Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

 Lammeskindssadel?
Forfatter: 
Dato:  27-07-2016 13:50

Hej HN-folk!

Jeg overvejer, om jeg skal købe en lammeskindssadel til min islænder, om det vil være det rette og i så fald hvilken.

 

Min islænder er en 10-årig rund-mavset hest på 138 cm. ca, og bliver brugt til hovedsageligt skovtur, horsemanship og let dressurridning. Vi har haft en del sadler gennem tiden, men ingen af dem har fungeret optimalt. Hun bliver stiv over ryggen, irriteret og meget usamarbejdsvillig, og derfor tænkte jeg, at en lammeskindssadel ville være det rette valg, da hun ikke bliver brugt til noget specielt, og derfor måske heller ikke behøver en med bom?

Og vil det måske være muligt også at bruge den på min (en del større) DV vallak? Har nemlig læst noget om, at sådan en lammefætter skulle passe alle heste

Islænderen er sund og rask, så jeg tror simpelthen bare ikke, at hun er en hest, der nyder at ride med sadel, men derimod elsker hun det uden.

 

Hvad er jeres mening omkring det? Kan I måske anbefale en?

Jeg er villig til at give pengene for det, men så skal det også fungere

 

Mvh Julie, ismulen og DV vallakken

0
0
Svar på denne tråd
 
 xxxxxxxxxxx
Forfatter: 
Dato:  27-07-2016 14:26

 

Lammeskindssadeler er fine nok, men det er for mig bare en dyr rumpevarmer. Da stigbøjler er no go grundet manglende trykfordeling - der er ingen paneler, ingenting i til at tage presset og fordele.


Nu med eget ponydyr

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg kender
Forfatter: 
Dato:  28-07-2016 10:16

en pige som købte

Lammeskindssadel Grandeur - den har stigebøjler og hun er meget glad for den.


Lene

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  30-07-2016 21:47

Jeg har en ride-on pad fra Barefoot, med lammeskind, og den er fantastisk. Jeg sidder så godt i den, og jeg elsker at jeg bare kan ride ned til folden og slippe ham løs, uden at jeg skal slæbe den store tunge westernsadel med tilbage til stalden.

Den er virkelig god støtte, og er mere eller mindre skridsikker, der hvor du sidder. :D


//Hilsen Sofie
Glad bogblogger på www.bogslottet.wordpress.com

___________________

2
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  03-08-2016 21:47

Jeg harfået syet en PH sadel til min islænder men må sige jeg elsker min Christ Iberica og hesten går så godt med den super støtte til mig

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider