Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Produkter og leverandører

 Glucosamin, Hvor?
Forfatter: 
Dato:  15-06-2009 21:45

Hvilke mærker bruger I når i skal give hesten Glucosamin?

Hvor køber I det henne, billigst?


Min hest skal en periode på glucosamin, ifl. dyrlægen. Vil også gerne købe det der, dog vil jeg lige tjekke først om det kan findes andre steder billigere.


-Ida


En rigtig hest har sår i mundvigene og bliver banket 4 gange dagligt!! ;)


Passier Grand Gilbert sælges! Kig min annonce.

0
0
Svar på denne tråd
 
 bummelum
Forfatter: 
Dato:  15-06-2009 21:53

Gud, kan man gi' heste det? Troede kun det var "mennesker-medicin" - men hey, så lærte jeg noget nyt idag



Er det det fuldstændig samme som man giver mennesker? Her tænker jeg dele af aktivt stof pr mg?! Jeg arbejder nemlig for en medicinal virksomhed, Orifarm, hvor vi producerer kopimedicin og forhandler paralelimport. Udfra regnskaber mv. ved jeg, at vi pt er (og i nogen tid har været) de billigeste forhandlere på markedet.



Alm. glucosamin forhandles i håndkøb på apoteket.




*Anne*

~ Hestens fejl er rytterens fejl ~


Verden ændres af kendsgerninger - VÆR en kendsgerning


Man har ikke omvendt en mand, blot fordi man har bragt ham til tavshed.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Glucosamin
Forfatter: 
Dato:  15-06-2009 22:16

Jeg ved ikke helt hvor meget aktivt stof pr. mg, eller pr. kg hest. Men ved det er det dr. dyr anbefalede mig, da min hest har en smule problemer med sine led i højre bagben. Den er ikke halt, men sådan bare urengående. Han er tjekket igennem i hoved og r** og det er kun ledene der er en smule knas med, så han skal på en glucosamin kur, for at få det hele til at glide lidt bedre.


Der er en masse produkter på markedet, men synes måske at 1000kr+ er meget for en 14-20 dages kur. Men hvis det ikke findes billigere, må han jo få det.


-Ida


En rigtig hest har sår i mundvigene og bliver banket 4 gange dagligt!! ;)


Passier Grand Gilbert sælges! Kig min annonce.

0
0
Svar på denne tråd
 
 glucosamin
Forfatter: 
Dato:  15-06-2009 22:30

Du kan med fordel købe det i England og få det sendt hjem. Jeg har fx købt Cortaflex (som er et mærke med glucosmain) hos:


www.cortaflexsupplements.co.uk/ index.php


De sender så vidt jeg husker fragtfrit. Også til DK.

Men der er også andre. Fx


www.supplementsolutions.co.uk/shop/ index.php


De sidste har tilbud pt.


Uanset hvad du vælger, så se efter at det ikke er ren glucosamin. Det anbefales generelt at bruge et tilskud som er et mix af glucosain, chrondoitin og MSM til ledproblemer.


Held og lykke.

0
0
Svar på denne tråd
 
 REN glucosamin
Forfatter: 
Dato:  16-06-2009 08:46

er det eneste Glucosamin (HCL) jeg bruger til mine heste - sammen med ren MSM...



Hilsen Jannie
ejer af Super Sisse og Sammie Superstar :)


www.nokke.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hvad virker?
Forfatter: 
Dato:  16-06-2009 09:20

vital-horse.com/


Jeg køber ren glucosamin, kloridbundet. En bøtte med 1,75 kg til 938 kr. er nok til en 7-8 måneders forbrug.


Hvis du bliver anbefalet at købe et dyrt blandingsprodukt så tjek, hvem anbefaleren er. Er anbefaler = forhandler?

Der er - så vidt jeg har læst mig til - ikke videnskabeligt belæg for, at glucosamin plus en masse andre molekyler, er mere effektivt end ren glucosamin.


Hvis de dyre blandinger med msm og chondroitin var påvist mere virksomme, ville mennesker, som bliver anbefalet glucosamin, sandsynligvis også blive foreslået at købe en dyr blanding i stedet for det rene, påvist virksomme stof.


Mvh,

Tanja


Der Vorteil der Klugheit besteht darin, daß man sich dumm stellen kann - umgekehrt ist es schwieriger!


www.ridakademisk.nu


0
0
Svar på denne tråd
 
 Links...
Forfatter: 
Dato:  16-06-2009 11:12

Her er et par links:


glucosamin

www.pharmanatural.net/ articlelist.31

www.123hjemmeside.dk/hedegaard- stutteri/6223567


og hvis du skal bruge MSM er de her billige:

www.rheumacure.com/tekniske.htm


Mange hilsner,

Lene



0
0
Svar på denne tråd
 
 Solanum flex
Forfatter: 
Dato:  18-06-2009 12:49

Er det vi bruger til min mors hest der har en knæskade.

Vi har fået det anbefalet af to forskellige dyrlæger da der både er glocusamin, MSM og en tredje ting i.


Mener vi gav omkring 2200,- for 5 kg.



Tanja



0
0
Svar på denne tråd
 
 Hej hej
Forfatter: 
Dato:  19-06-2009 09:45

Hvad med denne her:


Arthrosan Der er masser af såkaldte glykosamin og lycaner (GAG) indeholder ingredienser til udvikling og beskyttelse af brusk, sener, ledbånd, led og artikuler kapsel væsker. De regulerer bindevævets mekaniske belast- styrke af bindevæv i form komprimering og elasticitet.

Under kronisk inflammation, såsom slidgigt eller personskader samt konstant tung belastning bør hesten med Mühldorf Arthrosan BSU at være nødvendig. Gennem akkumulation af GAG i bindevæv og støtte tilbagevenden bevægelighed.

kg, 0,75 / kr. 272,50 / kg. 3 / 1025,00


Jeg bruger den ikke selv men handler bla. deres foder m.m. og det produkt er jeg glad for, så tænkte jeg at måske at dette kunne hjælpe lidt..


Husk dette er kun en ide´ eller et forslag til at hjælpe.


Den lykkelige ejer af 2 dejlige heste

0
0
Svar på denne tråd
 
 jeg bruger også
Forfatter: 
Dato:  19-06-2009 18:06

også vitalhorse her, de er meget hurtige, super service.


Men kiggede da lige på Arthrosan


www.stroeh24.dk/s/shop/artikel/ Hestefoder/Muehldorfer-Hestefoder/ 7728-Muehldorfer-Pferdefutter- Arthrosan-3-kg-Eimer.htm


Men kan ikke finde mere info. Kender du et godt link, Tulle mus?


Lone

0
0
Svar på denne tråd
 
 Vital-horse
Forfatter: 
Dato:  19-06-2009 19:09

Grå får glucosamin fra Vital-horse. De er, som Azina/Lone nævner, super hurtige til levere.

Jeg har næsten lige fået fra dem igen. Bestilte onsdag og havde det med posten fredag.


Jeg har prøvet forskellige andre produkter, men han fungere bedst med den fra Vital-horse.




Mvh

Gitte og Den Lille Grå


Championatsvinder Dressur 2007

Vestegnens Rideklub



0
0
Svar på denne tråd
 
 Hej hej
Forfatter: 
Dato:  19-06-2009 20:21

Hej Azina ja du kan gå ind på muhldorfer.dk der kan du se det...





Den lykkelige ejer af 2 dejlige heste

0
0
Svar på denne tråd
 
 blue horse...
Forfatter: 
Dato:  20-06-2009 09:50

Blue horses "move on flex" er glucosamin. Det koster 398 kr.


Folealarm udlejes.

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider