Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

 Kedelig update Chanell
Forfatter: 
Dato:  04-10-2015 11:12

en lørdag i slutningen af august brød Chanells seneskade op igen

 

Jeg havde lige været ude og ordne stald og gik ind for at få en rugbrød. Da jeg stod i køkkenet, kunne jeg pludselig høre gungren i jorden og løb ind for at kigge ud af stuevinduet, for at se hvad der skete. Chanell tonsede rundt, så jeg løb straks ud for at få fat på hende. Jeg kunne se, at hun ikke var helt rengående og hun ville ikke komme hen til mig. Det vil hun normalt ikke, når der er et stort insekt efter hende, for så bliver hun helt panisk og det var lige præcis det der var. Jeg tog Nova ind, for at se om Chanell så ville komme, når hun var alene på folden, men nej. Ind og hente en spand med foder og efter lidt lokken, lykkedes det mig at fange hende. Men på de 10 minutter, der gik før jeg får fat på hende, var hun blevet meget halt og hele benet fra forknæet og ned til koden var varm og hævet

 

Jeg vidste jo godt, at dyrlægen ikke kunne stille noget op og Chanell ville gerne støtte på benet, så jeg ventede med at tilkalde ham til mandag morgen. Ponyerne kom på boks og Chanells ben blev kølet hver 2-3 time og ellers stod hun med sine keramiske staldgamacher. Resten af weekenden brugte jeg på at græde, for jeg havde lovet mig selv, at hun ikke skulle på sygefold igen og jeg var bange for, at det var det dyrlægen ville beordre. Gjorde han det, så havde jeg bestemt mig for at sige farvel. Hun havde stået på sygefold i ½ år og det var mere end rigeligt, så det skulle hun ikke igen.

 

Dyrlægen kom mandag eftermiddag og mente umiddelbart, at Chanell sagtens kunne gå som foldbums-klappe-trække ture med- pony, hvis hun fik sko på med kiler. Smeden kom onsdag morgen og havde lavet specialsvejsede sko til Chanell, som hun fik på. Med de nye stiletter var hun fuldstændig rengående i alle 3 gangarter

 

Siden har jeg flere gange set hende tage nogle ordentlige galopture på folden og mit hjerte har siddet helt oppe i halsen, men hun er ikke blevet halt af det. Senen er hævet i hele piben hver morgen, men hævelsen falder når hun kommer ud og gå på folden og når jeg tager hende ind om aftenen, er det kun lokalt lige under forknæet hvor skaden sidder, at hun er hævet.

 

Så nu er min 27 årige ponyprinsesse altså gået på pension. Selvom jeg synes, det er trist, at vi ikke kan komme på vores fantastiske rideture ud i det blå længere, så er jeg ovenud lykkelig for, at jeg har fået lov at beholde hende i live

 

Billede

Chanell - et par uger før hendes skade brød op igen

 


Med Venlig Hilsen
Karina Both Andersen


De bedste kys kommer fra en varm mule

6
0
Svar på denne tråd
 
 Øv, men dejligt.
Forfatter: 
Dato:  04-10-2015 19:46

Man skal prissætte den tid man har med vores fantastiske heste! Godt det ikke var "værre" - altså at du stadig kan beholde hende :)


Mvh. Randi, som fandt sin drømmehest, Nymarkens Quark <3

1
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  04-10-2015 20:28

kedelig opdatering, kan man nu ikke kalde det. du har hende jo endnu - og sikkert i mange år fremover

vi skal nyde dem mens vi har dem, for det ender desværre på et eller andet tidspunkt



2
0
Svar på denne tråd
 
 Æv æv æv....
Forfatter: 
Dato:  05-10-2015 09:13

Æv æv æv - men godt at hun gerne må være pensionist, og virker til at trives med det. Det er jo en flot moden alder hun har :-)

 

mvh Charlotte

1
0
Svar på denne tråd
 
 Æv med æv på!
Forfatter: 
Dato:  05-10-2015 15:15

Seneskader kan være noget ko at komme af med

 

Min gamle hoppe fik en seneskade efter et komplet udramatisk styrt - den brød op 4 gange før det lykkedes at få skidtet til at holde.

 

Hun gik fra uge 42 til april på sygefold (ca 8x15 meter) som var lavet med fliser, alm boks med tynd madras i hør og stabilgrus - det virkede. Det hjalp også sindssygt meget at smøre hendes sene med Traumeel de gange den alligevel hævede lidt, så tænker da også at Chanell måske kunne have gavn af dette?

 

Min kom sig fuldstændigt, selv da hun blev sluppet "fri fri" og mildest talt eksploderede (jeg var ved at dø af skræk, for havde også sagt at dette var sidste chance!). Efterfølgende har hun haft 8 år uden nogensinde at være halt, uren eller have hævede ben - heller ikke efter lange ture i alle gangarter

 

Min havde i øvrigt ikke sygebeslag på igennem forløbet...

 

Pøj pøj med det!

 

Trine (Faxa)


1
0
Svar på denne tråd
 
 Puha!!
Forfatter: 
Dato:  11-10-2015 17:40

Ja, da TAK for lige at skræmme livet af nogen af os

 

Jeg håber, at de nye prinsessesko kan udrette mirakler for damen - og så må du vist lige tale med STORE BOGSTAVER og oplyse hende om, at hun altså ikke er 18 år(!) længere!


0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider