Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

 diarre, hjælp til køb via zooplus
Forfatter: 
Dato:  29-04-2016 13:04

Min hest har desværre ikke en god mave, den var ellers begyndt at blive ok igen, men fra den ene dag til den anden ligger hun "kokasser".

 

Hun kom på græs for 2 uger siden om dagen, er skåret ned i wrap og begyndte at få en ok mave, men nu er det gået helt galt.

 

Jeg kigger lidt på zooplus.dk for at finde frem til hvad jeg skal købe, dette kan bedst svare sig rent prismæssigt.

 

Jeg er kommet frem til dette, nogen der kan anbefalde det eller måske anbefalde noget andet fra zooplus.dk. Jeg har tidligere givet hende ysy, men desværre uden resultat

www.zooplus.dk/shop/hest/ pleje_rensning/ fordoejelse_stofskifte/439293


Hilsen Helle

 

Dejlig hest sælges

www.heste-nettet.dk/markedspladsen/ hest/vis/348154/

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Sand??
Forfatter: 
Dato:  29-04-2016 15:24

Har du tjekket hende for sand i tarmene? :-) det er der rigtig mange heste der har, specielt i øjeblikket, og det kan også give diarre. du kan tjekke det ved at tage nogle pærer (har hun diarre, er det jo så ikke pærer, så må du tage hvad der svarer til et par håndfulde) og putte i en spand, fylde spanden med vand. lad det stå ca 15 min, hvis du kan få fibrene der gerne skulle flyde på toppen fra, er det bedst, eller hæld vandet stille og roligt ud af spanden, pas på når du har hældt næsten det hele ud, og kig efter om der ligger sand. gør der det er loppefrøskaller et must. de er i øvrigt, sand eller ej, super til heste med diarre, da de suger væske. kan hesten ikke lide dem i 'pulverform' fås de også som piller. hvis ysy ikke hjælper, tvivler jeg på det produkt du har fundet gør, da begge er en aktiv gærkultur. ellers kan brogårdens biomos måske hjælpe:-) står det på over lang tid, husk da elektrolytter, da diarre skyller mange vigige salte og mineraler ud.

håber det kunne hjælpe :-)

god bedring med hende.

0
0
Svar på denne tråd
 
 ikke sand
Forfatter: 
Dato:  29-04-2016 16:58

Hun går på græsfold, så tvivler på at der er sand i, men det er ved at blive undersøgt da der også er mistanke om orm oveni andre ting med ponyen.


Hilsen Helle

 

Dejlig hest sælges

www.heste-nettet.dk/markedspladsen/ hest/vis/348154/

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  29-04-2016 20:37

har hun evt adgang til noget halm ?

en hvor mine heste stod opstaldet sagde altid at når hestene beygndte at få rigtig græs, ja så skulle de have fri adgang til halm, for så slap de for tynd græsmave

vi havde aldrig problemer med nogle af hestene



0
0
Svar på denne tråd
 
 kostændring
Forfatter: 
Dato:  04-05-2016 09:26

Anja, jeg har haft heste stående før på halm, og de slap ikke for græsmave.

 

Hesten der er snak om, det er ikke pga græsmave. Det startede allerede før hun kom på græs.

 

Jeg har valgt at købe noget andet foder for at se om det hjælper med en "kostændring"


Hilsen Helle

 

Dejlig hest sælges

www.heste-nettet.dk/markedspladsen/ hest/vis/348154/

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Zooplus
Forfatter: 
Dato:  06-05-2016 10:46

Jeg handler meget fra zooplus - dog den tyske eller engelske side. Det er som regel billigere.

 

Hvad ad skal du bruge hjælp til i forhold til at handle derfra?

 

De leverer efter 3 hverdage og har rigtig fin service, uanset hvilken af siderne jeg har bestilt fra. Er der problemer med et beskadiget eller manglende produkt bliver det byttet uden besvær. Så kan kun anbefales herfra. Køber til både hund, kat og en smule til hesten.

 

Køber er dog mest til hesten her http://www.pferderfutter.de eller http://www.hipposport.de da der er noget større udvalg.

0
0
Svar på denne tråd
 
 zooplus
Forfatter: 
Dato:  06-05-2016 15:09

Det er såmænd ikke det at handle på zooplus der er problemet, der har jeg handlet i flere år. Jeg vil helst handle på den tyske side, men kan ikke betale med mit kort, det kan jeg kun på den danske, den danske har så desværre ikke et lige så stort udvalg.

 

Det var mere hvad der kunne anbefaldes at købe fra siden som kunne hjælpe hesten med dens maveproblemer.

 

Har købt noget foder som jeg håber kan hjælpe.


Hilsen Helle

 

Dejlig hest sælges

www.heste-nettet.dk/markedspladsen/ hest/vis/348154/

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Zooplus
Forfatter: 
Dato:  07-05-2016 08:37

Jeg handler ikke ret meget til hesten fra Zooplus, da jeg primært fodrer med hippolyt - så der kan jeg ikke hjælpe. Men de mærker de forhandler er jo ret anerkendte, så mon ikke det er godt.

 

Underligt du du ikke kan bruge dit kort på den tyske side, jeg bruger uden problemer både MasterCard og Visa.

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider