne vejlede dig.

Team Starlight´s

(Kristina & Starlight´s Sidney e. Salomon/Tango)

0
0
Svar på denne tråd

Det er ikke
Forfatter: 
Dato:  14-03-2010 18:37

bare luft, det er en alm. uldstopning med en tynd luftpude for at udligne de ujævnheder der kan være i en uldstopning.

Hvorfor skal den omstoppes? Jeg ville bruge en godt uddannet sadelmager til at lave ændringer, og holde mig langt væk fra forhandlere, som siger de kan skifte kopf jernet.

Sagde Janne

Sælges:

Windsor elite 17 "

Lædergjord med maveplade - 110 cm

- Send PB for info -

0
0
Svar på denne tråd

jeg ved...
Forfatter: 
Dato:  14-03-2010 19:03

..godt at jeg selv kan skifte kopjern...Det er jeg blot ik så vild med at begive mig ud i, uden ordenlig vejledning :) desuden skal "nogen" jo osse hjælpe mig at finde ud af, hvad det evt. skal skiftes til

Hesten har udviklet sig muskulært og sadlen ligger nu for tæt på manken...derfor justering..Hvad der skal til...kopjern, omstop, eller begge....aner det ikke

Jeg bruger normalt Dalman i Kbh som sadelmager (til min springsadel, som er den primære sadel), men de beskæftiger sig ikke med Wintec.

Har nogen erfaringer med Heri ?? Jeg har købt sadlen der, men ved ik hvorn de er ellers ..... Og efter en lang bitter sadelhistorie sidste år, så er jeg nærmest paranoid...

/H

0
0
Svar på denne tråd

Wintec
Forfatter: 
Dato:  14-03-2010 19:14

Jeg har en Wintec Isabell Werth og en Wintec Pro Jumping til Grå.

Springsadlen bruger jeg dog ikke ret meget.

Jeg bruger Mogens fra MJ rideudstyr til mine sadler. Han har arbejdet med Wintec-sadlerne og deres luft/stopning i mange år. Kan kun anbefale ham.

Ellers skal du have fat i Brodie(mener jeg han hedder). Han holder vist til i Århus, men er ind i mellem herover.

Heri kender jeg ikke noget til omkring Wintec-sadler.

Mvh

Gitte og Den Lille Grå

Championatsvinder Dressur 2007

Championatsvinder Distance 2009

Vestegnens Rideklub

0
0
Svar på denne tråd

Vi bruger også
Forfatter: 
Dato:  15-03-2010 07:32

Mogens fra MJ Rideudstyr i Greve (Håndværkervænget 22 2670 Greve - 4369 0218)

Han laver alle vores sadler, uanset mærke.

;o) Lillian

0
0
Svar på denne tråd

HelleK
Forfatter: 
Dato:  15-03-2010 20:00

På hjemmesiden www.wintec.at. kan du finde en video der trin for trin viser hvordan du skal skifte kopfjern. Den er let forståelig og det er altså supernemt.

Mvh Annette

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider