Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

 Fortsat ondt i ryggen
Forfatter: 
Dato:  30-08-2016 13:35

Min hest har i flere måneder nu haft ondt i ryggen, til trods for massage og træning af ryg. Jeg kan se at når der er trænet, så er reaktionen i ryggen formindsket, men dagen efter er det igen lige slemt.

 

Dyrlægen har været inde over, og bortset fra en låsning i en skulder var der ikke noget af finde.

 

Hesten er ikke blevet redet i ca 3 måneder nu pga ryggen.

 

Jeg ville tro at når der ikke har været belastning på ryggen i form af sadle og rytter, så skulle ryggen være ok nu.

 

Jeg har i hele forløbet haft en grim fornemmelse i min mave, nemlig at det ikke kommer fra sadlen af, og da ryggen ikke er blevet meget bedre i løbet af de sidste 3 måneder, så frygter jeg min mavefornemmelse er rigtigt.

 

Hesten er 4 år. Jeg tror ikke det er vokseværk, for hun er ikke vokset, hverken i højde eller bredden.


Hilsen Helle

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Har du....
Forfatter: 
Dato:  30-08-2016 14:18

Har du fået tage Rgt af overlinie og ben ?

 

Jeg vil sige, at hvis det er en sadel som har klemt, så kan det godt tage 1-2 måneder før hesten er i orden igen, er min erfaring. Skaden i underhuden er større end det som umiddelbart er synligt.

 

Der ud over så kan du være heldig, at det er vækst - mine har vokset meget jævnt og roligt fra 4-8 år.

 

Hvad med så banalt noget som sko/hove ? En hest som går og ømmer sig, vil stive sig i hele kroppen. Tænder kan også give ømhed andre steder i kroppen.

 

Var hesten min ville jeg få taget Rgt - og hvis det forhåbentlig intet viser, så give hesten ro i flere måneder. Og så flg op med sko og tandtjek.

 

mvh Charlotte

0
0
Svar på denne tråd
 
 fffffffffffff
Forfatter: 
Dato:  30-08-2016 14:25

Jeg ville også tage røntgen af ryggen.

 

Det kan fx være kissing spine :(

 

Ellers ville jeg også få hende udredt på en hesteklinik hvor de kan tage røntgen, se hende i longe, mønstring (helheden i hendes bevægelses mønster) Evt ser dig i sadlen og ser hvordan hun reagerer/går så har dyrlægen noget at gå ud fra.

 

Jeg ville i hvert fald ikke vente mere. Men få hende udredt, også får din egen bekymrins skyld.


Følg mine blogindlæg på Hestegalleri.dk - HER

Følg mig på Facebook:

Konkurrencerytter - Sandra Charlotte Kempf

 

You gotta stick to what you do, because what you've done - got you to where you're at.

0
0
Svar på denne tråd
 
 dyrlæge
Forfatter: 
Dato:  30-08-2016 16:59

Hesten fik sko på i midten af maj på alle 4, og går nu kun med forsko. Tænder blev tjekket og er ordnet inden for de sidste 4 måneder. Håber på vækst, men synes bare det er en voldsomt reaktion.

 

Sandra, hvis jeg havde råd, så var hun kommet til Hørsholm og blev tjekket, men har ikke råd. Du må ikke engang nævne KS bare i sjov, vi vil ikke have flere heste med problemer.

Det er ikke muligt at se hesten under rytter, kun i skridt, så snart hun bliver sat i trav, så siger hun fra.

 

Hun har fået låsning igen i skulderen, så der er et eller andet der gør at hun ikke bruger sig selv ordentlig.

 

Hun får en måned til, og hvis det ikke er mærkbart bedre, så må hun komme til dyrlægen for et mere grundigt eftersyn.


Hilsen Helle

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 overfrisk
Forfatter: 
Dato:  30-08-2016 22:21

Hesten er ellers frisk, mere frisk end normalt. Normalt gider hun ikke løbe rundt på banen når hun er løs, men nu har hun masser af energi hun brænder af.

 

Hun har altid været en rolig hest, også på tur, men det er hun heller ikke for tiden.


Hilsen Helle

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Check forben
Forfatter: 
Dato:  31-08-2016 12:23

Hej,

 

Prøv at checke dels hove/beskæring men også senerne i forbenene. Der er nemlig en sammenhæng i bindevævet, der går fra ryg/skulderparti ned til senerne i forbenene. Det viser sig f.eks. ved, at en hest med en dårligt passende sadel kan få seneskader, som man nogle gange opdager, før man opdager deciderede rygproblemer. Derfor kunne der måske ligge en irritation et sted i det område, som har indflydelse på hestens ryg.

 

MVH

Jette


Vi rider akademisk, min hest og jeg, og vi elsker det!

Men jeg synes også, at...

Rigtige piger rider military!

NU FÆRDIGUDDANNET EQUINE TOUCH PRACTITIONER!

0
0
Svar på denne tråd
 
 hævede sener
Forfatter: 
Dato:  01-09-2016 13:21

Jeg har faktisk oplevet flere gange hvor jeg synes at senerne i venstre forben har været lidt hævede.


Hilsen Helle

 

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider