Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

 Benstilling - mest til frieserfolket :-)
Forfatter: 
Dato:  19-12-2016 12:37

Hejsa.

 

Jeg har en unghest (hul i hegnet) hans mor er Barock Pinto med 87% friserblod - faderen er ukendt. Han blev dyrlægeundesøgt i sommers, som lige knapt 3 års) da han skulle sygeforsikres.

Dyrlægen har skrevet følgende omkring hans benstilling:

Forben: kodeled overvinklet, let blød has (ja, det står der, min smed rystede lidt på hovedet, da vi jo ikke mener, hesten har en has på forbenene)

Bagben: led udadroteret hove, let blød has.

 

Derudover var der ikke bemærkninger til hans bygning og helbredstilstand.

 

Brugsmæssigt, har det iflg dyrlægen, ingen betydning, men i forsikringsbestemmelserne står der, at der tages forbehold, selvom det ikke har betydning for hestens brug.

 

Nu er der jo lige knapt 50% frieser i ham, og de fleste friesere har jo bløde (overvinklet) kode, sådan er de bygget. Så jeg vil rigtig gerne høre fra nogle, som har friesere der er sygeforsikret - hvad har der stået omkring benstillingen?

 

Kan også være at jeg forstår benstillings"problematikken" forkert.

 

Kom meget gerne med input.

 

Det skal dog bemærkes, at han allerede er mere lige i kodeleddet og at han ikke falder så meget ned når han bevæger, som han gjorde i sommers, samt at hans skridtlængde er blevet markant større... :-)

 

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider