Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

 opbevaring af blandet foder
Forfatter: 
Dato:  23-08-2016 21:33

Hej derude!

Jeg håber jeg har ramt den rigtige kategori :P

nåh, lad os komme til sagen

 

Jeg har en gammel fjordhest som bare går og hygger sig lidt og som kun bruges til hyggeridning, derfor kommer jeg ikke ud til ham hver dag. dette betyder så også at jeg ikke selv kan fodre ham hver dag.

Stedet hvor han er opstaldet vil gerne have, at foderet er balndet til hvert "måltid" da de ikke gider gå og bøvle med det. forståeligt nok.. der er nemlig mange dele som skal blandes.

 

Nu har jeg så det problem, at jeg ikke ved hvor jeg skal opbevare det færdig blandede foder i.

jeg har ikke alverdens penge til at købe de der "müsli" bøtter med låg

 

 

Billede

som disse på billedet. de koster 49 kr. pr stk. og det syntes jeg der er rimelig meget når jeg skal bruge mindst 8 stk.!

 

Så mit spørgsmål er, om nogen har en ide til hvad jeg ellers kan bruge.
Hestens foder fylder lidt under en halv spandfuld.

 

Sidste vinter stablede jeg bare almindelige spande oven i hinanden.. men det var rigtig svært at holde styr på, og var træls at håndtere :(

 

håber nogen har en god ide, for nu kommer den "store" fodrings periode igen.. og jeg bliver nødt til at finde en bedre løsning :D

Tak på forhånd!

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Billige bøtter?
Forfatter: 
Dato:  23-08-2016 21:50
Hvis jeg skulle bruge en bunke billige bøtter med låg, ville jeg kigge hos IKEA?
1
0
Svar på denne tråd
 
 poser...
Forfatter: 
Dato:  24-08-2016 06:28

mange blander foder rationer i poser så det kan du vel også?.

eller de billige spande fra jem& fix til under 5 kr som du blot stabler oven på hinanden når de er fyldt- men så er de ikke hermeik lukekde så er der museproblemer er denne løsning nok ikke ok, ej heller plastposer

 

selv finder jeg ikke 50 kr pr spand for høj pris det er jo et produkt der holder længe, men det er jo en smagssag

 

 

Karina

0
1
Svar på denne tråd
 
 Billigt
Forfatter: 
Dato:  24-08-2016 07:32

Jeg kan godt forstå det er en udskrivning, men jeg synes også det er billigt i forhold til kvalitet. Hvor har du fundet dem så billigt?

 

Vi blander også dagligt og jeg kan se at hende i stalden der har sådanne, har de samme stadig, mens vi har været snart 3 forskellige slags igennem fordi de går i stykker, så sammenlagt er det billigere for os, jeg har bare ikke kunnet finde dem et sted endnu :)


Med venlig hilsen

Karen

 

Tilbyder international Negle uddannelse og Negle kurser i kunstige negle og nailart, samt salg af produkter til kunstige negle og pleje af naturneglen.

 

http://www.magnail.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 Storkøkken/kantine
Forfatter: 
Dato:  24-08-2016 07:39

Hej

 

Vi bruger plast spande fra et storkøkken.

De har indeholdt kartoffelsalat,remulade

 

De fleste er 5 kg`s dog har vi været heldig der også er få spande der er mindre.

 

De er gode og billige


Hilsner fra Joan

0
0
Svar på denne tråd
 
 Slik kasser
Forfatter: 
Dato:  24-08-2016 10:11

Hos os bruger vi firkantede kasser med låg, der har været slik i, og har fået dem gratis.

 

Mange kiosker og købmænd med "vej selv slik" for slikket hjem i disse kasser og så er det bare at spørge pænt om de vil stille nogle fra til dig.

 

Der er fint låg som slutter tæt, og de er beregnet til fødevarer.

 

De holder ikke evigt, de ældste vi har er 2 år gamle, men de er gratis at udskifte løbende.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Gratis bøtter
Forfatter: 
Dato:  25-08-2016 10:09

Hej.

 

Du går såmen bare ned til din lokale slik butik og henter de bøtter der har været slik i, de er som regl gratis engelte gange har jeg betalt 0,50 øre for dem stk.

Så tager du bare til det antal dage du skal bruge og husk lågene der til.

 

Anja.

0
0
Svar på denne tråd
 
 foderløsning
Forfatter: 
Dato:  27-08-2016 19:49

Hej

 

Hvis du er lidt fingernem kan du evt sy et låg/overtræk til de spande du allerede har - kan syes af stof/plastic/vinyldug eller lignende og så en kraftig elastik til at holde det på plads

 

Jeg har købt en stak dåser i den lokale isenkræmmer - de var sat ned til 20 kr stykket og indeholder ca 2,5 liter. Men nu får min hest eller ikke voldsomt meget krybbefoder.

 

Hilsen Anne


nu tilbage som "sandkasserytter"

0
0
Svar på denne tråd
 
 opbevaring
Forfatter: 
Dato:  27-08-2016 20:44

jeg brugte de plastbøtter butikkerne har bland selv slik i.

dem fik jeg gratis når butikkerne havde brugt dem.

ellers har jeg set mange bruge fryseposer, eller billige bøtter med låg købt i dagligvare butikker fx

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider