Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

 Back on Track hasebandage
Forfatter: 
Dato:  24-08-2016 13:51

Kære alle,

 

Kan i være behjælpelige med at dele jeres erfaringer med Back on Tracks hasebandage?

 

Der findes to modeller - en med hul og en uden hul. Sidder den med hul bedre end den uden? Har i hestene til at gå med den om natten også, og har i oplevet problemer når de gerne vil ned og ligge? Jeg er lidt betænkelig med, om de har mulighed for at ligge sig når de har den på :)

 

Min hest er desværre blevet sparket, og har et meget hævet bagben. Især hasen er hævet. Jeg påtænker at købe denne bandage til hende, eftersom hun allerede går med staldgamascherne fra Back on Track, og håber denne kan hjælpe med at tage det sidste hævelse.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Det har jeg
Forfatter: 
Dato:  24-08-2016 15:47

jeg har een med hul. Selvom det var en stor hest så var large faktisk lidt for stor og efter 8 uger blev elastikken lidt slap så pas-formen var ikke så god.

 

Hesten var irriteret med den men kunne sagtens ligge ned. Den var på om natten.

 

Havde ikke så stor betydning for gigt somforventet. Ved ikke hvordan den virker ved hævninger.

 

jeg ville nok ikke købe een igen

0
0
Svar på denne tråd
 
 Det har jeg også
Forfatter: 
Dato:  25-08-2016 08:13

Jeg har en med hul som jeg brugte til min hest der stod med meget hævet haseled efter et spark. Om det var bandagen eller tiden der gjorde at hævelsen faldt, ved jeg ikke, men benet ser fint ud idag. Jeg lagde den på hesten når jeg var i stalden og når jeg red, men ikke om natten eller på folden. Den sad superfint - også hvis hesten tog en rulletur. Jeg brugte en str L - til en hest som jeg normalt ville have valgt XL til.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Bot has gamascher
Forfatter: 
Dato:  14-09-2016 22:25

Jeg har også haft brugt dem min hun fik en hævet has så hun stod med den hele tiden og have den kun af når jeg var ude og gå med hende (kom ikke på fold ) men det kræver hvis den skal stå med den om natte at man giver hesten en staldgamacher på under den så behøver man ikke at stramme den så meget så den sider mere løst og derved ikke er ubehagelig når den vil ligge sig ned og så laver den heller ikke tryk skader på hasen

men var super glad for dem

0
0
Svar på denne tråd
 
 Har købt bandagen.
Forfatter: 
Dato:  20-09-2016 08:00

Kære alle,

 

Jeg har købt bandagen og hesten har gået med den i lidt over en uge.

 

Jeg synes faktisk den sidder rigtig fint på benet, og jeg tror også den har hjulet en smugle på hævelsen. Hesten har haft de på både på fold og i boksen, men de dage det har været meget varmt har den kun haft den på om natten.

 

Bandagen har hjulpet på hævelsen på selve hasen, men lige over hasen på bagsiden af benet er hesten blevet noget hård/hævet. Jeg tænker om bangaden har trykket for meget lige der, eftersom hesten ikke tidligere har været hævet/hård lige der, og det passer lige med den store syning som er på bandagen. Nogen der har oplevet noget lignende? og evt. ved om man kan lægge noget vat indenunder?

0
0
Svar på denne tråd
 
 trykskader
Forfatter: 
Dato:  20-09-2016 20:50

jeg har oplevet det på min da hun stod med den 24/7 i den periode hun have problemer med sin has

og det er fordi man få lagt den lidt for stramt og derved få de tryk "skader" ovenpå hasen og det kommer når hesten ligger sig ned om natte så trykker det ind på hasen

jeg satte den meget løst og så en god tyk staldgamache eller bandageunderlag under så det ikke kan glide ned

men på min forsvandt det igen da jeg var færdigf med at bruge den

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider