Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

 Vækst efter 5. leveår
Forfatter: 
Dato:  28-05-2016 14:29

Hej folkens :)

 

Jeg vil gerne høre fra jer, som har haft en 5 års varmblods hest (og haft den fremadrettet i nogle år).. Hvor meget vækst har i oplevet ? Altså hvor meget er hesten vokset i højde, efter den er fyldt 5 år ?

 

Min hoppe har en dejlig størrelse på 170 cm, men jeg synes stadig at hun ser ud til at ville tage nogle flere cm .. Jeg håber dog ikke for mange

 

Jeg ved godt at man ikke kan generalisere, men derfor kunne det stadig være sjovt at høre fra andre, hvad deres oplevelser har været :)

0
0
Svar på denne tråd
 
 min voksede en del
Forfatter: 
Dato:  29-05-2016 22:28

jeg købte min hest som 4,5 års. der var han 173 cm. han blev så sat i ridning i febuar det år han fyldte 5 år. ( gør han i maj) og og da jeg målte ham i april de år han blev 5 , var han 182 cm. og har ikke vokset siden. han er halv dv og halv oldenborg


Lifewave er fantastik :D

0
0
Svar på denne tråd
 
 Efter 5 år....
Forfatter: 
Dato:  30-05-2016 09:12

Efter 5 år er mine to vallakker ikke vokset nævneværdigt i højde, men en del i bredde :-)

 

Min ollebolleblanding er den som er vokset mest - han har tager 2 cm fra sit 5 år.

Min dv'er har taget 1 cm.

 

De var først færdig med at vokse som 8 års.

Dv'eren var den som voksede mest jævnt, ollebolle tog et godt ryk fra 3-5 år.

 

mvh Charlotte

0
0
Svar på denne tråd
 
 Overskrift
Forfatter: 
Dato:  30-05-2016 16:17

jlouise - @!#$! Det var alligevel en del ??

0
0
Svar på denne tråd
 
 hoppe vs vallak
Forfatter: 
Dato:  30-05-2016 16:21

Når man hører om heste, der vokser en del efter 4-5 års alderen synes jeg oftest, det er vallakker?


0
0
Svar på denne tråd
 
 5 års vokser
Forfatter: 
Dato:  31-05-2016 08:33

Nu kan jeg ikke sige hvor "min" 5 års, ender, hun bliver nemlig først 5 i år, men ingen tvivl om hun vokser nu.

Hun blev tilredet som 3 års, men har ellers stået stille indtil 28/2 i år, og nu gror hun som ukrudt!

-status i weekenden..

Billede

Så hvor meget hun vokser fra det 5. år, kan jeg desværre ikke svare på, men ingen tvivl om hun tager et ryk nu.

Hun er DV men lavet på fuldblodshoppe.

 


Mvh Kathrine

Med tre smukke stjerner på himlen og tre dejlige i stalden

 

Sov godt

Dinna 1983 - 12/12/13

Rainbow 28/01/01 - 17/03/14

Pandora Á Fenris 20/05/09 - 14/04/16

0
0
Svar på denne tråd
 
 ********
Forfatter: 
Dato:  01-06-2016 10:41

Hej TS

 

Det er nok meget forskelligt fra hest til hest hvor meget de vokser (eller ikke vokser).

 

Jeg har en DV vallak på nu 16 år, har haft ham fra føl og han er efte Vemmetofte Rainman. Han er 181 cm/stg. og stoppede først med at vokse i højde og drøjde som 8 års.

 

Jeg tilkørte og tilred ham som 4-5 års moderat, men han stoppede først med at vokse som 8 års.

 

 

Billede

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 det var voldsomt meget
Forfatter: 
Dato:  01-06-2016 19:39

ja min voksede noget mere end vi havde beregnet. troede han max ville tage nogle cm , da jeg købte ham men det mente herren så ikke. han er ikke vokset siden han var 5 år. det er i følge min dyrlæge meget sjældent at de vokser så meget. men store heste har det med at være senere færdige. og det er da osse først nu hvor han er 9 år gammel, at han rigtig hænger sammen i kroppen.


Lifewave er fantastik :D

0
0
Svar på denne tråd
 
 mit skrummel
Forfatter: 
Dato:  02-06-2016 09:18

min vallak var 172½ cm som 2½ års. Som 4 års mener jeg det var, blev han målt til 174 cm og der lovede jeg at han ikke skulle måles igen..

jeg kunne så ikke dy mig, og herren er i dag målt til 176 cm.. mener ikke han er vokset siden sit 5 år (han er i dag 7 år).. en del i bredden ja.. men ikke højden.. men jo mere masse og muskler han får jo større syner han også... MEN han bliver IKKE højere


Man bliver rig af at have heste.. dog ikke økonomisk..

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider