Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

 Foder til muskefattig og krybbebider
Forfatter: 
Dato:  08-11-2016 14:47

Hejsa.

 

Jeg står og skal flytte min hest, hvor jeg selv skal medbringe foder. Og jeg er sådan i tvivl om hvad jeg skal give ham.

 

Han er 6 år gammel, Dansk varmblods vallak og omkring 175 cm. Han har stået skadet i halvandet år og er først lige her for et halvt år siden kommet igang igen. Lige pt. er vi igang med kranio sakral behandlinger, da han har låsninger i ryggen og ikke satte muskler.

Dvs. han er meget muskelfattig, da han slet ikke er blevet redet og så ikke har fået sat nogle muskler, det lille stykke tid han er.

Derudover er han også krybbebider.

 

Han skal bruges til dressur og har brug for noget energi til at blive redet op og få nogle flotte muskler.

 

Lige nu fodrer jeg med equsana cool perfomance og lucerne oveni, for det er det der bliver fodret med der hvor han står nu.

Derudover får han lige pt. Gold Medal fra St. Hippolyt for at fremme muskelopbygningen.

 

Jeg har overvejet Pavo Energy Control og Pavo Sportsfit, men er i tvivl om der er for meget stivelse i, i forhold til at han jo er krybbebider.

 

Lad mig høre om i har nogle gode forslag eller erfaringer. Jeg er åben for det meste.


DORTHEALYST MOONRAKER - EN PONY DU ALDRIG BLIVER TRÆT AF

0
0
Svar på denne tråd
 
 12353243
Forfatter: 
Dato:  08-11-2016 20:30

Først og fremmest så sørg for, at den altid har adgang til stråfoder (hø/wrap) eller græs.

Og så vil jeg finde et foder, som max skal udfodres med 200 gran pr 100 kg.

 

Har selv pt en ung fyr, samme str som din som er til den tynde side og muskelfattig. Ham vil jeg have over på det her:

shop.hippolyt.dk/shop/strukture- 178p.html

evt suppleret op med Linamix fra Equifirst, dog ikke fuld mængde: equifirst.dk/DK/Produkter/ Linamix.aspx

1
1
Svar på denne tråd
 
 Et lille input
Forfatter: 
Dato:  10-11-2016 13:39

Hej,

 

Har du fået din hest undersøgt for mavesår? Man har nemlig fundet en sammenhæng mellem mavesår (evt. tidligere mavesår) og tendens til krybbebidning. Hvis din hest har mavesår i en eller anden grad, kan det være en forklaring på, at den har svært ved at sætte muskler, og så kan nok så god fodring være delvist spildt, før den igen er rask.

 

Hvis den er rask og fin i maven, så har jeg før oplevet flotte resultater med Dodson & Horrell's Buld Up, som jeg gerne vil anbefale. Dog har jeg ikke styr på stivelsen i det produkt, da jeg brugte det, før jeg blev klar over, at jeg måtte spare på stivelsen til min sarte dame.

 

MVH

Jette


Vi rider akademisk, min hest og jeg, og vi elsker det!

Men jeg synes også, at...

Rigtige piger rider military!

NU FÆRDIGUDDANNET EQUINE TOUCH PRACTITIONER!

0
0
Svar på denne tråd
 
 Linamix?
Forfatter: 
Dato:  10-11-2016 20:44

Det undrer mig alle dem der fodrer ukritisk med Linamix, det oprindelige produkt var super, men i dag indeholder det masser af stivelse. Så derfor vil jeg altid anbefale LinOchrunch i stedet.


Mvh. Charlotte

 

"Züchten heißt, in Generationen zu denken"

 

Flere Welsh Mountain plage med særdeles god afstamning sælges

 

0
1
Svar på denne tråd
 
 Charlotte
Forfatter: 
Dato:  10-11-2016 21:14

Jeg kender ikke LinOchrunch, har kun positiv erfaring med

Linamix, hvorfor jeg var det jeg forslog til at supplerer op med.

 

LinOchrunch er sikkert et fint alternativ og 10% lavere på stivelse.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Linamix er ændret
Forfatter: 
Dato:  11-11-2016 09:45

Da Linamix kom frem var det et super produkt da det var lavt på stivelse, men på et tidspunkt ændrede de opskriften for at holde prisen, og derefter indeholder det rimeligt meget stivelse ergo ikke et produkt som man skal anbefale til heste med potentielt mavesår.


Mvh. Charlotte

 

"Züchten heißt, in Generationen zu denken"

 

Flere Welsh Mountain plage med særdeles god afstamning sælges

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Charlotte
Forfatter: 
Dato:  11-11-2016 20:00

Nu er der jo forskel på, hvor stivelsen kommer fra.

Desuden skrev jeg også, at jeg ikke ville give fuld mængde, men bruge det som et supplement hvis den er svær at holde huld på.

 

Hvis hesten har mavesår, så skal den jo i første omgang behandles for det.

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Dangro
Forfatter: 
Dato:  11-11-2016 20:10

jeg fodre min fuldblod xx, krybbebider på 21år med ALT det grovfoder han kan nå at æde, 600g struktur-100 og 500g maxirice om dagen.

han har altid haft svært ved at holde huld og jeg har prøvet ALT, dette er den bedste OG billigste løsning jeg nogensinde har prøvet

Min dressur DV på 6år bliver fodret med det samme , dog kun halv så meget maxirice. Maxirice er god til at at give huld, at frigive langsom energi og god til muskelopbygning.

 

jeg er meget meget tilfreds


Sagde Julie

Med Sing a Long xx og Portsmouth

Min hest er mit spejl, som uforfalsket gengiver mine dårlige og gode luner.

-Se din hest i øjnene og lad dig ikke skræmme af sandheden

***********************

0
0
Svar på denne tråd
 
 Struktur
Forfatter: 
Dato:  22-11-2016 10:15

Jo mere hø des bedre :)

 

Så drop krybbefoderet (det giver plads i maven til hø samt sundhed i tarmene) og nøjes med at give et godt mineraltilskud. sørg for at hesten har adgang til godt hø ad lib.

 

Mine egne 2 - Holstener på 175+cm og fuldblod 164cm fodres på denne måde. De er blanke korthårede og i fremragende huld. Jeg bruger Equsana Premium Vit som mineraltilskud.

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider