Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

 Skovturs problem
Forfatter: 
Dato:  30-04-2016 16:58

Hej alle,

 

jeg er begyndt at ride lidt i skoven på min hest, men han slår med hovedet/headshaker lige så snart vi drejer ned af stien mod skoven. Og det står på alt mens vi er inde i skoven, det kan aftage lidt hvis vi kommer i åbninger hvor der er luft.

 

Jeg er ret sikker på at det enten er fluer og andre inskekter eller en eller anden form for allergi.

Han har haft hut på nogle gange nu, det har været en blandet oplevelse. Næste gang vi tager afsted bliver det med fluenet på mulen... Men det må han bare ikke have på til stævner..

 

Er der nogen måder jeg kan udelukket allergi?

 

Er der nogen som har erfaring på dette område?

 

Mvh. PP og ejer

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Nok allergi
Forfatter: 
Dato:  02-05-2016 10:02

Hej,

 

Jeg synes, det lyder som allergi eller i hvert fald sensible luftveje. Min egen hest har sensible luftveje og måske en anelse allergi, for hun reagerer lidt (dog ikke med direkte headshaking), når vi rider forbi en blomstrende rapsmark. Lige nu er der rigtig mange påvirkninger, og jeg håber, at du har held med at bruge mulenettet, så I kan få nogle dejlige skovture!

 

MVH

Jette


Vi rider akademisk, min hest og jeg, og vi elsker det!

 

Men jeg synes også, at...

 

Rigtige piger rider military!

0
0
Svar på denne tråd
 
 Mulenet
Forfatter: 
Dato:  02-05-2016 11:35

Hej,

 

Jeg kom lidt i skoven i går med mulenet og der var lidt forbedring at spore... men ikke nok til at jeg vil sige at det er fluer som genere ham.

Der er en som forslog at sætte en nylon strømpe om mulen næste gang vi skal afsted - så det skal afprøves

 

Mvh. PP og ejer

 

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider