Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

 Kølegamacher???
Forfatter: 
Dato:  14-11-2016 08:26

Hej med jer :-)

Hvad kan i anbefale af kølegamacher efter træning? Gerne til en overkommelig pris :-)


 

Mvh Freja

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Kølegamascher
Forfatter: 
Dato:  14-11-2016 10:54

Hvorfor skal den have kølegamascher på?

 

Venlig hilsen

Trine


Pension Rosengård

0
0
Svar på denne tråd
 
 Fordi......
Forfatter: 
Dato:  14-11-2016 11:02

For at køle benene ned efter træning?


 

Mvh Freja

Valløs Farinelli

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Kølegamascher
Forfatter: 
Dato:  14-11-2016 15:53

Ja, det forstår jeg. Men hvorfor er det nødvendigt?


Pension Rosengård

0
0
Svar på denne tråd
 
 Fordi......
Forfatter: 
Dato:  14-11-2016 20:49

Fordi det modvirker inflammation i sener, væv og led. Samtidig med at det hjælper mod ømhed og evt hævelse.

Min hest er 13 og været redet på højt plan, så jeg vil gerne passe godt på ham, så han holder mange år endnu. Han har samtidig også tendens til at få væskeophobninger i benene når han står i boks.

Svar nok?


 

Mvh Freja

Valløs Farinelli

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Kølegamacher
Forfatter: 
Dato:  14-11-2016 23:26
Jeg har et par ice vibe fra horseware jeg er rigtig glad for. De kan bruges både med og uden køle indlæg. Uden så vibrere de kun og øger blodcirkulationen. Med indlæg køler de samtidig.
De er dog ikke helt billige...
Jeg købte dem i sommers da min hest stod med en gaffelbåndsskade. I en lang periode stod han med dem 2 gange om dagen. Så overgik vi til hver dag efter ridning. Nu er vi nede på jeg kun bruger dem efter hård træning, fx undervisning...
Min hest går mb/ma dressur.

Nedkøling med is burde ikke være nødvendigt efter alm træning,kun ved skader.

Du skriver han har væskeophobninger når han står i boks. Har du overvejet staldbandager eller staldgamacher? Selv er jeg meget glad for mine fra Back on track...

Mht kølegamacher har jeg hørt meget godt om dem fra premier equine. Det er noget med de skal ligges i blød i en spand vand. De skulle være gode og til at betale. Selv overvejede jeg dem, men pga min hests skade valgte jeg istedet ice vibe...

Mvh Stinne c",)

 

Dressage is dancing with my best friend...

0
0
Svar på denne tråd
 
 Takkkkkkkk
Forfatter: 
Dato:  15-11-2016 00:13

Tak for svar :-)

Har læst om dem du selv har købt, men de er noget dyre!! Kan forstå det ved en skade, men jeg skal kun bruge dem efter træning. Så overvejer også dem man skal lægge i vand og se om de er noget værd :-) MEN jeg har til aften kastet mig ud i at lave nogle selv, som jeg har læst flere gør - brun sæbe i poser med bandager rundt om, bliver afprøvet i morgen efter træning :D


 

Mvh Freja

Valløs Farinelli

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Premiere Equine
Forfatter: 
Dato:  22-11-2016 10:05

Jeg har dem fra Premiere Equine.

 

De er super duper. Nemme at bruge og effektive :)

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider