Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

 Hvilken gjord?
Forfatter: 
Dato:  18-12-2016 20:41

Til en lidt hest med lidt bredde ribben, som mgl noget skulder pt og har lidt smalle skuldre samtidig.

 

ergo sadlen glider fremfordi gjorden trækker den frem. Sågjorden ligger for tæt på skulder og forben. Det vigtigt fordi hesten er i genoptræning pga nerveskade i skulder.

 

Sadlen er tilpasset og pt går hun også med korrektions underlag.

 

Skal være lædergjord uden elastik og ikke koste en halv bondegård :) skal kunne Fåes i 70 cm.


Følg mine blogindlæg på Hestegalleri.dk - HER

Følg mig på Facebook:

Konkurrencerytter - Sandra Charlotte Kempf

 

You gotta stick to what you do, because what you've done - got you to where you're at.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Denne gjord
Forfatter: 
Dato:  19-12-2016 08:26

Jeg er meget glad for denne type gjord.

 

Min er dog let buet og fra Knight, men de er udgået. Der er dog andre der laver den, men det var lige dette billede jeg kunne finde

Billede

 

Kan godt lide at du kan spænde "halve" huller ved at de kan rulle. Årh... svært at forklare

0
0
Svar på denne tråd
 
 Flexigirth
Forfatter: 
Dato:  19-12-2016 12:12

Min hest har samme problem og der har Flexigirth været den bedste løsning. Det er dog en elastikgjord - faktisk er det én stor elastik. Fordelen er at den ikke behøves at spændes særlig stramt for at holde sadlen på plads - og der med er der mindre risiko for at den trækker sadlen frem. Jeg prøvede mange fine og dyre gjorde før jeg endte med Flexigirth (som er ret billig).

0
0
Svar på denne tråd
 
 Mit bud
Forfatter: 
Dato:  19-12-2016 22:04
Det der virker for os er en simpel wintec gjord. Dressur gjorden er uden elastik og ikke læder. Spring gjorden er læder med elastik i den ene side... det er den der bedst kan ligge på hende uden at gå på albuerne og samtidig bliver på plads

pony-mor med lyseblå T-shirt og hvid paryk

Her bor Nisha & Strejfer: www.aktivstald.dk

Himmelhesten Sorteper

www.sundehove.dk

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider