Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Produkter og leverandører

 eksemhest hvor meget i afslag
Forfatter: 
Dato:  12-08-2009 16:49

Vi er ved at købe en rdh dressurhest på 5 år, og der skal lige en test til for at se om den har sommereksem, men skulle det vise sig den har sommereksem, og man evt vil ha hesten selvfølgelig til en noget lavere pris,hvor meget trækker det så ned hvis den har sommereksem? eller hvad ville i forlange at den skulle gå ned i pris, prisen for hesten er middelgruppen.

0
0
Svar på denne tråd
 
 ikke om jeg
Forfatter: 
Dato:  12-08-2009 21:11

ville købe den, hvis den bare er ½ så slemt angrebet som vores pony.

Men nu bor vi også i et område med søer og bække, hvor diverse kryb trives især mitter.

Med den viden jeg nu har om sommer eksem, og set hvad det kan gøre ved den, ville jeg aldrig købe en med det, så for mig vil enhver pris være for høj.

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  13-08-2009 09:25

Hvis det er meningen, at I vil avle på den..... SÅ la' være.

Sommereksem/tendensen til det er arveligt, ikke at alle afkom får - men dumt at avle på/frem...


Bare min mening....


MVH.

Betina


Kåret shetlandshingst på 82 cm sælges



Flere salgsponyer på min hjemmeside


www.stutteri-lyngholm.dk ...

0
0
Svar på denne tråd
 
 nej det er ikke til avl
Forfatter: 
Dato:  13-08-2009 09:31

det er til konkurrensehest,så jeg ved ikke om det kan påvirke dem meget ,når man er til stævner,hvis den har eksem,er det nok i mild grad da det kan holdes nede nu ved at vaske dens hale i saltvand,siger de dem der har den i ridning nu, men vi håber da på at det kun er evt haleorm eller noget der er harmløs.

0
0
Svar på denne tråd
 
 glem den
Forfatter: 
Dato:  13-08-2009 09:39

heste med sommereksem eller allergi generelt skal man gå en stor bue uden om. Hvorfor købe sig til problemer?


Karina

0
0
Svar på denne tråd
 
 eksemhest
Forfatter: 
Dato:  13-08-2009 10:15

Kan kun erklære mig enig i ovenstående. Sommereksem er en alvorlig ting, kan i værste fald føre til aflivning fordi hesten klør store huller i sig selv. Under alle omstændigheder er det ikke nemt at se sin hest lide - incl. at være pakket ind fra top til tå i sommervarme. Find dig hellere en risikofri rask hest :-)

0
0
Svar på denne tråd
 
 Sommereksem
Forfatter: 
Dato:  13-08-2009 11:11

Jeg har selv en 7 års RDH hoppe med sommereksem, og det kan holdes nede ved tilskudsfoder, Itch Stop creme og et Rambo Sweet Itch Hoody eksemdækken.


Den er helt normalt fungerende og går kun med eksemdækken i april-juni og igen i september-oktober. Og den går på døgnfold i hele perioden. Den bliver redet dagligt og det giver ingen problemer overhovedet. Faktisk ville jeg sikkert kunne undvære eksemdækkenet helt, hvis jeg valgte at opstalde den et sted, hvor de stod inde om natten.


Jeg købte den sidste år i marts og den har så udviklet sommereksem sidste sommer. Jeg kender både avler og tidligere ejer, så er helt 100% sikker på, at der ikke har været noget før. I år har den kun lidt eksem ved manen og ingenting i halen, men det er fordi jeg har begyndt med tilskuddet i god tid i år, så det har haft den fulde effekt.


Hvis det er eksem i så mild grad, som du beskriver og hesten ellers er prissat fornuftigt, så vil jeg ikke være bange for at købe den og mener heller ikke, at det giver det store i afslag.


Lækker lejlighed med havudsigt og tagterrasse i Bulgarien udlejes

se www.123hjemmeside.dk/bulgarien


Stadig ledige uger i sommeren 2009:-)

0
0
Svar på denne tråd
 
 dejligt at høre
Forfatter: 
Dato:  13-08-2009 11:36

at lisbeth du har positivt ting at fortælle,jeg ved selvfæølgeligt godt at eksem kan pludselig uden varsel bluse op fra let eksem til voldsomt,så det med prisen skal for mit vedkommen være sådan at jeg tør løbe en risico, men hvor meget nedslag ved jeg ikke.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Afkom....
Forfatter: 
Dato:  13-08-2009 17:09

Og jeg vil også lige sige, at min hoppe har fået 2 afkom, hvor ingen af dem har sommereksem......


Lækker lejlighed med havudsigt og tagterrasse i Bulgarien udlejes

se www.123hjemmeside.dk/bulgarien


Stadig ledige uger i sommeren 2009:-)

0
0
Svar på denne tråd
 
 dejligt at høre
Forfatter: 
Dato:  13-08-2009 17:50

Mener at ha læst et sted at det er både mor og far der skal ha sommereksem for at der er risico for afkom får det .

0
0
Svar på denne tråd
 
 Afslag - eksem
Forfatter: 
Dato:  13-08-2009 21:08

ALLE heste kan få sommereksem uanset race & alder.

De er ikke født med denne allergi som udvikler sig til sommereksem - en allergi for Mitters spyt.

Har også en sommereksem`s mule.

Den går "bare" med et eksemdækken døgnet rundt, & er ej på døgnfold.

Kommer ud ca. kl.8, & ind igen omkring kl.15. Man bør undgå at lade den gå ude når insekterne er mest aktive (tidlig morgen & aften).

MEN bryder sig reelt ikke om at gå ude alt for mange timer, hvilket tydeligt kan ses da den begynder at vandre langs hegnet/ledet på folden, lige indtil den kommer på boks hvor den straks falder til ro.

Da vi købte var den SLEMT angrebet (havde gået på døgnfold uden beskyttelse), men er nu for anden sommer i træk ikke plaget pga. den beskyttes med et eksemdækken.

Ride/brugsmæssigt har det for dens vedkommende absolut INGEN betydning.

Har hos avler fået føl som ikke har eksem.

Super god artikel om sommereksem i Magasinet Hest nr.6 2009 side 50-54.

Læg et eksemdækken på den så vil det ikke få en ride/brugsmæssig betydning for dig/den at den har eksem.

Der står en masse om eksem, Mitter osv. på nettet - prøv evt. at Google

En del mennesker har gode erfaringer med at tildele hesten et af de mange tilskud som der findes på markedet (urter, hvidløg osv.) - ingen af de tilskud, som vi har forsøgt os med, har hjulpet på eksemen, MEN dæknet beskytter 100 %.


Tror ikke du får den ret meget ned i pris pga. sommereksemen, da denne "lidelse" blot hører ind under oplysningspligt fra sælgers side af, men du kan jo altid prøve



Så så husk nu vi må ikke skælde dyrenes beskyttelse og hestens værn ud fordi lovgivningen er så vag.

Hvem pokker må vi SÅ skælde ud???

EROS FOREVER - glem ham ikke!!!!

0
0
Svar på denne tråd
 
 12345678
Forfatter: 
Dato:  13-08-2009 21:48

Nu er det sådan at det ikke er oplyst fra starten af at den havde problemer med kløe , det fandt vi ud af senere , så prisen er ikke sat på at den har den skavank for så skal det jo oplysees når man ser hesten og spøregr ind til.

0
0
Svar på denne tråd
 
 llllllllllllllllllllllll
Forfatter: 
Dato:  13-08-2009 22:43

I islænderverdenen har jeg flere gange hørt om 50% afslag på eksemheste, og i alle tilfælde skal man ikke give fuld pris for en eksemhest. Jeg ville aldrig købe mig en eksemhest, slet ikke til fuld pris


Nanna.



Støt børnecancerfonden
www.boernecancerfonden.dk


Gravid med termin 24. august.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Tilskudsfoder
Forfatter: 
Dato:  14-08-2009 09:17

Jeg har haft gode erfaringer med beta-glucan som tilskud. Min har i hvert fald ikke nær så meget eksem som sidste sommer.


Forsøgsvis er jeg nu gået over til et lidt billigere alternativ nemlige en ny olie, som hedder Omega 3-6-9. Så må vi se om det virker lige så godt.....


Lækker lejlighed med havudsigt og tagterrasse i Bulgarien udlejes

se www.123hjemmeside.dk/bulgarien


Stadig ledige uger i sommeren 2009:-)

0
0
Svar på denne tråd
 
 sommereksem
Forfatter: 
Dato:  14-08-2009 09:37

er meget forskelligt fra hest til nest men en reducering i prisen på ca 40-50%


ordentligt-Dækken og Ökozon virker samt boks tid i skumring- vi har manger års erfaring..


Samt optimal fodring kan gøre underværker


Det er på ingen måde bevist at eksem er aveligt som fx spat



Alle heste kan få eksem


Venlig Hilsen

Line K. Jeppesen

Nu mor til smukkeste pige 09.04.09
www.123hjemmeside.dk/Nordhus
www.123hjemmeside.dk/Bjartur

0
0
Svar på denne tråd
 
 Sommereksem
Forfatter: 
Dato:  14-08-2009 12:57

Sommereksem er ikke en handelsfejl, & ja netop ALLE heste kan udvikle sommereksem.

For f.eks. en ydende ridehest der dagligt kommer nogle timer på fold i de mere "sikre" insekt tider, trænes & derefter puttes træt ind i sin boks, har det ingen betydning overhovedet om den har eksem.

Den beskyttes godt mod Mitterne, & hvis man ikke ved den/de har eksem kan det ikke ses/mærkes.


Så så husk nu vi må ikke skælde dyrenes beskyttelse og hestens værn ud fordi lovgivningen er så vag.

Hvem pokker må vi SÅ skælde ud???

EROS FOREVER - glem ham ikke!!!!

0
0
Svar på denne tråd
 
 Eksem...
Forfatter: 
Dato:  14-08-2009 13:18

Jeg ville aldrig købe en eksemhest, lige meget hvor slem eksemen er.


Selvom den ikke er slem nu, er hesten kun 5 år, og det er derfor sansynligt at eksemen bliver værre end den er nu.


Vi har en hest i stalden som ligeledes er 5 år, og hun har sommereksem. Det bliver værre med hendes eksem år for år, og i år klør hun sig lige meget om hun har dækken på eller kommer ind.

Ejer har afprøvet flere forskellige fodertilskud, men intet har indtil videre virket 100%.


Det er frygteligt at se heste der er slemt angrebet, de klør sig selv til blods, og bliver helt vanvittige af kløen. Jeg syntes det er synd, og i mange tilfælde mener jeg hesten ville være bedre tjent med en kugle for panden


Så jeg ville aldrig sige ja tak til en eksemhest, om jeg så fik penge for at tage den. Hvorfor købe sig til problemer?

Man kan aldrig vide hvordan eksemen udvikler sig...







Adfærdstræning, trailertræning,

tilridning tilbydes.

Se mere på

www.horsemind.dk


V.I.D Hundepension: www.dogmind.dk


Ridelejr for voksne i uge 35. Stadig enkelte ledige pladser!





0
0
Svar på denne tråd
 
 Ciller
Forfatter: 
Dato:  14-08-2009 17:49

Jeg har som skrevet ovenfor med succes afprøvet beta-glucan og Itch Stop salve sammen med eksemdækken, og det har været en stor succes selvom min hoppe har gået på døgnfold i 1½ måned så har den klaret det uden dækken med undtagelse af nogle få dage.


Derudover kender jeg en med en islænder med så slem sommereksem, at næste stop var slageren. Men den flyttede fra Tim og ud til havet, hvor der ikke er så mange mitter, og kombineret med en Økozonkur, så er den også næsten normal igen og kan rides uden problemer.


Så har din opstalder ikke prøvet noget af ovenstående, så er det da et forsøg værd. Det har i hvert fald haft positiv effekt på i hvert fald 2 heste.....


Og så er det jo vigtigt i forbindelse med opstaldningen, at der ikke er grantræer i nærheden af folden.


Lækker lejlighed med havudsigt og tagterrasse i Bulgarien udlejes

se www.123hjemmeside.dk/bulgarien


Stadig ledige uger i sommeren 2009:-)

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  14-08-2009 18:26

Men det er jo ærgeligt at alle eksem heste ikke bare kan opstaldes ude ved havet , det ville nok være det bedste hesteliv for dem , men det kan nok ikke lade sig gøre, men vi venter også spændt på resultatet med celeprøven, til at starte med syntes jeg ikke det havde noget at sige hvis det var eksem men jo mere man læser og hører om det , jo mere usikker blir man om man ville turde det

.

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider