Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

 betændelse i svælget
Forfatter: 
Dato:  14-11-2016 12:05

 

 

Hej Folkens

 

Er der nogen der har erfaringer med betændelse i svælget på hesten?

Jeg har fået lavet en endoskopi på min hest i august månedede, hvor den efterfølgende blev behandlet med binyrebark og pencillin. 14 dage efter blev den "skyllet" direkte i svælget med anitiotika/binyrebark. I mens alt dette er stået på har hesten stået stille ( ikke redet) men synes ikke jeg kan få helt has på hosten.

Jeg har et par gange prøvet at longsere (først uden indspændning,- ingen hoste og med indspændning hoste.)

 

Jeg overvejer om jeg skal behandle den igen igen, eller om jeg bare skal lade den stå vinteren over.

Nogle gode råd? :-)

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Radioni
Forfatter: 
Dato:  15-11-2016 07:50

Godmorgen

Prøv at gå ind på anthoncordes.dk. Vi har gode erfaringer med behandling af vira, betændelser mm., samtidig med at vi kører programmer for udrensning af medicin- og penicillin ophobninger.

Under alle omstændigheder kan du altid ringe til ham og få en snak om din hest, hvad du kan gøre for den og hvad du bør gøre.

Mvh Simone

0
1
Svar på denne tråd
 
 Besøg af dyrlægen igen
Forfatter: 
Dato:  16-11-2016 23:39

Hejsa

 

Jeg synes bestemt du skal få den dyrlæge ud, som har lavet tidligere endoskopi og trachealskylning ud og lytte på hesten igen. Det kan meget vel være at den har behov for en ny behandling, evt. med en anden antibiotika eller at infektionen har udviklet sig til noget kronisk.
Uanset så er det ikke tilrådeligt at lade hesten gå med fortsat hoste uden behandling for denne.

Håber du snart får løst problemet og forhåbentlig er ridende igen inden længe.

 

Mvh Camilla Reilly

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider