Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

 Mash hvorfor bruger i det?
Forfatter: 
Dato:  21-05-2016 08:47
Hej
Jer der bruger mash hvorfor bruger i det og syntes i der er forskel ved i bruger det frem for i ikke gør? Og er der forskel på hvilke man vælger af de forskellige på markedet? Har fået at vide at det hjælper hesten med at optage flere ting bedre i det andet foder den får.

Merete Bertelsen

www.lucard.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 Spisevægring
Forfatter: 
Dato:  21-05-2016 10:55

Vi har en hoppe som i perioder er totalt håbløs at fodre på. Der hjælper det når hun får et lille måltid Mash hver aften. Hun spiser bedre til de andre måltider og hun tager på. Det der virker bedst er Hippolyts Irish Mash.


Mvh. Charlotte

 

"Züchten heißt, in Generationen zu denken"

 

1-års Welsh Mountain hingsteplag med særdeles god afstamning sælges

 

1
0
Svar på denne tråd
 
 Hvor meget giver du ad gangen?
Forfatter: 
Dato:  21-05-2016 11:18
Hvor meget giver du ad gangen? Og er der en speciel grund til det er om aftenen du fodre med det?

Merete Bertelsen

www.lucard.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 Om aftenen
Forfatter: 
Dato:  21-05-2016 12:41

Jeg har givet 1-2 liter mash tilsat samme mængde lunkent vand, og så trækker det indtil vandet er opsuget, hvilket er årsagen til at det er om aftenen altså ren logistik.


Mvh. Charlotte

 

"Züchten heißt, in Generationen zu denken"

 

1-års Welsh Mountain hingsteplag med særdeles god afstamning sælges

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 forkælelse mest
Forfatter: 
Dato:  21-05-2016 19:09

jeg brugte det på et tidspunkt til en hoppe med føl som jeg havde lånt.. hun kom desværre og var meget tynd, så ud over hendes foder til at fede hende op med, fik hun et par gange om ugen et måltid mash både for at forkæle hende lidt men også at hjælpe med at til at tage på, og hun ELSKEDE det

0
0
Svar på denne tråd
 
 mash...
Forfatter: 
Dato:  21-05-2016 19:17

Jeg giver Chanell mash hver dag, undtaget når ponyerne går ude hele døgnet i sommermånederne. Jeg giver 200g Glyx mash fra Hippolyt og 200g Speedibeet fra Brogaarden og blander det med 1 liter kogende vand og 1 liter koldt vand. Jeg giver det for at camouflere nogle forskellige tilskud, jeg skal have hende til at spise, som hun sortere fra, hvis de bare gives i det almindelige foder. Derudover så er hun ved at være oppe i årene og hun drikker ikke altid nok om vinteren og så er mashen en god måde til at få væske i hende.

Mashen skal jo trække lidt inden det gives, så tidsmæssigt passer det mig bedst at give det, når ponyerne kommer ind fra fold, da det er her jeg bruger tiden i stalden alligevel.

Jeg har valgt Glyx mashen pga det lave stivelses- og sukkerindhold, da Chanell er meget følsom overfor højt indhold af disse(hun får dårlig mave og stresser meget letere op).


Med Venlig Hilsen
Karina Both Andersen


De bedste kys kommer fra en varm mule

0
0
Svar på denne tråd
 
 xxxxxxxx
Forfatter: 
Dato:  22-05-2016 11:15

 

For at skjule tilskud eller få vand i hesten :)

Bruger kun mash med under 10% stivelse, da min promte reagere på stivelse.
Fx NAG/Horsepro, Glyx mash, Alpengrün eller Dangros urtemash.


Nu med eget ponydyr

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Aldrig kogende vand
Forfatter: 
Dato:  22-05-2016 14:11

Mash skal laves med håndvarmt vand, aldrig kogende vand, da det ødelægger de aktive stoffer der er tilsat.


Mvh. Charlotte

 

"Züchten heißt, in Generationen zu denken"

 

1-års Welsh Mountain hingsteplag med særdeles god afstamning sælges

 

2
0
Svar på denne tråd
 
 mash...
Forfatter: 
Dato:  22-05-2016 22:14

Charlotte: Derfor blandingen med 1 liter kogende vand og en liter koldt vand = lunken vand


Med Venlig Hilsen
Karina Both Andersen


De bedste kys kommer fra en varm mule

0
0
Svar på denne tråd
 
 Beklager
Forfatter: 
Dato:  23-05-2016 14:54

Du skal temperere vandet inden du hælder det over, gæren dør øjeblikkeligt når der bliver hældt kogende vand over.

 

Alternativt skal du hælde det kolde vand over først, og så det varme gradvis bagefter.


Mvh. Charlotte

 

"Züchten heißt, in Generationen zu denken"

 

1-års Welsh Mountain hingsteplag med særdeles god afstamning sælges

 

1
0
Svar på denne tråd
 
 SpeediBeet/Betfor
Forfatter: 
Dato:  23-05-2016 22:25

giver jeg i stedet for mash til natten sammen med wrappen, og hesten elsker det.

Jeg blander ovenstående (ren forkælelse), roefibre er godt for fordøjelsen og så glider electrolytterne ned uden problemer.


Sort havre sælges 100 kg/200 kr.

Vårbyghalm, småballer fine. 10 stk./100 kr.

4470 Gl. Svebølle - Ring 4014 3480

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg...
Forfatter: 
Dato:  24-05-2016 14:35

bruger enten Brogaardens mash eller Hartogs mash.

 

Min får 500 gram hverdag :)


M.V.H Natasja


Military Ridningens Formel 1

GINSBORG


www.natasjachristensen.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 mash...
Forfatter: 
Dato:  25-05-2016 09:38

Charlotte: Jeg blander det kogende vand med det kolde vand og først derefter hælder jeg det over. Så der skulle altså ikke være nogen ko på isen


Med Venlig Hilsen
Karina Both Andersen


De bedste kys kommer fra en varm mule

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider