Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

 Hvilken bund til astmahest
Forfatter: 
Dato:  24-11-2016 22:11

Hvilken bund er bedst til en hest med astma, tørv eller hampbed?

 

Hesten står i udeboks, så bunden må ikke kunne støve når det blæser ind i boksen.


Hilsen Helle

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Helt sikkert tørv
Forfatter: 
Dato:  02-12-2016 23:05
Min hest med astma og støvallergi fungere fortrinligt på tørv, så det får en god anbefaling herfra :-)
1
0
Svar på denne tråd
 
 begge er ok
Forfatter: 
Dato:  05-12-2016 10:30

har selv en astma hest - og jeg har måtte sætte hele stalden ( 3 stk) på spåner pga denne ene syge hest. Så alt efter hvor slemt din er ramt er det måske ikke nok at kun skifte bunden i egen boks.

 

Men prøv det da af- spåner, hamp- tørv etc er alle brugbare løsning

 

 

Karina

0
0
Svar på denne tråd
 
 helst tørv
Forfatter: 
Dato:  05-12-2016 11:21

Jeg kan ikke forlange at de andre skifter deres bund pga min hest, jeg kan kun håbe at de ikke smider smuld eller andet der støver ind i deres bokse mens min hest står i boks.

 

Jeg har i lang tid brugt tørv og smuld blandet i, smuld er helt fjernet da det støvede pga det blæste ind i boksen (ikke altid lykken med en udeboks), det kostede dyrt i medicin.

 

Giver i ellers jeres heste daglig medicin?


Hilsen Helle

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 ingen medicin
Forfatter: 
Dato:  05-12-2016 11:31

min klarer sig fint uden medicin når den er på daglig fold 6-8 timer og stalden er fri for halm & ho

 

Wrap trives den ok med

 

Måske du kke kan forlange alle det sted du pt står skifter bund- men feks en hjørneboks så den ikke har anden strøelse på begge sider af sin boks, eller evt helt anden stald hvor der bruges optimal strøelse kan være løsninger

Ja jeg er heldige at ahve mine hjemme- men dyrt at sætte alle 3 på spåner for en hest skyld....

 

 

 

karina

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider