Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

 Føl med vædske i normale pærer
Forfatter: 
Dato:  15-11-2016 19:25

Hej jeg er i syv sind med min hoppes føl siden den første følbrunst har mit føl haft grøn vædske rendende ned af bennene hun har normal afførring men prutter vædske før pærerne kommer, jeg har haft dyrlæge, der bare vil have jeg tager føllet helt fra, hvilket jeg har gjort delvis, hun er 5 mdr og tages fra om natten. Jeg har prøvet en masse uden virkning A38 diverse pastaer og tjekket for orm osv. Hun er ret tyk ikke vommet men bare godt tyk, dyrlægen mener hun simpelthen spiser for meget. Det har nu stået på on of i 4 mdr, værst når hoppen er i brunst og de næste 14 dage så en god uge og så starter det igen. Hva søren skal jeg gøre føllet skal jo snart til sin nye ejer og er da ked af at sende hende afsted sådan. Er der nogen der har prøvet det samme, hjalp det at føllet blev taget helt fra.

 


Så en tanke og høst en handling.
Så en handling og høst en vane.
Så en vane og høst karakter.
Så karakter og høst skæbne.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Tarmflora
Forfatter: 
Dato:  16-11-2016 06:48

Godmorgen

Det virker som om tarmfloraen er helt ude. Anbefaler Radioni og gennemgang af kostplan.

Mvh Simone

anthoncordes.dk

0
2
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  16-11-2016 12:37

Det er ikke ualmindeligt, at et føl som dier påvirkes, når hoppen brunster.

Men det er oftest kun de første par måneder af føllets levetid. Så måske er det slut med det, når den er vænnet helt fra.

Bruger du wrap kan det også være årsagen - så prøv med godt hø i stedet. Det kan være det, som der skal til.

 

Mvh

 


Tina

 

 

Står din kommende avlshingst eller ridehest hos os?

 

Lionell DVH 571 - grand old man og still going strong

 

Gode palomino, varmblodsheste, føl og plage sælges

0
0
Svar på denne tråd
 
 Tak for svar
Forfatter: 
Dato:  16-11-2016 20:51

Føllet får suregrow fra brogården og hø adlibitum inde om natten om dagen går hun på græs med adgang til fri hø. Så fodringen kan hvis ikke blive mere optimal. Hun startede med dårlig mave ved 1 brunst og så tog det ca 14 før det begyndte at blive godt igen efter en ugen med alm pærer begyndte det så igen samme dur. det har så stået på i 5 mdr. Så hun får noget nær normal mave indimellem. Hun har fået 3 gange ormekur den 1 uden ormetælling de to andre med ormetælling. Nu her hvor det er begyndt at regne en del efter frosten er det blevet værre tænker hun er blevet kold udenfor. Føllet er totalt upåvirket af det, det er hvis mere mig der bliver stresset over at sådan burde føllet ikke gå rundt ;(.


Så en tanke og høst en handling.
Så en handling og høst en vane.
Så en vane og høst karakter.
Så karakter og høst skæbne.

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider