Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

 Smidt sko - skal de andre af?
Forfatter: 
Dato:  01-08-2015 18:49

Jeg har en hest, der bliver ekstremt ømtået uden sko. Han går derfor med 4 sko altid. Hans hove virker lidt bløde når han ikke har sko på.

 

Nu har denne hest så smidt sin ene forsko. Smeden kommer om 6 dage. Alle skoene er pt. løse. Smeden har lært mig at hive sko af, og når de sidder så løst kan jeg sagtens hive dem af uden at ødelægge hovene.

Er der nogen fornuft i at hive de andre sko af, når hesten bliver ømtået af det? Skal jeg bare hive den anden forsko af? Skal jeg lade dem sidde og se om ikke de bliver på indtil smeden kommer?

Kan det skade at hive skoene af? Kan det gavne noget, evt. give stærkere hove, fordi den kommer til at gå direkte på hoven og derfor kan stimulere den bedre?

 

Tænker bare at det ikke er så smart at han går skævt på forbenene, når han kun har sko på den ene. Jeg kommer selvfølgelig ikke til at ride ham, når han mangler sko, da han som sagt bliver meget ømtået.

 

Hvad gør I når hesten smider en sko lige op til at smeden alligevel skal skifte dem alle?

 

KH Andrea

0
0
Svar på denne tråd
 
 dddddddddd
Forfatter: 
Dato:  01-08-2015 19:46

Hvis hesten smider en sko venter jeg på at smeden kommer. Lader de andre blive på da.

 

Hesten får ridefri og nøjes med at gå på fold indtil smeden kommer. Han plejer dog at komme dagen efter.


You gotta stick to what you do, because what you've done - got you to where you're at..

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hmmmmm
Forfatter: 
Dato:  01-08-2015 21:13
Afhængig af hvor løse de andre sko er ville jeg lade dem sidde men holde meget øje med at de ikke bliver mere løse

Der er dog en ting som springer mig i øjnene. Hvor lang tid er det siden den sidst fik nye sko på. Smedeperioden lyder som om den er alt for lang når den kan nå at smide en sko og have tre løse.

Cand. Agro.

1
0
Svar på denne tråd
 
 Smedeperiode
Forfatter: 
Dato:  01-08-2015 21:31

Ja jeg kan også konstatere at perioden er for lang. Jeg har for nyligt købt hesten og alt tyder på, at den skal have smed oftere end mine ponyer. Smeden har i øvrigt været på ferie, derfor er der gået lidt ekstra tid. Men det kommer ikke til at fungere fremover..

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider