Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

 Fodring med betfor og ?
Forfatter: 
Dato:  10-11-2016 10:57

Jeg har 2 varmblodshopper, der bare skal gå og hygge sig i vinter.

Den ene er 24 år, i god huld.

Datteren er 3 år, skal have føl i juli. Hun er i tilpas huld, men må gerne tage lidt mere på,så hun bedre kan holde varmen hvis det bliver koldt i vinter.

De går ude i de lyse timer.

Indtil nu har de fået Krafft.

Planen er, at de skal have Betfor og LandogFritid anbefalede Plesure.

Det var ikke mig selv der hentede foderet. Jeg forventede, at Plesure var ren vitamin og mineralblanding, men det er et fuldfoder.

Spørgsmålet er, kan hestene klare sig på Betfor og vit/mineral + super hø ad libitum?

 


Hilsen

Pia



0
0
Svar på denne tråd
 
 Bum bum
Forfatter: 
Dato:  10-11-2016 19:23

hvis de let holder huld så kan de sagtens leve på den menu, når du når de sidste 3 mdr af drægtigheden skal du have følhoppen over på noget foder til drægtige hesten.

1
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  10-11-2016 19:24

mine får betfor, havre og vitaminbolsjer

og så en masse wrap

 

mine er i pæn stand, men skal ikke have for meget for så sætter det sig på sidebenene



0
0
Svar på denne tråd
 
 Balance
Forfatter: 
Dato:  10-11-2016 20:47

Vi fodrer vores med Equsana Balance, det er et tilskudsfoder der kun skal gives i mindre mængder dvs 1-1,2 kg til en hest på 600 kg. Vi supplerer med lucerne, men det vil jeg så ikke anbefale til en ældre hest, men det vil være super til den unge.


Mvh. Charlotte

 

"Züchten heißt, in Generationen zu denken"

 

Flere Welsh Mountain plage med særdeles god afstamning sælges

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hvorfor Betfor...
Forfatter: 
Dato:  13-11-2016 10:37

fremfor roepiller...?

 

Betfor er tilsat melasse, og består af 20% sukker, hvilket i min optik er langt over det optimale - roepiller ligger på 5%.

 

Og gider man ikke bøvle med den længere opblødningstid, er Speedi Beet et fint alternativ, med samme lave sukkerindhold.

 

Jeg har de sidste 14 år fodret mine med roepiller, vitamin/mineral tilskud, wrap og periodisk lucerne tilskud - det har de fungeret fint på, såvel rideheste som foldpynt...

 

Dorte

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  13-11-2016 18:26

jeg fodrer selv med betfor til min 23 årige hoppe- hun er en stor hest med meget blod i og har fået fjernet en del fortænder.

 

den der med at lette kulhydrater er dårlige, er ikke nødvendigvis sandt - der er altså også 15-20% sukker i frisk græs.

En gammel hest- eller en hest i hård træning kan godt have brug for nogle lettilgængelige kalorier og der giver betfor både væske og fibre + lang tykketid oven i. Nigle ældre heste optager fodrer meget ringere-op til 20% af energien går tabt.

 

På en avlshoppe ville jeg ikke bruge det med mindre den var tynd og energiløs- lidt soyaskrå er derimod en god ide.

 

min gamle skal have godt hø/wrap som er let at tygge-derudover får den:

1,2 kg hippolyt musli senior

500 gram (tør vægt) betfor

500 gram irish mash

+10-15 kg wrap

Den er i flot form sine manglende tænder til trods

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hø og mineraler
Forfatter: 
Dato:  22-11-2016 10:18

Mine varmblodsheste lever af hø ad lib og et mineraltilskud - jeg bruger Equsana Premium Vit.

De ser virkelig godt ud - korthårede, blanke og i flot huld.

 

Min dyrlæge har selv fodret alle sine varmblodshest på denne enkle måde i 7 år - avlshopper, plage og rideheste - og de ser også rigtig godt ud :)

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider