Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

 Er den her giftig?
Forfatter: 
Dato:  23-01-2016 20:17

Ved i om den her plante/blomst er giftig?

 

den har gule blomster om sommeren.

 

Billede

 

Billede

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 læs mere her
Forfatter: 
Dato:  23-01-2016 23:52

da.wikipedia.org/wiki/Rejnfan

 

om den er gigtig eller ej, det kan de ikke rigtig blive enige om på nettet. der skal dog større mængder til, og den skulle ikke smage særlig godt, men nogle heste kan udvikle en smag for det.

 

vil næste sige at du bør prøve at google planten. for der findes rigtig mange sider med forskellige svar



0
0
Svar på denne tråd
 
 Eller måske røllike?
Forfatter: 
Dato:  24-01-2016 10:42

 

Både rejnfan og røllike er lægeplanter.

 

Er det en rejnfan så kender jeg flere som har brugt den som ormemiddel (i drikkevand).

Har været benyttet mod indvoldsorm på grund af plantens indhold af et giftstof "thujon".

 

Fjern dem så de ikke kaster frø. Hestene spiser dem ikke men de kan være meget dekorative i en dekoration, evnt. hvis de spraymales først.

 


 

 

~ Anette

 

vind-alarm-danmark.eu

 

Super SMUK Welsh partbreed hingst fra 2014 sælges, evnt. bytte.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Engbrandbæger
Forfatter: 
Dato:  24-01-2016 21:42

Jeg ville nok lige undersøge om det kunne være en engbrandbæger, da den i så fald er temmelig giftig. Jeg er ikke sikker, men prøv at se nogle billeder af dem på google og se om det ligner.


0
0
Svar på denne tråd
 
 Det fordi
Forfatter: 
Dato:  24-01-2016 22:35

som beskrevet i en anden tråd har hesten fået forhøjet levertal, og et par stk har væbnet forgiftning. Den har igennem årene har flere svære kolikanfald og til tider virket utrivelig.

Jeg er desværre rigtig dårlig til det med planter, men må gå en runde i foråret på marken og nærstudere. Ved i om man kan få en oversigt, evt som bog eller på nettet hvor alle giftige planter er nævnt. Har fundet lidt på nettet, men der står altid at listen ikke er komplet..

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  24-01-2016 23:59

den du har vist billede af er en rejnfag. helt sikkert. har nemlig lige brugt dem her til jul.

 

jeg har en lille rød lommebog fra Equipage. her er de 37 planter/blomster som hesten ikke bør spise. passer lige i en lomme. Ved dog ikke om man vil kunne finde en igen. har selv haft min i flere år.

i den står der ikke noget om rejnfan.

 

men gør det til en vane at de planter som du ikke kender noget til. tag dem op. for det er bedre at være på den sikre side end ikke at gøre noget.

sådan gør jeg.

 



0
0
Svar på denne tråd
 
 Svært at sige, når den er vissen
Forfatter: 
Dato:  12-02-2016 21:26

Hej!

 

Rejnfan og Engbrandbæger ligner hinanden SÅ meget. Men du kan altid se efter under blomsten (når den er frisk altså), for den giftige engbrandbæger har brunt i den grønne "krave" - som på billedet herunder.

 

Billede

 

KH Line

 

BLOG:www.Horsesandlipstick.com


 

Grevens Rumba, e. Blue Hors Romanov x World Cup 1, tysk oldenborg, B-hest i dressur, Vallensbæk Ridecenter

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider