Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

 Løsdrift!?
Forfatter: 
Dato:  22-11-2016 15:11

hej alle.

jeg ville lige høre hvor længe lader i jeres heste stå i løsdrift? (altså også hele vinteren) Hvilken type hest er det? og hvilke dækner?

tak på forhånd <3


NUTID OG DATID CONNEMARA FOR ALTID!! ??

0
0
Svar på denne tråd
 
 de går fuld tids
Forfatter: 
Dato:  22-11-2016 17:14

jamen de går fuldtids - fordelen er at de som løsdrifthest kan gå i læ/tørvejr ved behov - modsat en almindelig boks hest - der på fold ofte ikke selv kan gå ly.

 

Den ene har ringe pels - så hun har dækken på henover vinteren - den anden har så meget og god pes at han er klippet for ikke at få det for varmt når han rides - han holder fint varmen uden dækken på :)


pony-mor med lyseblå T-shirt og hvid paryk

Her bor Nisha & Strejfer: www.aktivstald.dk

Himmelhesten Sorteper

www.sundehove.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 Løsdrift
Forfatter: 
Dato:  23-11-2016 14:53

Hejsa

jeg har min hest hjemme på vores egen ejendom for første gang i år.

Han gik i løsdrift et par år som unghest uden dækken og kun med skur men det fungerede super. Så blev han boks- og ridehest nogen år med klip og dækken.

Da jeg lige har født holder han pause denne vinter. Derfor har han fået lov at sætte sin bamsepels og nyder det til fulde med masser af pladderrulleture.

Så ingen dækken, men fri wrap i løsdriften, tørt sted at ligge, samt græs på folden, så regner jeg med han klarer den. Pt får han kun vitaminer udover da wrappen sagtens kan holde huld på ham.

 

Næste vinter er han forhåbentlig ridehest med klip og dækken igen men stadig i løsdrift nu jeg selv kan bestemme?


Nina og Caballero

Sorte Spøgelse

0
0
Svar på denne tråd
 
 hele vinteren
Forfatter: 
Dato:  27-11-2016 15:29

Min går også i løsdrift hele vinteren, uden dækken og kun med vitaminer og wrap ad libitum indtil videre. Det er første vinter med wrap ad libitum, og jeg er meget positiv over, hvordan han holder huld - jeg håber på at kunne undgå andet krybbefoder, men nu må vi se.

Han er connemara/fuldblod.

Han er førerhest og kan altid stå i læ, når han gerne vil. Et par andre heste i hans løsdrift kan ikke altid få plads inde i skuret (selvom det lever op til kravene ift. størrelse og antal heste), når de vil, så de har dækken på. Det skal dog lige siges, at de ofte alle sammen af fri vilje vælger at stå ude i regnen, dækken eller ej.


Hilsen Malene

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hele året uden dækken
Forfatter: 
Dato:  27-11-2016 20:52

Hos mig er hestene i løsdrift hele året, og de har ikke dækkener på.(1 stk OX araber og et stk. irsk sportspony)
De kan gå indendørs, hvilket de dog ikke gør ret meget, og faktisk mest om sommeren når det er varmt og insekterne bider.

 

Billederne er fra 16. januar sidste år, hvor min araber står og hygger sig ude foran stalden som er åben 24/7. Billederne illustrerer meget godt hvor fint pelsen isolerer.

 

Billede

 

Billede

 


***********************************
Kig forbi på http://www.facebook.com/equilitydk

 

 

the open heart never expects a response to be in a certain way

The open heart just accepts what is

1
0
Svar på denne tråd
 
 løsdrift..
Forfatter: 
Dato:  28-11-2016 09:49

nu har jeg haft mine i løsdrift de sidste 4 år.. på to forskellige måder..

 

De første par år havde de kun et skur, og så fik jeg lavet en boks, så der kunne tages to helt ind.. (jeg boede til leje så det var ikke bare lige at gøre som det passer en).

 

Nu har jeg en stald, der fungerer som løsdrift. De går ind og ud som det passer dem. Pt er løsdriften delt op i to pga en hest, der har "boksro", så han har det halve plus en fold på 150 kvm, sammen med en "lidelsesfælle".

 

Ulempen med skuret var når vinden var i øst, så var der ikke læ i skuret og de stod bag skuret og fik læ, men der var ikke tørt leje før vinden slog om igen.

 

Min nuværende stald fungerer bare rigtig godt og jeg har en stor åbning, men der er læ uanset vindretning.

Jeg har sat krybber op så de bliver bundet under fodring, og ellers fodrer jeg udendørs med stråfoder..

Sidste år havde min ridehest dækken på, men var ikke klippet og det fungerede fint.. i år er min ridning ikke så "hård" så her har de fået lov til at være uden dækken og langhåret.

 

Det kan sagtens fungere med en dækkenhest og løsdrift.. men nu har jeg så heldigvis ikke nogle dækkenspisende heste..


Man bliver rig af at have heste.. dog ikke økonomisk..

0
0
Svar på denne tråd
 
 6 tegn
Forfatter: 
Dato:  28-11-2016 10:32

Jeg tænker lidt, at hvis Carl Hester kan have Nip Tuck i løsdrift og Charlotte Dujardin også har konkurrenceheste i løsdrift, så kan vi andre normale dødelige med helt almindelige motionsheste også. Det er måske bare et spørgsmål om at man lige kigger nærmere på, hvilket tøj hesten skal have på og hvad den skal have at spise, og så i øvrigt sørger for, at den har et godt hus, den kan gå i læ i efter behov.

1
0
Svar på denne tråd
 
 Dv og pinto pony
Forfatter: 
Dato:  28-11-2016 13:42

Jeg har mine to til at gå i løsdrift og det skal de gøre hele året. Det er første år jeg har dem hos mig selv og det er første gang de kommer til at gå i løsdrift om vinteren.

Jeg har valgt løsdrift da min DV hoppe har astmatisk bronkitis og trods, wrap, træpiller og maks foldtid har det ikke været nok, men nu, indtil videre, er der ingen host eller snotnæse og de nyder at kunne gå ind og ud som det passer dem.

De har begge regndækken på - min dv fordi hendes pels bare ikke er god nok - erfarede jeg det første år jeg havde hende. og min pony fordi han er 25 og bare ikke får den samme bamsepels længere.

0
0
Svar på denne tråd
 
 løsdrift..
Forfatter: 
Dato:  29-11-2016 11:54

jeg er stor fortaler af løsdrift.. og ja når Carl Hester kan have heste på løsdrift viser det bare at det der med at de bliver uden energi er lidt noget pjat.

 

Min erfaring er netop at heste i løsdrift har fin energi til ridning, fordi de trisser rundt stille og roligt. de har mindre skader fordi de altid står sammen og derved ikke har behov for hele tiden markere deres rang. (problemet kan dog opstå hvis der sker stor udskiftning men det gælder vel også for boks/fold heste..

 

De er mere sikre på benene og ved bedre om at passe på når der er glat, knoldet eller andet.

 

Ulempen ved løsdrift kan være at hvis floklederen er strid bavian, så er det ikke sjovt at være nede i rangen.. Men hvis det sikres at der er stråfoder nok, og de evt. bindes op under krybefodring, så burde det mindske problemet.

 

glemte længere oppe at skrive mine er Dv´ere, og små dartmoorponyer.


Man bliver rig af at have heste.. dog ikke økonomisk..

0
0
Svar på denne tråd
 
 taaak....
Forfatter: 
Dato:  04-12-2016 13:28

Mage tak for svar!! <3

 


NUTID OG DATID CONNEMARA FOR ALTID!! ??

0
0
Svar på denne tråd
 
 Mmmmmmm
Forfatter: 
Dato:  12-12-2016 20:45
Her går han i løsdrift 24/7 uanset vejre.
Vis der er meget meget koldt får han rambo dækken på. Ellers har han bare fri adgang til analysert hø og vand self :)

KH.Tenna

17"Kombisadle sælges,skriv en sms vis i ville vide mere.

RIP.Daisy<3.

0
0
Svar på denne tråd
 
 <3 <3 <3
Forfatter: 
Dato:  26-01-2017 23:13

Fuldblod, Hollandsk Varmblod og Frederiksborger. Løsdrift året rundt, uden dækkener :D

0
0
Svar på denne tråd
 
 En af mine.....
Forfatter: 
Dato:  27-01-2017 17:25

En af mine bekendte har en blandet flok varmblods og ponier gående i løsdrift - nogle med dækken, og andre uden, nogle konkurrenceheste og andre hyggeheste. Det går glimrende :-)

 

Jeg har selv fravalgt at have mine heste stående i løsdrift, selvom jeg har dem hjemme, har skure på folden ect.

 

Begge heste får "problemer", når der forsøges løsdrift.

Min ollebolle bliver total energiforladt - min dv'er taber sig og vandre stresset rundt.

Så selvom jeg reelt tror det er sundt for dem at være ude 24/7, og selvom det ville være nemmere at have løsdriftsheste end boksheste, ja så kommer de på boks året rundt.

 

Om sommeren går de ude fra kl 08-22, om vinteren fra 08-16.

 

Det er helt tydeligt, at de om sommeren elsker at komme ind i boks - for 10 min efter de er taget ind, så ligger de og storsnuer :-)

Der i mod er det sjældent de ligger på fold og sover.

 

Mvh Charlotte

0
0
Svar på denne tråd
 
 løsdrift
Forfatter: 
Dato:  27-01-2017 22:13

Jeg har en DV vallak der bliver 7 i år. Dette er anden vinter den går i løsdrift. Den går med en pony vallak. Den er meget trivelig og fryser ikke så let. Den er ikke klippet og går med et 100 g dækken. Kun de dage hvor der også har været dags frost har den gået med 200 g. Lige nu er den skadet og får kun salvana hestemineral og wrap og er lidt til den runde side,


Hilsen

Lonni


The past is a ghost, the future is a dream and all we ever have is now


Med hestene

Claire e. Churchill

Landianos-ø e. Tailormade Lancelot


www.EnggaardenMorum.dk

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider