Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

 Er i tvivl ang hestehold
Forfatter: 
Dato:  30-08-2015 10:24

Sagen er den at min selskabspony nægter at være alene. Så snart jeg tager ridehesten ud springer hun ud af boksen, binder jeg hende springer hun snoren.

nu går overvejelsen på at købe en selskabspony til.

Men hvad skal jeg vælge? Og det skal gerne gå lidt stærkt;)

for mit vedkommende skulle det bare være en der er sød, men da jeg har 2 piger på 8 og 5 som har hesteinteresse er jeg jo lidt interesseret i en der har lidt størrelse de kan bruge.

 

men de har det pt fint med blot at ride på rideskolen så bare at tilbyde dem endnu en pony syntes jeg måske også er lidt i overkanten, desuden ville jeg helst vente til de havde lidt erfaring og så finde en lidt bedre pony.

 

jeg kunne selvfølgelig også sælge ponyen og sætte hesten på rideskolen?

 

hjælp hvad ville i vælge


Weatherbeeta dækken 400g str. 135 og hkm 300g str 115 sælges brugt 14 dage, vasket og inpreneret
0
0
Svar på denne tråd
 
 Selskab
Forfatter: 
Dato:  30-08-2015 12:39

Den billigste løsning er jo nok at sikre boksen, så ponyen ikke springer ud, men hvis ponyen virkelig er bange, er den løsning ikke fair for den.

 

Det er heller ikke sikkert, at det vil løse problemet at få en anden, hvis din nuværende pony bare er sindssygt knyttet til din hest. Jeg har haft tre heste hjemme, og når jeg red ud på ridehesten (som var førerhesten), stod begge selskabsheste og peb

 

Sådan som du beskriver det - også ifht dine døtres glæde ved at være på rideskolen - synes jeg, du skulle sælge ponyen og flytte hesten på rideskole.

 

Men det kommer også an på, hvor meget fornøjelse I har ud af at have heste derhjemme ... du kunne jo også sætte hesten på rideskole og så købe en selskabspony til selskabsponyen, så de to bare kunne gå og sprede hygge derhjemme

 


 

 

1
0
Svar på denne tråd
 
 Forskellige løsninger
Forfatter: 
Dato:  31-08-2015 09:42

Hej,

 

Enten skal du - som ovenfor nævnt - sikre boksen, så ponyen ikke springer ud eller på anden måde kan komme til skade, eller også kan du måske med forsigtighed prøve at gøre, som jeg engang gjorde. Jeg havde 2 heste - min gamle pony, som var bedøvende ligeglad med, om den blev efterladt alene tilbage, og så min vallak, som var dybt ulykkelig over at blive ladt alene tilbage. Jeg fandt med tiden ud af, at han var mindst ulykkelig, hvis han fik lov at blive ude på folden, så han kunne holde øje med, når ponyen kom hjem fra rideturen. Jeg kunne ganske vist høre ham vrinske under hele rideturen i skoven (han havde en ret høj vrinsken), men han stod stille i hjørnet af folden og ventede uden panik eller løbeture (jeg fik nogen til at holde øje med ham i starten). Hvis jeg lukkede ham ind i en boks, hvor han ikke kunne holde øje med, hvornår vi kom hjem, var han mere urolig.

 

Det er naturligvis ikke ufarligt at prøve af (nedlagt hegn og skadet hest skal man jo undgå), så det er kun et tip, hvis du stoler på, at ponyen bruger hovedet og respekterer hegnet...

 

Held og lykke med det.

 

MVH

Jette


Vi rider akademisk, min hest og jeg, og vi elsker det!

 

Men jeg synes også, at...

 

Rigtige piger rider military!

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider