Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

 Tynd gjord med elastik i midten
Forfatter: 
Dato:  03-09-2015 09:41

Hej HN'er

 

Jeg har en ret sensitiv dame med fremskudt sadel- og gjordleje og snævre albuer - det betyder, at ALT glider frem.

Det gør det der sadelhalløj til lidt af en udfordring. Sadlen har vi styr på - men det der med gjorden er stadig en udfordring.

 

Min hest foretrækker absolut elsatik i gjorden - hun er en noget gjordsur mokke, men med elsatik er det bedre.

Samtidig er hun meget snæver i albuerne - derfor skal det være en gjord, som ikke fylder ret meget.

Equi-soft, Cair, Passier og Kieffer læder gjorde er alle forsøgt med grumme resultater - de giver sår, da de fylder for meget. Så lædergjord er slet ikke en mulighed, som vi overhovedet tør overveje igen.

Bedst er en god gammeldags, bred neoprengjord, men det der med elastik i den ene eller begge sider er ikke helt super - jeg ville gerne have den elastik ned på midten, så der er jævnt træk.

 

Pt. overvejer jeg en Flexigirth - men jeg er ikke så imponeret over den smalle anlægsflade i en tid, hvor vi jo netop har fået blik for, at der skal være mere bredde på.

classicshowjumps.dk/wp-content/ uploads/2013/02/dressur_sort.jpg

 

Har I nogen gode forslag til TYNDE gjorde med bred anlægsflade og elastik på midten - eller er flexigirth svaret på det hele?

 

De bedste hilsner

Nathasja

0
0
Svar på denne tråd
 
 Følger med
Forfatter: 
Dato:  03-09-2015 10:38

Jeg er lige med på en kigger her, da jeg har samme problem med min ene hoppe. Dog er den gamle model af Equisoft gjorden ok til hende, så den bruger jeg indtil vidundergjorden dukker frem på markedet. Kan se at stubben planlægger at lancere en ny gjordi 2016 hvor der netop er elastik på midten og i siderne.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Flexigirth
Forfatter: 
Dato:  03-09-2015 11:30

Jeg har også sådan en hoppe, og hos mig er det Flexigirth der duer. :-)


Lene

0
0
Svar på denne tråd
 
 Overskrift
Forfatter: 
Dato:  03-09-2015 23:16

Har du overvejet xpand gjorden, min hest fik også grimme sår af Equisoft gjorden, efter en uge med denne gjord var sårene væk og min hest sig selv igen :-)


Hilsen

Louise

Luna og Snippe <3



0
0
Svar på denne tråd
 
 flexigirth
Forfatter: 
Dato:  04-09-2015 07:09

Jeg har været super glad for min flexigirth, jeg var også skeptisk over at den var så smal i starten. Men jeg har været rigtig glad for min :) Min hoppe led af gjordkrampe i perioder til trods for massør, kiro m.v. Skiftede jeg gjorden ud var der kontant afregning, hun befandt sig kun med flexigirth.

Min er til salg da hesten er himmelhest og gjorden ikke passer på den nye hest jeg passer

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider