Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

 Kinesisk malurt mod melanomer (kræft)
Forfatter: 
Dato:  26-11-2016 21:39

Er der mon nogen herinde, der har brugt kinesisk malurt mod melanomer (skimmelkræft)?

 

Jeg har fået det anbefalet af Sidsel Sommer, da hun har hørt, at det kan have en positiv effekt på kræft.

 

Min pony har melanomer, og selv om han er en ældre herre, der endnu ikke er mærket af sygdommen, så er jeg fristet til at prøve.

 

Jeg godt ved, at det er en chance at tage. Men det er jo bare urter, så jeg tænker, at det i hvert fald ikke kan skade. Og hvis det kan forlænge hans liv bare lidt, synes jeg, pengene er godt give ud. Omvendt hvis det ikke hjælper, så har jeg i hvert fald gjort alt, hvad jeg kunne for ham.

 

Så kom gerne både med erfaringer eller giv lyd fra jer, hvis I har heste med melanomer og godt kunne være interesseret i at prøve urterne. -Så kan vi måske hjælpe hinanden, dele erfaringer osv. :-)


 

 

Mvh. Julie

 

---

 

Nu som ponyejer af Frederiksminde Mickey.

Alexia af Vodagergård 28.03.2002-10.11.2008 -Du er savnet!

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Evidens?
Forfatter: 
Dato:  27-11-2016 11:46
Jeg indrømmer, at jeg ikke ved noget om heste og melanomer.

Men har du fundet nogle gode, pålidelige, seriøse kilder?
"Bare urter" - digitalis er fx også bare en urt, tilmed en smuk en, og den er kilden til dioxin. I meget lav dosis virker dioxin som hjertemedicin, jeg ser dagligt patienter, der får dioxin - i bare en smule for høj dosis slår det dig ihjel.

Traditional medicin skal kunne dokumenteres. Hvis du ikke kan finde dokumentation af at malurt virker, hvis det ikke er godkendt så er spørgsmålet - hvorfor ikke?

Det var mine strøtanker.
2
0
Svar på denne tråd
 
 En hurtig...
Forfatter: 
Dato:  27-11-2016 12:13

søgning giver en del hits på en mulig effekt på cancer hos mennesker - også fra hvad jeg vil betegne som seriøse kilder - men ligefrem evidens er der måske ikke tale om.

 

Jeg kan dog ikke umiddelbart finde noget om anvendelse på heste - kun på høns...

 

Dorte

0
0
Svar på denne tråd
 
 Overskrift
Forfatter: 
Dato:  29-11-2016 07:48

Jeg har også kun googlet, lige som Dorte. De kilder jeg har fundet, føler jeg er pålidelige nok.

 

Men det er jo netop derfor, jeg tænker dialog med andre hestefolk kunne være interessant.

 

Jeg kan godt se at formuleringen "bare urter" er forkert, for ud fra ovenstående Google-søgning, har jeg også kunne læse mig frem til, at det ikke må gives i for store mængder, samt kan have en negativ virkning på medicin.

 

Med formuleringen mente jeg blot, at det var et medikament jeg ikke umiddelbart er bange for at bruge. Men alt med måde selvfølgelig :-)

Lige pt giver jeg kinesisk malurt til min 400 kg pony, og han får kun halv mængde af, hvad et menneske skal have. Så den mængde gør mig ikke bekymret.

 

Omvendt kan man måske så også diskutere, hvor virkningsfuldt det så egentlig er :-) Men nu prøver jeg.


 

 

Mvh. Julie

 

---

 

Nu som ponyejer af Frederiksminde Mickey.

Alexia af Vodagergård 28.03.2002-10.11.2008 -Du er savnet!

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 urter..
Forfatter: 
Dato:  07-12-2016 13:33

Ved ikke med kinesisk malurt, men har haft succes med at mindske væksten af dem med Timian. Vær obs på, at det ikke må bruges længerevarende, men i kure. Vil mene malurt er i samme kategori.

1
0
Svar på denne tråd
 
 Overskrift
Forfatter: 
Dato:  07-12-2016 22:58

Honey: Tak for tippet med timian, for det er da noget nemmere at anskaffe.

 

Og tak for info med, at det ikke må gives længerevarende. Det skal jeg da lige have undersøgt nærmere.

 

Hvor meget timian gav du pr. dag og i hvor lang en periode?


 

 

Mvh. Julie

 

---

 

Nu som ponyejer af Frederiksminde Mickey.

Alexia af Vodagergård 28.03.2002-10.11.2008 -Du er savnet!

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Timian
Forfatter: 
Dato:  09-12-2016 04:56
Gav ca. 10 gram fordelt på to måltider, men kørte langsomt op.Kører det i en periode på tre uger. Trapper så langsomt ud igen.Så resultater efter et par dage. Giver det fast forår og efterår nu, eller hvis de ændre sig i form/størrelse, er aktive. De helbreder ikke, men aktiverer hestens eget forsvar.
1
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider