Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

 Energi tilskud u. stivelse/sukker?
Forfatter: 
Dato:  28-05-2016 14:41

Hej :D

 

Hvad kan i anbefale af energi tilskud (ikke pasta osv, men rigtigt tilskudsfoder/pulver) ?

Mine heste får kun fiberpiller, roepiller, vitaminer og en masse wrap, da den ene har været forfangen i sine unge dage og den anden har tildens til "farlige fedtdepoter".

Derfor må de ikke få noget med stivelse eller sukker i. Eller det skal i hvert fald være så lav % som muligt ..

 

Hvad kan i anbefale ?

0
0
Svar på denne tråd
 
 energi generelt eller nu her.
Forfatter: 
Dato:  28-05-2016 16:20

hej

Er det energi nu og her du mangler eller det sådan generelt du synes du mangler.

Hvis det er nu og her, så er en B-vitamin kur ofte god til at give noget mere energi efter pelsskifte.

men hvis det er sådan foder mæssigt, så er det eneste jeg kan komme i tanke om Linamix, eller den ny linmax fra dangro der er mindre stivelse og sukker i end linamix.

For ellers er du vel der hvor du skal have noget fuldfoder.

Jeg synes dangro har fået nogle spændende nogle.

blandt andet en der kratur, hvor der kun skal udfordres med omkrin 600 g og den er meget lav på stivelse og sukker.

 

Nogen gange kan det også hjælpe at skifte vitamin produkt med noget med noget mere skrald i.

 

Ved ik om du kan bruge det til noget.

hilsen

Rikke.


0
0
Svar på denne tråd
 
 xxxxxxxxxx
Forfatter: 
Dato:  28-05-2016 23:43

 

Linamix har 20% stivelse i. Så det er en del.

 

Har du prøvet et fuldfoder, men som stadig har lav dosis? Fx horselux Easy, Struktur 100 fra Dangro e.l? Så er der lidt fyld i, lidt til energien, men stadig lav på stivelse og lav på dosering.

 


Nu med eget ponydyr

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 lav stivelse
Forfatter: 
Dato:  29-05-2016 10:01

Hej

 

Min har cushing, så kører også lavt stivelse/sukker

 

Der er jo efterhånden en del produkter på markedet til heste der har været forfangne/eller med tendens til det.

 

Er det energi eller mere huld du er ude efter?

 

Min har været fodret med equigard fra Hippolyt, men jeg er nu gået over til Pavo Care for Life, da han ikke gad Equigard.

 

Ellers kan olie også give god energi/huld

 

Eller hvis de er lidt lave på vitaminer, så en microvital kur

 

Hilsen Anne


nu tilbage som "sandkasserytter"

0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  29-05-2016 12:07

Hun har ingen problemer med at holde huld .. Hun er en lidt kraftig/gammeldags type .. Men hun mangler energi generelt ..

Jeg ville helst ikke skifte foder, da hun er super kræsen og det har været svært at finde noget som hun gider æde på længere sigt .. Så jeg ville helst have fat i noget tilskud af en art, som jeg kunne blande i hendes roepiller og forhåbentlig skjule det ..

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Respons
Forfatter: 
Dato:  16-06-2016 17:07

Hej

 

Jeg ville foreslå Struktur E fra St. Hyppolyt

 

link: shop.hippolyt.dk/shop/strukture- 178p.html

 

Mvh. Malou og Memory


Malou Høegh og Memory

 

Every rider has that

one special horse.

That one horse who changes

everything

about them.

0
0
Svar på denne tråd
 
 ffffffffffffff
Forfatter: 
Dato:  17-06-2016 12:25

Natur Musli Solo er ret fint :)


Følg mine blogindlæg på Hestegalleri.dk - HER

Følg mig på Facebook - HER

 

You gotta stick to what you do, because what you've done - got you to where you're at.

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider