Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

 Gode råd søges, når hesten er forkølet
Forfatter: 
Dato:  09-12-2001 22:25
Min stakkels lille hoppemus, er blevet forkølet....

Hun har lidt feber, snot i næsen, er sløv og der væreste af det hele, hun gider ikke at spise sit hø! :-(

Jeg ringer til doktor dyregod imorgen, men jeg ville bare lige høre, om der var nogle, der evt. havde nogle gode råd, til hvordan jeg evt. kunne hjælpe hende til at blive lidt hurtigere rask.

Det er jo ikke sikket hun bliver sat på pencilin ell. lign, så er der evt. nogle, der kender noget godt naturmedicin?

Hun har til aften fået ekstra hvidløg og klid lidt senere...


MVH Kille ;-)

Glæde er en sund mental tilstand, en taknemlig sjæl, en klar bevisthed og et hjerte fyldt med kærlighed.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Re: Gode råd søges, når hesten er forkølet
Forfatter: 
Dato:  10-12-2001 08:19
Hybenpulver.
0
0
Svar på denne tråd
 
 Det var kort!
Forfatter: 
Dato:  10-12-2001 12:20
Hybenpulver er godt - men prisen varierer meget... Det er vist i Matas, det fås lettest, og til den mest overkommelige pris - kan ikke liiiige huske, hvor meget de skal ha' pr dag - men det kan man regne ud ved at se på ashkims side (tror det er http://www.ashkim.dk)

Hug Your Horses!

99E

(Og så med parelli-grøn farve...)

Se mine tegninger mm HER!
0
0
Svar på denne tråd
 
 Dosering
Forfatter: 
Dato:  10-12-2001 13:49
Ja, så må Heste-Heksen jo træde til :-)
En stor pony/lille hest skal ha' 3 spiseskefulde (m. lille top) pr. dag af det hersens hybenpulver.

Hybenpulver er GODT - RIGTIG godt faktisk! Fåes hurtigst i Matas (hybenpulver til mennesker og heste er nøjagtigt det samme), men står man foran en længerevarende kur, er det en god idé efterfølgende at bestille pulveret hos f.eks. Akhim's, da det her er en bitte-smule billigere (men ventetiden til gengæld jo også lidt længere ... ).

Mine forkølelsesheste blev raske efter 3 dage på hybenpulver. Man bør dog altid fortsætte kuren i en uge, for at undgå tilbagefald.

Sim-sala-bim ;-)

/Tanja B
0
0
Svar på denne tråd
 
 Re: Dosering
Forfatter: 
Dato:  10-12-2001 15:09
Min dyrlæges råd til en snottet eller hostende hest var slimløsende middel (så den ikke behver at anstrenge sig med at hoste meget) - han anbefalede noget der hedder Mucolysin - 2 breve 2 gange om dagen. Serveret med foderet - med en liter lun kamillethe i.

Jeg har kunnet se virkningen på Monty de gange han har været forkølet - snottet "står ud i kaskader" (lækkert ikk'?), men det er meget hurtigere overstået end ellers!
Hygge
£isbeth
******** :-0

It is easy to be brave from a safe distance.
0
0
Svar på denne tråd
 
 Re: Dosering
Forfatter: 
Dato:  10-12-2001 16:02
Noget der kan forebygge forkølelse er:

Ingen træk i stalden.
Vind og vandtæt folddækken.
Tørre hesten godt efter vask af ben.
Den må ikke stå for længe med kold sved.

Men det ved du jo nok allerede.
Håber din hest snart får det godt igen.

Sara.
0
0
Svar på denne tråd
 
 Re: Dosering
Forfatter: 
Dato:  10-12-2001 17:36
Jeg putter gerne et par dråber Japansk pebermynte olie i maden eller i klid og det virker....mod alt :-)
Ellers har jeg vist hørt at timian-the skulle være godt for mennesker så hvis hesten gider så held det over fodret.

Men prøv at låne den bog der hedder HEstens naturlæge-leksikon, det er smader god med alternertive råd.

HEnriett

-:-0 http://www.horsemanship.subnet.dk :-0
0
0
Svar på denne tråd
 
 Re: Dosering
Forfatter: 
Dato:  11-12-2001 08:22
sidst da min hest var forkølet gav jeg den varm kamilliethe med hvidløg og melasse. det hjalp meget hurligt. men jeg har også erfaring med blue hors slimløsende middel det er vildt godt
0
0
Svar på denne tråd
 
 Re: Dosering
Forfatter: 
Dato:  12-12-2001 12:23
Mange tak for svarene!

Hun er blevet sat på pencillin, det lille pus, og så må jeg se, hvad jeg finder på.......
MVH Kille ;-)

Glæde er en sund mental tilstand, en taknemlig sjæl, en klar bevisthed og et hjerte fyldt med kærlighed.






0
0
Svar på denne tråd
 
 Re: Dosering
Forfatter: 
Dato:  14-12-2001 23:23
Til en anden god gang så giv hesten kamillethe- ved det lyder skørt men det har samme effekt på hesten som på os mennesker om end ikke bedre.....
Håber nu bare at din hest blev rask
0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider