Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

 Brækket kæbe
Forfatter: 
Dato:  06-08-2015 11:42

Hej læser

 

Den 18. marts 2015 køre jeg til lolland og henter min ny indkøbte 4 års trakhener vallak.

 

Alt er godt indtil omkring 30.april 2015, han ændre kraftigt adfærd og heldigvis er der en som ser at han har noget sort i munden, de troede at han havde en dårlig tand, men det vidste jeg det ikke var, for tandlægen havde været der få dage forinden.

 

Og da jeg endelig måtte se ham i munden, kunne jeg se at tænderne sad helt forkert, så ringede efter dr dyr og hun konstaterede meget hurtigt at kæben var brækket! Afsted han kommer og bliver opereret og står 6 uger og dr dyr kommer og tjekker at alt er ok og vi kan starte op med ridingen igen.

 

Nu venter jeg igen på dr dyr, for han er begyndt at kastede meget voldsomt med hovdet og stess sveder. Og er bange for at det ikke er helt ok alligevel, tør ikke afskrive han opførsel som ulydighed, for han har været mere end dejlig før hans uheld.

 

Er der nogen af jer som har erfaring med livet efter en brækket kæbe?

 

MVH PP og Ejer

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Opdatering
Forfatter: 
Dato:  07-08-2015 11:18

Dyrlægen kunne konstatere at han havde tandspidser.

 

Dejlig nyhed.

4
0
Svar på denne tråd
 
 min erfaring
Forfatter: 
Dato:  08-08-2015 07:36

er ikke stor, men har stået med en pony som brækkede kæben.
Hun var en gammel dame som nok alligevel ikke havde haft mange år igen, og kan være dyrlægen af den grund ikke snakkede OP, om jeg havde ofret pengene ved jeg ikke, for som skrevet var hun "færdig".
Men i hvert fald blev hun aflivet med det samme.

Gør mig ondt med din og håber den "bare" er ulydig!


Mvh Kathrine

www.facebook.com/kathrineoghopperne

Med to smukke stjerner på himlen og tre dejlige i stalden

 

Sov godt

Dinna 1983 - 12/12/13

Rainbow 28/01/01 - 17/03/14

0
0
Svar på denne tråd
 
 kender en som...
Forfatter: 
Dato:  08-08-2015 19:10

mine stod opstaldet sammen med en vallak, som havde hængt fast i boksen. Heldigvis bliver det hurtigt opdaget. Dyrlægen bliver tilkaldt, men da hestens hovede er mega hævet, kan de ikke se noget.

jeg har noget fra horze, som er super til at tage hævelser og ejeren får lov at låne det. Bare i løbet af et par dage er hævelsen faldet. Men hesten vil ikke spise, så dyrlægen kommer igen. Her kan de så se at kæben er brækket.

 

han skulle dog ikke under kniven, men kommer sig dog 100%.

 



0
0
Svar på denne tråd
 
 Opdatering
Forfatter: 
Dato:  11-08-2015 11:12

Hej læser,

 

En lille opdatering.

 

Han fik raspet tænder i torsdags, da han havde fået nye tandspidser, han skulle have fri i 3 dage og igår måtte jeg prøve at ride ham igen, meen, ingen ændring overhovdet. Så nu er dyrlægen bestilt igen og kommer igen i morgen, hvor de vil se ham med rytter på. Håber virkelig de finder ud af noget så det kan blive fikset - og jeg kan få min søde og rare ridehest igen.

 

Mvh. PP og ejer

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  11-08-2015 23:44

Vi havde en unghest i stalden, som brækkede kæben og kom sig 100 %


Hvorfor være vanskelig, når man med en lille smule omhu kan blive fuldstændig umulig?

GO YOU BIG RED FIRE ENGINE

0
0
Svar på denne tråd
 
 Opdatering
Forfatter: 
Dato:  17-08-2015 10:50

Hej,

 

Så kom den lille hest på smertestillende medicin, håber virkelig det kan give dyrlægen nogle fif om hvad der er galt med den lille dreng.

 

Hoved kastningen er reduceret kraftigt på den høje dosis medicin, han bliver sat ned i medicin senere på ugen, så er spændt på om det har en negativ eller posetiv virkning.

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 knogle
Forfatter: 
Dato:  17-08-2015 12:14

hejsa

 

Jeg kan ikke huske hvad den hedder, men der går en knogle, ikke ret stor/tyk, mellem tungeben og øret, måske den også er beskadiget, det kan kun ses hvis røngten tages fra en bestemt vinkel. Det er ihvertfald hvad er er sket med min hest, som også pludselig slog kraftig med hoved og ikke ville dreje til venstre (skadet side).

Hvis man skal tale med dyrlægen alligevel, kan man jo hører om det var en mulighed, hvis dyrlægen trykker der hvor knolgen hæfter på øret ( de ved sikkert præcist hvor det), vil hesten reagere, hvis den har smerte der.

 

hilsen Anne

0
0
Svar på denne tråd
 
 Røntgen????
Forfatter: 
Dato:  19-08-2015 13:11

Er der taget røntgen af kæben?

 

Jeg har en hoppe som brækkede kæben som 2 års (jeg købte hende som 6års). Hun har ikke nogle umiddlebare men af det men havde en fisten pga. bruddet som kunne risikere at volde problemer senere.

 

jeg vil anbefale at få taget røntgen lidt løbende - et brug kan forårsage at nogle tænder rykker sig og så kan det for hesten føles som en vidsomstand hvis de vokser skævt/bag hinanden


Trine Bach

Dana Crusador - DV 2007

Safians Gomilla - OL 1998

Godsets Unilla - OL 2014

Rockness - DV 2005

0
0
Svar på denne tråd
 
 Opdatering
Forfatter: 
Dato:  25-08-2015 10:06

Hej

 

Nu har vi været gennem 14 dage på smertestillende medicin, og må sige at indtil videre har det haft en kæmpe forskel på ham.

Nu skal jeg så se om han ændre sig tilbage når han nu kommer ud af det smertestillende.

 

Og har en aftale med Sidsel Sommer senere på ugen, så må jeg vente og se om hun kan gøre noget for ham.

 

Mvh Glad ejer og PP

0
0
Svar på denne tråd
 
 Opdatering
Forfatter: 
Dato:  28-08-2015 15:56

Hej,

 

efter sidsels besøg er jeg meget optimist, han var helt låst i nakke og ned i 1 nakkehvivl og havde spændninger helt ned til 7 hvivl. Samt mange af knoglerne omkring brudet også var låst. I højre side af hovedet. Hun kunne løsne ham helt fint og der var bedringer at se allerede kort efter behandlingen, så nu er jeg spændt på at se hvordan han får det den kommende uge. ? hun kommer igen senere på mdr.

 

hilsen

 

en glad ejer og PP

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 god bedring
Forfatter: 
Dato:  29-08-2015 19:08

Hvor er det godt at høre at det går fremad med ham - og ja Sidsel er super dygtig.

 

Det skal nok blive godt igen :)


pony-mor med lyseblå T-shirt og hvid paryk

Her bor Nisha & Strejfer: www.aktivstald.dk

Himmelhesten Sorteper

www.sundehove.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 Opdatering
Forfatter: 
Dato:  07-09-2015 13:23

Hej derude,

 

Jeg er lykkelig, har næsten fået min dejlige ridehest tilbage. Der er et minum af hoved kast tilbage, det skal nok forsvinde når Sidsel kommer igen i næste uge.

 

Glæder mig til at komme i gang med den lille dreng igen.

 

MVH PP og ejer.

1
0
Svar på denne tråd
 
 Opdatering slutning
Forfatter: 
Dato:  17-09-2015 19:42

Hej derude,

 

har kunne ride min dejlige hest normalt i de sidste 10 dage, havde besøg af Sidsel i dag og han var rigtig fin. Så nu må vi se tiden an for at se hvor tit hun skal komme og se til ham. ??

 

er bare SÅ glad for at have fået min ridehest tilbage.

 

Mvh PP og ejer ??

0
0
Svar på denne tråd
 
 kæmpe tillykke
Forfatter: 
Dato:  17-09-2015 20:24

Hvor er det bare skønt at høre :) - Sidsel er fantastisk dygtig :)


pony-mor med lyseblå T-shirt og hvid paryk

Her bor Nisha & Strejfer: www.aktivstald.dk

Himmelhesten Sorteper

www.sundehove.dk

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider