Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Produkter og leverandører

 Lille bil, stort bagagerum?
Forfatter: 
Dato:  29-01-2009 20:37

Hejsa,


jeg er lidt forvænt med min rover, en lille 3-dørs hvor min store fodertønde kan være i :) fabrikken er jo lukket, og jeg leder efter en afløser, når min skal på bil-kirkegården.


Findes der ellers små biler med plads bagi? Jeg synes, jeg bliver skuffet hver gang, nemlig. Det er 1. prioritet, med alt det foder jeg køber :)


Ellers - rimeligt HK, men må gerne køre 15 km/liter eller over. Og det skal være en lille/mellem bil. Jeg har endnu ikke fundet fidusen ved store biler.


Jeg spørger publikum, da jeg er ved at miste troen på en efterfølger.


Jeg har bl.a. set lidt på mitsubishi colt, opel corsa, citroen c2 etc.


Lone



Jeg keder mig, derfor er jeg her

0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg kan anbefale
Forfatter: 
Dato:  29-01-2009 20:42

En golf IV. Min er på guleplader = dejlig og meget stort baggagerum. Men det er også rimelig i størrelsen på hvide plader.


Jeg har aldrig haft problemer med min golf fra 99. Så jeg anbefaler på det største en VW Golf ;)



Louise & Lady Liva


BSc i erhvervsjura

stud.merc.jur


Smil til verden, så smiler den til dig..


0
0
Svar på denne tråd
 
 hejsa...
Forfatter: 
Dato:  29-01-2009 21:01

ja, folk anbefaler godt nok golf :) Ved du, hvor mange HK den har, og hvad den kører på literen? De skulle vist være meget stabile.


Lone



Jeg keder mig, derfor er jeg her

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  30-01-2009 08:56

Jeg har lige købt en ny Mazda 2, 3-dørs.

Den har et dejligt rummeligt bagagerum, der kan snildt ligge en af de store pakker spåner, hvis det giver dig et fingerpraj.


Og så kører den ca 18 km på literen dejlig dejlig bil!!




0
0
Svar på denne tråd
 
 en mini
Forfatter: 
Dato:  30-01-2009 09:43

Har en Renault Twingo 1.2, som klart er en mini-bil, men den er vildt smart indrettet, og bagsæderne kan "krølles" helt sammen så gulvet er helt flat bag i.

Den er netop valgt ud fra det kriterie med god bagagerumsplads til foder, dækner, sadler osv.

Nå ja og så har den model jeg har el-soltag, så den ligner en lille sardin-dåse om sommeren, hvilket er yderst praktisk hvis man skal have noget ekstra langt eller højt med i bilen


Måske sådan en er værd at kigge på?




MVH Trine


Un cruzado con genio y corazon

En krydsning med hjerte og karakter


www.bricksite.com/romero

0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg har en
Forfatter: 
Dato:  30-01-2009 11:28

Jeg har en Peugeot 206 på hvide plader, og den sluger let en klapvogn og bagage til tre personer. Det skal naturligvis pakkes ordentligt, men jeg synes at der er god plads.


Den kan iøvrigt også fåes på gule plader nu.



0
0
Svar på denne tråd
 
 Fiat punto
Forfatter: 
Dato:  30-01-2009 11:46

Jeg har en Fiat Punto 2, 5-dørs med 16 ventiler. Den har 80 HK og går omkring 17,5 km/l alt efter hvad for noget kørsel man kører.


Sidst jeg hentede foder, havde jeg 3 20kgs poser i bagagerummet og kunne snildt have haft 3-4 mere og hvis man ikke har børn, kan man jo også fylde bagsædet op.




Med Venlig Hilsen
Karina Both Andersen


De bedste kys kommer fra en varm mule

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456789
Forfatter: 
Dato:  30-01-2009 15:05

Mine forældre har en skoda fabia stationcar 1,4 16 v. Den har et stort bagagerum samt kører snildt 20 på literen.


Synes ihvertfald man får rigtig meget bil for pengene, og den er jo produceret af VW så det er jo VW motor der ligger i den


Mvh Kit

0
0
Svar på denne tråd
 
 Svar til Lone :)
Forfatter: 
Dato:  30-01-2009 20:16

Min Golf er en 1,4 16 V, ikke videre økonomisk, kører vist 14 km. pr. liter, men det er vist på grund af motorens størrelse og al min motorvejskørsel. Den har så 110 HK, på grund af den 16 V motr som ligger deri.


Men jeg har ladet mig fortælle at en 1.6 kører lidt længere. Ellers var det en god idé at få en med diesel motor, de kører jo en del længere. Havde tidligere en 1,9 golf III, den kørte 19 km. pr. liter, og det burde Golf IV også kunne hamle op med!


Alt i alt en yderst stabil bil. Nem at rep. på, og forholdsvis billig i reservedele. Den har ALTID gode kommentarer fra værkstedet når der laves rutinemæssige eftersyn 4 gange årligt, på grund af de mange kilometre jeg kører. Og den starter hver evig eneste morgen, og holder udenfor hver nat.


Jeg elsker bare min lille sorte Golfine (det er en god bette bil som den faste mekaniker siger)



Louise & Lady Liva


BSc i erhvervsjura

stud.merc.jur


Smil til verden, så smiler den til dig..


0
0
Svar på denne tråd
 
 hmmmmmmm
Forfatter: 
Dato:  30-01-2009 21:36

Vi kører rundt i en ford Fiesta, modellen inden men der kan i hvert faldvære tre alm fodertønder bagi, det er et pænt stort bagagerum til den egentlog ikke så store bil, men den tjener os nu som familiebil til 4 mennesker, hvoraf to er småbørn, hvilket siger lidt om dens rummelighed...


Hyggehejsa

Renana


Vojens Rideklub er nu også online


web.mac.com/ejsboel/vojensrideklub/

0
0
Svar på denne tråd
 
 Toyota Yaris
Forfatter: 
Dato:  30-01-2009 22:24

Jeg har en Toyota Yaris Verso, og den er valgt fordi man med en snuptag kan lægge bagsæderne ned, et ad gangen, og så er bilen en varevogn.

Hvis jeg kun lægger det ene sæde ned, det tager 1 min, så kan der faktisk stå en cykel inde i bilen, det har vi haft mange gange, og lægger jeg begge ned, så kan der være de første 20 sække foder.

Desuden kan selv min svoger på 2.14 mtr sidde på bagsædet uden at røre loftet og uden at støde knæene mod forsædet. Der er så meget plads i den bil, men køn det er den altså ikke.....


Hilsen Mette


Det burde være en selvfølge at heste kom på fold hver dag


Og barfodstrimmere burde forbydes....


0
0
Svar på denne tråd
 
 Grim men praktisk
Forfatter: 
Dato:  30-01-2009 23:43

Min ex havde på et tidspunkt en Fiat Multipla Van på gule plader. Ganske vist er den ikke hverken køn eller smart, men hold da k*ft der var meget plads i sådan en lille dyt! Det var så den nyere model uden "næsefold", det gjorde den knap så slem at se på.


Der er tre hele sæder foran, genialt - set i forhold til vores Toyota Sportsvan hvor knægten på 11 forlængst er blevet for stor til at sidde i midten. Baggagerum er fint stort, fin læssehøjde uden den lidt trælse kant som vi har på Sportsvan'en.


Brændstoføkonomi? Han havde en disel der kørte mellem 12-15 km/l - mener jeg at huske.


Hmm, man skal bare lige huske at håndbremse sidder ved førersædets venstre side - skulle køre den hjem fra Århus engang og måtte ringe fra P-plads ved banegården til ex'en som sad i toget, for at høre hvor dælen jeg fandt håndbremsen...




MVH Pia

nu med egen hjemmeside


Næsten ny, mørkeblå "Horseguard" dækkenundertrøje sælges,

str. COB (til smal hest/pony...), 150 kr, jeg betaler porto. Skriv PB.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Fabia Combi...
Forfatter: 
Dato:  31-01-2009 11:34

...har et rimeligt pænt bagagerum. I den helt nye model er det vist blevet endnu større og mere rummeligt (eftersom den ikke har det samme "knæk" bagtil som tidligere).


Jeg er superglad for min, som selv min mekanikerkæreste har måttet overgive sig til. Den er vejet op til at måtte trække 1200 kg. Er økonomisk, driftsikker og komfortabel. Masser af udstyr - bl.a. termostatstyret aircon, sædevarme, nedkølet handskerum, udvidet ESP oma.


Min er udstyret med en 1,4 TDI motor. Den trækker rigtigt fint, men 1.9 TDI trækker efter sigende hårdere end hele Istedgade (de er så også mere sjældne og noget dyrere i indkøb).



Det er i øvrigt min anden Fabia, den er fra 2005, hvor modellen blev faceliftet. Har meget lange serviceintervaller på op til 2 år / 50.000 km. Jeg kører årligt omkring 50.000 km i den, så jeg i den grad gennemtestet den. ;)


Mette (Fjolle)


Det Gule Helvede

...Det er ligesom i trafikken - man skal uden om de gule kegler...

...Rigtige bekymringer starter med Dansk Varmblod...

0
0
Svar på denne tråd
 
 hej allesammen :)
Forfatter: 
Dato:  31-01-2009 17:21

1000 tak for svar, jeg har kigget lidt på de fleste biler I nævner, især fiat punto. Dejligt med jeres erfaringer, bliver nogle gange lidt slukøret, når jeg læser om biler, på FDM e.l.


God bil... Dårligt bagagerum.. Øv. :)


Nu har jeg lidt mere at gå ud efter. Jeg skal nok ud at se på biler i morgen, så det er spændende.


At der kan stå en cykel i en toyota yaris, det havde jeg aldrig gættet ;)


Lone



Jeg keder mig, derfor er jeg her

0
0
Svar på denne tråd
 
 111111
Forfatter: 
Dato:  01-02-2009 10:01

Jeg har en Peugeot 206 SW. Den er helt super. Der er plads til en barnevogn eller hvad man nu har behov for at have med:-) Mener engang at have været på ferie med 4 golfbags og t par golfvogne. Dejligt bagagerum. Har en veninde med samme bil, bare ikke i stationcar, og hun kan køre med sin hst i en 1 hestes trailer. Der er tale om en 1,4 diesel, som er meget økonomisk i brug. Den kører imellem 18 og 21 km på literen.

Hvis du skal bruge den til at trække trailer er der jo også storebroderen Peugeot 307.

Held og lykke med jagten på ny bil:-)

Mvh Louise

0
0
Svar på denne tråd
 
 super lille bil
Forfatter: 
Dato:  02-02-2009 09:08

Jeg kan varmt anbefale en Suzuki Wagon R

Vi har haft sådan en i et par år og skiftede den kun ud fordi der kom flere børn til så vi ikke kunne være i den.

Den er en lille kasse formet bil, men kører dog alligevel fornuftig langt på literen.

Modellen laves vist ikke mere, men de kan fåes indtil årg 2005 mener jeg til billige penge som brugte.

Bagsæderne kan lægges ned og så har du et kæmpe bagagerum hvor der kan stå en indkøbsvogn eller fire 200 liters fodertønder eller adskillige sække foder.

Den er utrolig nem at komme rundt med og lidt høj så man bare kan sætte sig ind i den og ikke skal ned at kravle for at komme ind.


Venlig Hilsen Mette



Prima grovfoder sælges (wrap, lucerne, halm)


Billig opstaldning tilbydes i Fårvang

se præsentation

0
0
Svar på denne tråd
 
 Suzuki wagon R
Forfatter: 
Dato:  02-02-2009 21:25

Jeg har ikke selv en, men en fra stalden har en, og hun formåede at putte hele 10 baller spåner ind i den, så rummelig det er den!!!


Mvh Signe


Med hesten Paragraff


Klubmester i spring ISR 2008

(med den gamle part)

0
0
Svar på denne tråd
 
 kjashdjkas
Forfatter: 
Dato:  03-02-2009 09:06

Jeg siger bare Skoda :)


De laver store bagagerum - og smukke og holdbare biler :)


Vi har en octavia - fra første årgang af octavia´er.

Er du helt gal hvor er der MANGE mennesker (også folk med forstand på biler) der har været ved at falde bag over over dens bagagerum :D


Med hattehylden på kan der være 6 sække foder i den (2 sække lucerne og 4 alm) - uden hattehylden kan der være 2 små runde wrapballer uden bagsædet skal ligges - og 4 hvis det bliver lagt ned.

Skal det gøres op i indkøb kan der stå 4-5 transportkasser (de der udklappelige) uden hattehylde og bagsæde skal ned/væk.


Jeg skal i hvert fald have skoda selv når jeg engang skal have en ordentlig bil (skal ikke have bil før :P).


For de er rimelige i pris og design, super rummelige og går sjældent i stykker :)


Så en stor skoda stationcar er lige hvad jeg engang skal have :D


0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider