Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Produkter og leverandører

 Ultrabredt sadelkammer
Forfatter: 
Dato:  15-11-2009 00:07

Jeg er for ganske nylig blevet opmærksom på, at selv min elskede Prestige Venus er tæt på at være for smal (i kammeret, ikke i bomvidden) til at kunne ligge på min nye hest; dens rygsøjle er hele 4 fingre bred.

Så er gode dyr rådne, og jeg overvejer forskellige løsningsmuligheder, hvis Prestige'en skulle begynde at genere hende. Og siden hun tidligere har gået med en for smal sadel (iflg. kiropraktoren), så er det nok også relevant at overveje under alle omstændigheder, når jeg er i tvivl om, hvorvidt Prestige'n holder i længden (hulk).



Første mulighed er en bomløs. De fås - kan jeg forstå - i mange kvaliteter og udgaver. Den slags jeg i så fald gerne vil have fat i, skal ligne en "rigtig" dressursadel, og det vil samtidig være en kæmpefordel, hvis knæstøtterne sættes på med velcro, sådan at man kan flytte dem, så de kommer til at sidde rigtigt i forhold til ens benlængde mv.

Jeg har surfet nettet tyndt (eller noget) og har fundet frem til disse mærker, som jeg synes ser rimeligt fornuftige ud:

Admiral Dressage

Flexible Master
Startrekker
Trekker Master

Umiddelbart er jeg mest til Flexible Master eller Trekker Master ud fra udseendet og sædet at dømme...


Er der nogen, der kan sige noget om, hvor gode disse er til at fordele trykket over ryggen og hvor bredt kammeret er deri?



Eller kan nogen nævne andre mærker, der er gode, som fordeler trykket godt - og hvor kammeret også er bredt nok?



Anden mulighed er at finde en bomsadel, der har et tilstrækkeligt bredt kammer til at kunne ligge på dyret.

Og hvilken kunne dét så være?

Jeg var overbevist om, at det ikke var muligt at finde noget bredere end Prestige.

Men det kan godt være, at jeg tager fejl?



Jeg er spændt på at høre jeres tilbagemeldinger! :-)



_______


... Man kan også være heldig at slippe over vejen med bind for øjnene og propper i ørerne...



www.epona.tv


0
0
Svar på denne tråd
 
 Kentaur
Forfatter: 
Dato:  15-11-2009 08:08

En kentaur er meget bred i kammerat. Man sidder rigtig godt i dem, jeg ville dog vælge den i bedre læderkvalitet hvis jeg skulle ud og købe en ny...


------------

0
0
Svar på denne tråd
 
 trainers
Forfatter: 
Dato:  15-11-2009 08:33

min trainer er med et meget bredt kammer.



Beklager taste og stavefejl


Bedækning tilbydes v J. Jones WMH 145


Sælges:

DV ´10 e Itsabrahma x RDH x BH Romancier (rød)

WM ´10 e J. Jones X W. April (rød)

0
0
Svar på denne tråd
 
 Albion...
Forfatter: 
Dato:  15-11-2009 08:34

... tror jeg også godt du kan være heldig med (y)



Advarsel mod opstaldningsted: www.heste-nettet.dk/forum/6/153480/ 153480/

0
0
Svar på denne tråd
 
 Bredt kammer
Forfatter: 
Dato:  15-11-2009 09:11

Jeg har haft en sommer esprit, og den havde et ekstremt bredt kammer. Ved ikke om de andre sommer modeller er lige så brede.


Nu rider jeg i en prestige junior sadel, og der er kammeret også meget bredt. Måske er der forskel på prestiges modeller, eller de er blevet bredere med årene?


Ellers vil en albion nok også være god, men de er desværre også meget brede at være i




0
0
Svar på denne tråd
 
 Albion...
Forfatter: 
Dato:  15-11-2009 09:19

... det er lidt pudsigt, for det synes jeg ikke og det er ellers klart mest til Passier, som også er meget smalle i "taljen".


Men det er jo individuelt.


Ulempen er selvfølgelig, at hvis man vil have et bredt kamme, så må sadelpuderne jo nødvendigvis placeres længere fra hinanden. Det nytter jo ikke, at gøre sadelpuderne smallere.


Så må sadlen jo rent logisk også blive bredere, men den kan "bygges op", så sædet stadig føles smalt. Det har så bare den ulempe, at så kommer rytteren jo længere væk fra hestens ryg, men det kan jo så være et nødvendigt tilvalg, hvis tingene skal harmonere og begge parter være tilfredse.



Advarsel mod opstaldningsted: www.heste-nettet.dk/forum/6/153480/ 153480/

0
0
Svar på denne tråd
 
 Comfort sadel
Forfatter: 
Dato:  15-11-2009 15:15

Du har et engelsk sadelmærke som er lavet til brede heste. Der er taget højde for en del af de problemer du oplever med brede heste, bla at kammeret ofte bliver for smalt.

Sadlerne hedder comfort saddle, jeg tror også at de har danske forhandlere.

Jeg synes det er en super lækker kvalitets sadel til en fornuftig pris.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Kentaur osv.
Forfatter: 
Dato:  15-11-2009 15:48

jamen de fleste gængse mærker er altså for smalle, også selv om de er brede i almindelig forstand.

Jeg har i hvert fald ikke set nogen, jeg syntes var specielt brede.


Min Prestige har i forvejen et RET bredt kammer, jeg har ikke målt efter, men 8 cm må den nok ca. være.



Og jeg leder jo nok efter noget oppe i nærheden af de 10 cm's penge (hele vejen).



Comfort saddle vil jeg lige prøve at se nærmere på.



_______


... Man kan også være heldig at slippe over vejen med bind for øjnene og propper i ørerne...



www.epona.tv


0
0
Svar på denne tråd
 
 Comfort saddle
Forfatter: 
Dato:  15-11-2009 15:54

kan jeg ikke finde - de eneste jeg har fundet, er cykel-sadler, og det er ikke lige dét jeg er ude efter .

Kan du henvise til en side evt.?


_______


... Ved du noget om BRED-kamrede sadler eller bomløse sadler, så hjææææælp mig ved at skrive her...


www.epona.tv


0
0
Svar på denne tråd
 
 Måske disse?
Forfatter: 
Dato:  15-11-2009 16:38

Ved det ikke, men måske det er dem her, der tænkes på:


http://www.saddleexchange.com/

0
0
Svar på denne tråd
 
 Samme problem her
Forfatter: 
Dato:  16-11-2009 13:22

Jeg har lidt samme problem, min unghest er ekstremt bred. Har fundet en helt ny Kentaur Elektra som han kan gå med, jeg kan have hele min hånd i bredden ml. puderne - og min hånd er IKKE lille og smal




Julie


Mangler du julegaven til den du holder af? Se mere på
www.julieschwartz.dk

Kranio Sakral Terapi tilbydes.



0
0
Svar på denne tråd
 
 comfort saddle
Forfatter: 
Dato:  16-11-2009 13:34

Ja www.saddleexchange.com er produsentene af comfort sadlen. Det er et ret lille firma, så du kan komme direkte i kontakt med sadelmageren hvis det er nødvendigt og de kan lave en helmasse spesialløsninger hvis det er nødvendigt.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Panelsadel
Forfatter: 
Dato:  16-11-2009 14:54

fra sadlle-exchange er en helt fantastisk sadel. Den er med bom og hver sadle kan stort set laves lige så brede, som man har brug for.

Oven i sidder man super i den, og den ligner en traditionel sadel.


Jeg har lige anskaffet mig sådan en. Jeg kommer fra passier-modeller, som var tilpasset den enkelte hest.

Min nye sadle ligger godt på alle 3 heste, og det sjove er, at de - på trods af tidligere tilpassede sadler - nu går med utroligt meget ryg!

Den kan varmt anbefales .


Cirkelinemus

0
0
Svar på denne tråd
 
 Comfort sadlen
Forfatter: 
Dato:  16-11-2009 20:07

som jeg har set er desværre slet ikke så bredt i kammeret. Kiggede på den til mine brede elevponyer, men synes ikke den var meget bredere end de wintec, de gik med i forvejen.

Var heller ikke helt enig med den engelske sadelmager, da jeg så ham passe sadler til for nylig, så det er vist som med alle de andre sadelmagere - man skal være opmærksom selv!


Har lige anskaffet mig en panel sadel, og den kan jo gøres ret bred. Foreløbig har jeg kun gode erfaringer med den, men har heller ikke haft den ret længe endnu


Mvh. Frida Laursen
Se mere på: www.helhedstraening.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456789
Forfatter: 
Dato:  16-11-2009 20:28

hvis du vil være god ved din hest, så få tilpasset en albion ;D Fantastisk sadel ;D

0
0
Svar på denne tråd
 
 Bredt kammer
Forfatter: 
Dato:  16-11-2009 20:38

Trainers, Albion, Prestige og Comfortsadlen har været for smal til min hoppe.

Panel-systemet har heller ikke kunne gøres bredt nok.


Derfor vil jeg anbefale dig at kontakte disse mennesker(alt efter hvor du bor):

www.nrsaddles.dk


De fører engelske sadler som er ret brede i kammeret.

Selv har jeg en Silhouette og den er jeg super glad for! Prisen er lidt pebret, men hellere det end at hesten går med en for smal sadel.

Supreme eller Frank Baines kunne også være en mulighed, alt efter hvordan din hest er bygget.


Det kan godt lykkes, hvis man finder en sadelmager der har sadler hjemme som er passet til nutidens heste :)


Harvester





"Jeg er et følsomt og intellegent menneske, med en klovns sjæl der altid kommer galt afsted"

Ukendt





0
0
Svar på denne tråd
 
 Tak for jeres svar
Forfatter: 
Dato:  16-11-2009 21:14

jeg har været så heldig at få lov at låne en Trekker Master, som jeg i hvert fald lige skal prøve på hesten - og som jeg måske også skal prøve at ride i. Den er læææækker at mærke på, wauw, hvor er det noget blødt og dejligt læder.

Sadelpuderne føles faste, uden at være hårde og... så kan man skifte knæstøtterne efter behov; Wintec's Flexiblocks passer nemlig dertil.



Grunden til, at jeg overvejer en bomløs er, at man - ifølge kiropraktoren - bør overveje at få omstoppet sin sadel hver 3. måned, så længe hesten er under optræning eller genoptræning, fordi dens muskelsætning ændrer sig så meget og kan gøre stopningen i sadlen skæv.


Det skulle efter sigende forholde sig anderledes med bomløse sadler, der er stoppet med memory-skum.



Men som sagt: tusind tak for input indtil videre; det kan snildt være, at jeg måske alligevel ender i en bomsadel, og så tager jeg gerne imod endnu flere gode råd. :)



_______


... Ved du noget om BRED-kamrede sadler eller bomløse sadler, så hjææææælp mig ved at skrive her...


www.epona.tv


0
0
Svar på denne tråd
 
 Fhoenix
Forfatter: 
Dato:  20-11-2009 14:19

Nu har jeg kigget lidt mere på det bomløse marked og er blevet rådet til at kigge på Fhoenix Vogues dressurmodel.

Jeg synes den ser rigtig lækker ud, og det tiltaler mig meget, at der er så stor rygfrihed i den. Plus der er ikke noget kopfjern i den, der kan trykke på muskulaturen, der er heller ikke læderbom i, som der fx er i Trekker Master, som jeg ellers også synes virker som en lækker sadel.

Denne skulle efter sigende ikke give trykninger, og den skulle også fungere på heste med markeret manke.


Er der nogen, der kender den og kan sige positivt eller negativt om den?



Nu bliver det nok i hvert fald til, at jeg skal prøve en demomodel, når kiropraktoren kommer næste gang.

Og så bliver det spændende, om den duer til hende.


_______


... Ved du noget om BRED-kamrede sadler eller bomløse sadler, så hjææææælp mig ved at skrive her...


www.epona.tv


0
0
Svar på denne tråd
 
 hjhjhjhgjh
Forfatter: 
Dato:  21-11-2009 11:16

Masterback flex Kan blive næsten så brede som du ønsker... udskiftelige paneler og knæstøtter. Fås både med dybt eller fladt sæde. Y gjordophæng. 2 muligheder for placering af stigbøjler..


aloe vera forhandler

www.houseofcharisma.com

Home of Masterback flex saddles

0
0
Svar på denne tråd
 
 comfort saddles
Forfatter: 
Dato:  21-11-2009 13:29

Jeg er en af dem der lige har købt en af dem, sidder super godt i den og min hest er begyndt at søge godt ned og bruge sin ryg igen. Han gik tidligere med en wintec pro( hos tidligere ejer) og den havde trykket ham i ryggen så han havde en masse låsninger og noget tryk i det dybere muskellag hvor bagsvidselen lå...


Dean er super dygtig men jeg vil da sige at man også selv skal bruge sin sunde fornuft.....synes sadlen lå lidt højt fortil hvortil han svarer, den er helt ny så ulden giver sig meget hurtigt prøv at sætte dig op....... det gjorde jeg og kunne også godt mærke det på min hest, så siger Dean hvad synes du, jamen jeg kunne mærke på min hest at han ikke var helt tilfreds, så siger Dean hop lige ned så kigger jeg på den.........han tog den med ud til sit medbragte værktøj og lavede min sadel bredere på stedet, så prøvede jeg igen og vupti min hest synes det var bedre.......Dean kommer igen til Marts og tjekker om den skal efterfyldes.......


De har også forhandelere i Danmark, men om de kun er forhandlere eller om de også er sadelmagere er jeg ikke klar over.......


Ny sadel, min hest er blevet gladere......selv kiropraktoren synes det er dejligt at høre at han har overskud til at være lidt fjollet.......



Hilsen Jeanne


CALIF, min smukke stjerne.





Cayenne, 10-10-07

Oline, 14-07-09

Hvil i fred mine dejlige tøser.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hvis der
Forfatter: 
Dato:  22-11-2009 00:38

ikke er noget som helst i, så er det jo bare en pony puder med puder nedenunder. Hvor tror du trykket ligger hvis du laver letridning eller let sæde?


Sagde Janne

Sælges:

Super sød shetlænder vallak,

tilredet, højde 1 meter.

Lædergjord med maveplade - 110 cm

- Send PB for info -





0
0
Svar på denne tråd
 
 Nr saddles
Forfatter: 
Dato:  22-11-2009 00:43

som anbefales er i øvrigt Brian Rutsou som bla. kommer ude hos os. Han har fundet sadler (engelske modeller) til nogle af de ret brede heste, der går ude hos os. Den han sidst har solgt er den her:



Som jeg har haft fornøjelsen af at ride i. Den er ikke billig, men man sidder bare super godt i den. Den ser ret klodset ud, men man er slet ikke låst fast i den. Den ligger på en ret bred hest, som samtidig har en meget markeret manke.


Sagde Janne

Sælges:

Super sød shetlænder vallak,

tilredet, højde 1 meter.

Lædergjord med maveplade - 110 cm

- Send PB for info -





0
0
Svar på denne tråd
 
 ultrabred
Forfatter: 
Dato:  22-11-2009 10:12

Jeg har jo også selv en temmelig bredrygget hest og det eneste der kan ligge på ham, er en albion Platinum.

Men han er også rimelig flad i den bagerste del af ryggen - jeg tænker at det også har indflydelse på, hvilken sadel der kan passe.


Lige nu kan han godt passe den bredest trainers sadel og nogle af de andre albionmodeller, men han er også lidt muskelfattig efter lang en skadespause - så dem vokser han hurtigt ud af igen.


Albion Platinum'en kan ændres i bommen og har, så vidt jeg ved, det bredeste kammer man kan opstøve ;) Jeg har fået den anbefalet til min hest af to sadelmagere, uafhængigt af hinanden.


Pøj pøj med det :)



Mvh. J u l i e

Med Nikee & Ferrari:)


Søger brugt Albion Platinum

17" med extra bred bom.


0
0
Svar på denne tråd
 
 kan godt være dette lyder dumt...
Forfatter: 
Dato:  22-11-2009 12:22

Kan godt være dette lyder dumt... men hvordan er kammeret blevet for lille???? Rygsøjlen er vel ikke blevet bredere med tiden eller???

Et kammer kan da ikke blive for lille, så har det da været for lille hele tiden????

Kan godt være mig der bare ikke forstår


Akademisk ridekunst: www.barokridning.dk

Vejen og rejsen er målet i sig selv




Carina Eriksson-Branderup kursus d. 29. nov 09




0
0
Svar på denne tråd
 
 Hesten er nyindkøbt
Forfatter: 
Dato:  22-11-2009 13:13

Med at kammeret er tæt på at være for smalt, mener jeg, at det ikke har optimal vidde.


Iflg. kiropraktoren (der også er sadel-tilpasser) skal der være en fingers luft på hver sin side af rygsøjlen, og det er der lige knap plads til.


Og når kiropraktoren så samtidig siger, at man bør omstoppe sadlen til en unghest (eller en hest under langvarig genoptræning) ca. hver 3. måned, så tænker jeg, at det måske ligefrem kan betale sig at købe en bomløs med skum-stopning, fordi jeg jo nok også skal have reguleret bomvidden undervejs.


Er der slet ikke nogen, der har erfaring med Fhoenix?


Jeg kan forstå, at der ikke er kopfjern i fortil, og at det er bagsvidslen, der er "fast". Her er jeg lidt usikker på, hvad effekten er af dét.


Men der ligger paneler i, så hesten er sikret rygfrihed og trykfordeling som i en bomsadel.


Og i og med, at denne bomløse også kan bruges til markerede heste, burde den alligevel ikke "flade ud" fortil...


Heldigvis har hun en demosadel, som man kan prøve, og det tænker jeg nok at gøre, op til at kiropraktoren kommer igen.


Men derfor kunne det alligevel være dejligt at høre, hvis nogen har erfaringer med sadlen.


_______


Flere gode (brugte) sadler til salg - se min præsentation


www.epona.tv


0
0
Svar på denne tråd
 
 Fhoenix Vogue
Forfatter: 
Dato:  26-06-2010 21:39

Hej Gsims!


Fik du nogensinde prøvet en Fhoenix Vogue - og hvad syntes du i givet fald om den?? Har nemlig selv lidt kig på den.

0
0
Svar på denne tråd
 
 gsims...
Forfatter: 
Dato:  27-06-2010 21:36

Må man spørge hvem din kiroprakter er?


Hilsen Charlotte


Den Mobile Sadelmager - BarokAmok

Tlf 60 30 44 33 barokamok@yahoo.dk www.barokamok.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 dddddddddddddddddd
Forfatter: 
Dato:  27-06-2010 21:44

Min hest har os brug for et bredt kammer og jeg har en Sommer Magnus II dressursadel og den har altså et super fint og bredt kammer (y)


Rikke Andersen som jeg bruger som kiropraktor sagde om den tidl. sadel (som var skæv osv) at han skulle have et godt bredt kammer og hun sagde fint god for Sommeren jeg har købt (y) Som lægger godt på mit dyr.


Hvad med en SOmmer til din`?


"Det er kun de dygtige ryttere der bør bruge hjælpetøjler. - Problemet er bare at de dygtige ryttere jo ikke behøver dem.. " ?

McLean

0
0
Svar på denne tråd
 
 Jorges Canaves
Forfatter: 
Dato:  30-06-2010 22:47

Jeg har en JC Zirkonia (eller Black Jack) til Bouniaz, som også har brug for en temmelig bred sadel med nogle ret brede puder også.


Ulempen er bare, at jeg måske til tider føler, at jeg ikke kommer helt tæt nok på hende. Men omvendt, så kom jeg også fra en Passier Grand Gilbert som jeg bare har det super godt med. Men det hjælper jo ikke noget, når den trykker hesten.



Hilsen
Tina










0
0
Svar på denne tråd
 
 En ting mere...
Forfatter: 
Dato:  30-06-2010 22:55

Min søster har lige fået en ny sadel - også med et ret bredt kammer. Den har bare ikke så store puder som min. Det er en Sommer Passion. Det var vidst lige som at knappe en knap, så godt ligger den på hesten.



Hilsen
Tina










0
0
Svar på denne tråd
 
 jeg kende det!
Forfatter: 
Dato:  30-06-2010 23:04

Gsims

Jeg kender alt for godt dit problem...


min løsning blev en Ideal fra england (samme område som albion, windsor osv)

Min hest er også meget meget bred og kræver meget plads mellem pannelerne, tror der er en håndsbrede mellem pannelerne på min.

Jeg fik en "bred-heste-bom" sat i en af deres dressurmodeller - så jeg stadig kunne få en ordenlig dressursadel.


Jeg kendte heller ikke mærket før, men fu.. hvor har det været alle pengene værd.


Ideal sadler kan varmt anbefales (både af mig og Chevy)


Anne


0
0
Svar på denne tråd
 
 anne.........
Forfatter: 
Dato:  01-07-2010 00:02

Hvordan klarede du rent praktisk at købe sadlen fra england Anne? Eller er der en forhandler i Danmark?


Hvor meget kostede den dig?


Vi mangler også en meget bred sadel til min datters store pony, den du har købt lyder jo interessant


Kærlig hilsen

Charlotte Bursche

clairvoyance på mennesker og dyr

læs mere: www.mindnsoul.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 Charlotte
Forfatter: 
Dato:  01-07-2010 00:28

Jeg købte den gennem sadelmager Birgitte Funder (hobro), men hvis du er fra sjælland, mener jeg også Rützou (staves?) har kontakter derovre.


Selv var jeg skeptisk i starten for jeg ville jo helst have en passier eller noget andet kendt. Men kom til den konklusion at hesten var nok ligeglad med om andre kendte mærket bare den lå godt på ham og rytteren også kunne ride i den :)


Incl. birgittes måltagning og afprøvning af xx sadler i ca 1 time, hjemme hos mig. Levering, afprøvning og finjustering af stopning, samt justering af stopning efter 3 mdr. brug ca samt at sadlen ikke var en std. model men en "sammensat" kreation blev det ca 14.000. Sadlen er af rigtig fin kvalitet.


Birgitte er i hvertfald meget nidkær med at det passer, og jeg havde selv "et godt øje" til Frank baines, men hun mente at bomme i Ideal ville passe bedre til min hest. Jeg har ikke fortrudt at jeg lyttede til hende.

Efter knap 2 års jagt i sadel junglen er jeg blevet pænt hysterisk mht sadler men jeg er glad for valget



Jeg vil egentlig tro du godt selv kan købe den over nettet, men så er mål og køb jo også på eget ansvar.





Anne


0
0
Svar på denne tråd
 
 sommersadler
Forfatter: 
Dato:  01-07-2010 11:15

sommersadler er generelt brede i kamret


Lækker Dressursadel SÆLGES NU - Lemtex Cresta: YDERST VELHOLDT!!

- Se også mine andre annoncer. Bla. Cavallo Weltmeister- SOM NYE!! Send en PB ved interesse :o)

0
0
Svar på denne tråd
 
 Phoenix Vogue
Forfatter: 
Dato:  02-07-2010 12:44

Jeg købte en PV for ca en måned siden til min multi bredde sportsko - irish cob. Jeg tror det er en rigtig god løsning, det har det ihvertfald været indtil nu. Glad og tilfreds hest, sadel som bliver hvor den blev lagt fra starten og super lækker sadel at være i. Men jeg vil egentlig også gerne høre erfaringer med denne sadel. Der må da være nogen herinde som kender den og har lidt mere erfaring med den end jeg.


Mvh Karina

0
0
Svar på denne tråd
 
 Et lille pip
Forfatter: 
Dato:  02-07-2010 13:22

Der er stor forskel på om man skal have en bred bom og så et bredt kammer. En hest kan godt være bred oppe ved rygsøjlen, men mere muskel fattig og have en middel bom (KÆMPE PROBLEM) samt omvendt, være bred, men have en smallere rygsøjle (ikke noget problem).

Udfra hvad jeg kender til Gritts hest, så tror jeg ikke kammeret i en sommer er nær nok. Vi har samme problem med kammeret i fx albion til nogle heste, at der ikke er plads til at de får ryggen op, fordi kammeret ikke ere bredt nok. Og der kan altså snildt være en hånd, det er bare ikke nok


Sagde Janne

Sælges:

Windsor elite 17 "

Lædergjord med maveplade - 110 cm

- Send PB for info -




0
0
Svar på denne tråd
 
 Fhoenix-støtte
Forfatter: 
Dato:  03-07-2010 18:47

Karina:


Hvor meget støtte synes du, at der er i Fhoenix-sadlen? Mere end andre bomløse (hvis du har prøvet andre) eller?


Med andre ord - føler man sig sikker i sadlen?

0
0
Svar på denne tråd
 
 tjaaaaa
Forfatter: 
Dato:  03-07-2010 20:02

jeg skrev i tråden i november og er blevet en del klogere siden....


Jeg roste Dean og comfort saddles........for hurtigt må jeg sige, de første gange jeg red gik Calif fint også begyndte problemerne...... han var sur når han fik sadel på, nappede efter mig når jeg spændte gjord og svingede kraftigt med halen.....gik meget med sænket ryg og kunne pludselig finde på at vende om i volten og i den dur....... havde selv en kraftig tanke om sadlen heldigvis fik jeg "kun redet" i den små 10 gange......så kom kiropraktoren ..... hun var absolut ikke tilfreds.... den havde trykket ham i hans allerede ømme ryg, fra hans gamle sadel hos tidligere ejer.....og nu også fortil.....jeg var tosset så fik besked på at de næste par måneder var det kun træning fra jord for at få ham til at bruge sin ryg igen..... og da hun kom igen i maj var han fin.......jeg endte med at købe en isabell werth fra tyskland med uld og han går dejlig afslappet med den.


Saddleexchange var ikk til meget hjælp, udtalelse fra kiropraktor og anden sadelmager virkede ikk, det kunne han ikk bruge for sadlen passede da jeg købte den....hmmmmmmm.....så var det fordi hesten havde sat muskler at den ikk passede mere, nej for han var næsten ikk redet..... så ville de komme og lave det om, det sagde jeg nej til da han havde lavet noget @!#$ første gang og jeg ikk havde nogen tiltro til at han så kunne lave det anden gang.... så ville han købe sadlen tilbage og da jeg sagde ja tak til det har han ikk svaret på mail og opringninger siden......


Kammeret var skam fint nok til min, det var selve formen på bommen der var forkert til min hest og derfor fik han alvorlige tryk...... jeg har bare været heldig at min hest han ikk er blevet skræmt af at ha sadel på og at jeg har solgt den til en der skulle ha netop sådan en sadel men ikk havde penge til en ny....


Saddle-exchange, nej tak..... jeg stoler på min hest og kiropraktoren har sagt god for min nye sadel....



Hilsen Jeanne


CALIF, min smukke stjerne.





Cayenne, 10-10-07

Oline, 14-07-09

Hvil i fred mine dejlige tøser.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Saddleexchange
Forfatter: 
Dato:  03-07-2010 21:34

er et ynkeligt firma.


Nu ved jeg godt, at tråden er om sadler med et bredt kammer og ikke saddleexchange....

Jeg købte en panel-sadel sidste år. Conceptet er bragende godt, men man skal selv sætte sig ind i tilpasningen af sadlen.


Service og tid er et begreb, som ikke fylder noget i firmaet. Da jeg i sin tid bestilte min panel-sadel på 17,5 tommer, fik jeg 16,5 tommer. Da den danske måler så ringede til ham, så havde Dean godt set, at min sadle ikke var sendt endnu. - Godt så, han kunne have ringet til den danske måler i stedet for hun kom farende ud med en forkert sadel, og vi skulle have den på hesten før vi opdagede, den var for lille.

Da næste sadle kom, var vi blevet klogere, så måleren tjekkede, og det var stadig ikke den rigtige. I dette tilfælde passede alle gode gange 3.


Jeg besluttede så at ændre den ene af mine sadler til en panel-sadel. Den blev meldt færdig 7/5. Jeg modtog den først fra den danske måler 17/6.


Dean er utvivlsomt rigtig dygtig til sadler, men begrebet service er et ukendt begreb i hans forretning. Ligeledes er tid bare noget som går, og ikke noget der betyder det store.


Jeg er forrygende glad for mine sadler, men den næste sadel bliver ikke fra Dean i saddleexchange. Ham gider jeg ikke spilde min tid på mere!


Selve adlen kan jeg kun anbefale, men firmaet - så skal man bestemt ikke have travlt. Og man skal lige være obs på, hvorledes man vælger at betale for produktet!


Cirkelinemus .


Interesseret i Kranio-sakral-terapi udført af erfaren terapeut mellem Viborg og Hobro?

Se min præsentation for yderligere oplysninger.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Godt med opfølgning
Forfatter: 
Dato:  03-07-2010 22:21

Jeanne og Cirkelinemus: Det er jo netop FEDT, at I følger op på jeres indledende erfaring, for det viser nemlig, at man skal have redet i en sadel et vist stykke tid, før man ved, hvad man snakker om.


Desværre viser det jo også noget - som man godt vidste - at det er en forbandet jungle med alle de sadel-muligheder, der er. Og at det, er umiddelbart kan synes godt og rigtigt - på længere sigt kan være noget l..o...r...t.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Den eneste jeg har set er bred nok er
Forfatter: 
Dato:  04-07-2010 10:51

Peter Horobin - Liberty.


eller også kaldet saddle fit 4 life.


Den har store flade puder, og et ekstremt bredt kammer. Derudover har den tilbage lagt kopfjern, for at undgå tryk på skulderen.


Der er en atrikel i ridehesten om den i et af de seneste nr. hvor de havde været i australien, hvor alle rider i den.


http://www.saddlefit4life.com/


De bliver forhandlet og tilpasset af Iben Søndergaard i Hest og Co. i danmark


Bronzemedaljehoppe f. 2006 efter Solos Landtinus/Cape Town S, mor GRDH & årets springhoppe 2004. Lav pris gr. lettere krybbebidning ved fodring.. :)

0
0
Svar på denne tråd
 
 saddlefit
Forfatter: 
Dato:  04-07-2010 12:20

har du kontakt info på dem -det koncept sad jeg også og faldt i svimer over da jeg tjekkede youtube for sadel videoer en dag!! Kommer de til Fyn mon?? Troede kun det var heldige amerikanere der havde glæde af det!

0
0
Svar på denne tråd
 
 Tjek en Fryso
Forfatter: 
Dato:  04-07-2010 18:16

Jeg bruger en Fryso Legacy på min brede frieser.

Måtte gå væk fra kentaur, da den slet ikke var bred nok.

Frysoen er lavet til de brede friesere, og er en fantastisk sadel at sidde i.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Fit4Life
Forfatter: 
Dato:  04-07-2010 18:19

Den sadel - fit4life - havde jeg ikke hørt om før. Lyder smart, men prisen på en dressursadel - 28.000 kr. - er ret voldsom!!!


Hjemmesiden er i øvrigt www.hestogco.dk.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Prisen
Forfatter: 
Dato:  05-07-2010 08:41

Hold da fast ja, det var dyrt!!! Tror lige jeg bliver nødt til at springe over. Gider ikke en sadel der er mere værd end hesten ;)

0
0
Svar på denne tråd
 
 Nu kan jeg se,
Forfatter: 
Dato:  26-07-2010 23:05

at tråden fortsætter uden mig :-)


I hvert fald endte det for mit vedkommende med, at jeg fik sadelmager ud, havde alle mine sadler med til hesten, og heldigvis var der en af dem, der passede - faktisk uden at der var behov for yderligere tilpasning.

Det er min Prestige Hippos Dressage, som jeg ikke selv havde sat min lid til, men kammeret er en lille smule bredere end i Venus'en, og så er der en smule mere rygfrihed i stopningen fortil.


Så panikken blev afblæst i første omgang, men nu forventer jeg at få sadelmageren ud ganske snart, da hesten er begyndt at virke sur, når sadlen lægges på, hvilket hun ellers ikke er - og så synes jeg, at jeg har tendens til at komme til at sidde i bagvægt.


Men Prestige's sadler synes jeg er helt fænomenale. De kan reguleres i kammeret og har også meget bredt kammer; og så er de gode til heste (som jeg har haft flest af, af en eller anden grund), med en ret lige ryg.


_______



...SEMPER TIRO...




www.epona.tv

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider