Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

 Erfarring med Stevnsbogård hvidovre?
Forfatter: 
Dato:  28-05-2016 17:06

Hejsa ! Jeg står i den situation at jeg skal flytte min hest rimelig akut, og jeg er derfor på jagt efter et optimalt sted. Jeg har så fundet det her fine sted i hvidovre som ligger tæt på alt, ja næsten for godt til at være sandt. Forholdene er fine nok, foldene er acceptable men men men... De får ikke noget stråfoder på foldene.. Altså i vintermånederne står de i 5-7 timer uden noget ædelse...Hvordan har i det med det ? Ville i se gennem fingrene med den detalje hvis alt andet eller var som det skulle være??
Udover det er der så nogen der har erfarring med Stevnsbogård


;)

0
0
Svar på denne tråd
 
 no no no
Forfatter: 
Dato:  28-05-2016 23:50

Selvfølgeligt kommer det lidt an på foldene, altså er det en jordfold uden nogen former for græs så ville det i min verden slet slet ikke kunnne fungere. Men er det en fold hvor der er græs de kan gå og pille i så kunne det måske lade sig gøre, men jeg ville nok stadig have det lidt stramt med det.

 

Men hvis du nu kommer med en super ide til hvordan det kunne være nemt at give ståfoder ude på folden kunne det være de gik med til det? Tit handler det om (ihvertfald de steder jeg har været) at det har været for bøvlet eventult snak med dem om det?

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  29-05-2016 15:27

jeg har også søgt opstaldning for nyligt, og der var der flere fra Stevnsbogård der var meget aktive med at kontakte mig mht. at jeg skulle tage derud og kigge.

 

Jeg tænker altid en ekstra gang over det, når det er et sted med ellers ret god beliggenhed i København, der konsekvent reklamerer med ledige bokse og hvor folk meget offensivt markedsfører stedet som "helt fantastisk". Det er som regel fordi, det er det modsatte, er min erfaring ;)

 

Af samme årsag holder jeg også øje med "markedet" og fravælger steder, der kronisk har opslag om ledige bokse.

 

Og netop på baggrund af det, fravalgte jeg stedet.

 

Jeg bliver så senere kontaktet privat af et par personer, der fraråder stedet af forskellige årsager. Hvis man Googler det kan man vidst også finde lidt af hvert, der findes sågar en facebookside.

 

Så jeg blev bekræftet i, at det var fint nok jeg lyttede til min mavefornemmelse :)

 

Noget helt andet er, at jeg aldrig ville stå et sted hvor de står så længe på jordfolde uden noget at tygge i.


Mvh Mie C.

Med dragen Teaser

 

Vil du følge med i daglige opdateringer?

følg med her:

www.facebook.com/dvdragenteaser

 

2
0
Svar på denne tråd
 
 Julmend
Forfatter: 
Dato:  29-05-2016 18:20

Har aldrig selv været på Stevnsbogård, men har oplevet at folk flytter i flok derude fra... Hvor jeg står fik vi for nyligt tre ind derfra på samme tid, som måtte flytte huhej fordi stemningen vist ikke var så god efter de havde sagt op (er historien jeg har hørt, kender selvfølgelig ikke detaljerne).

 

Selv står jeg på Nordgården i Greve. Der er jeg også gået på kompromis med grovfoder på foldene, men ellers et skønt sted.

 


 

Hilsen Rikke

Nu med rød musse
Brettings Alapay

 

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider