Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

 Ifolet og kiropraktor
Forfatter: 
Dato:  07-11-2016 16:12

Min hest er i fol, hun skal fole sidst i maj 2017, hun har haft et uheld og har slået forknæet så der var et ret dybt sår, det ser fint ud nu og jeg er så stille ved at ride på hende igen, siden uheldet reagerer hun ved at lægge ørerne tilbage når jeg beder hende om andet end at gå ligefrem, typisk når jeg rider galop, mere på den ene volte end den anden, hun plejer at være nem at samle, men nu løber hun og sparker med det ene bagben :-/

 

Der er ikke noget i traven, heller ikke selvom jeg lægger benene til hende, men når jeg siger den der lyd hvor man slår med tungen SÅ bliver hun sur???.

Kan jeg få en fys/kiro ud og se på hende nu?, hun er i 4 md.? eller skal jeg tage det som et tegn på at hun ikke bryder sig om at samle sig når der er føl i maven? jeg red på hendes mor uden problemer lige indtil hun skulle fole, hvad pokker gør jeg?


 

 

 

Venlig hilsen Gitte

0
0
Svar på denne tråd
 
 kr)krkrkrkrkrkr
Forfatter: 
Dato:  08-11-2016 00:23

Ville starte med en dyrlæge. Det kan være hun har slået noget inde i knæet :(


Følg mine blogindlæg på Hestegalleri.dk - HER

Følg mig på Facebook:

Konkurrencerytter - Sandra Charlotte Kempf

 

You gotta stick to what you do, because what you've done - got you to where you're at.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Dyrlæge
Forfatter: 
Dato:  08-11-2016 09:06

Jeg ville også starte med en dyrlæge. Jeg tvivler i øvrigt på, at en kiropraktor vil pille ved en drægtig hoppe...

 

Hilsen Sif


Det er sjovt at tage fjordheste alvorligt


www.sadelrummet.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 Fagfolk
Forfatter: 
Dato:  08-11-2016 12:58

Hej,

 

Hvis du har mulighed for at finde en dyrlæge, der også er uddannet kiropraktor, burde du være godt hjulpet, for jeg er helt overbevist om, at man på begge uddannelser lærer hvilke ting, man ikke må gøre med en drægtig hoppe.

 

Jeg selv er uddannet i Equine Touch, og der har vi lært, at nogle få greb ikke må gøres på drægtige hopper. Ikke fordi disse greb nogen sinde har medført problemer, kun for en sikkerheds skyld. Så jeg vil mene, at veluddannede fagfolk kun bevæger sig indenfor den helt sikre zone hos en drægtig hoppe.

 

Held og lykke med din hoppe!

 

MVH

Jette


Vi rider akademisk, min hest og jeg, og vi elsker det!

Men jeg synes også, at...

Rigtige piger rider military!

NU FÆRDIGUDDANNET EQUINE TOUCH PRACTITIONER!

0
0
Svar på denne tråd
 
 Kiropraktor
Forfatter: 
Dato:  12-11-2016 12:01

Jeg havde dyrlægeuddannet kiropraktor til min hoppe da hun var drægtig.

Så vidt jeg husker ville hun ikke røre hende de første par måneder af drægtigheden og lige efter foling, men ellers var der ingen problem i at behandle.

 


Mvh

Mette

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Dyrlæge
Forfatter: 
Dato:  16-11-2016 23:44

Start med at få en dyrlæge ud og tjekke hoppen igennem. Den kan jo være kommet mere til skade end lige umiddelbart først vurderet. Du kan jo evt. finde en dyrlæge der også er kiropraktor. Dem findes der efterhånden en del af.

 

Hoppen bør ikke allerede være så præget af drægtigen at dette kan forklare adfærdsændringen ;-)

 

Mvh Camilla Reilly

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider