Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

 Biotin, hvilken er bedst ift. prisen?
Forfatter: 
Dato:  01-08-2015 10:55

Hej ænder.

 

Jeg har en pony der bliver ved med at døje med flækkede (hvide) hove. For at gøre en lang histiorie kort, var han lånt ud i en periode, hvor han så åbenbart ikke fik det fodr vi havde aftalt. Hans hovkvalitet har været ringe lige siden. Vil derfor til at give ham biotin, MEN hvilken en er best ift. prisen, hvilken kan man med fordel "nøjes med"?

 

Jeg har tdligere brugt Solanum Mega Biotin til en anden pony, og dette var jeg meget tilfreds med, men på en SU, er pengene bare ikke lige til så dyrt et produkt det næste år, derfor prøver jeg at finde alternativer.

Mega biotinen har jo et Biotinindhold på hele 12.500mg hvilket er det højeste jeg har kunne finde indtil videre i en biotin.

 

Har nu kigget på bla. biotin fra Viking, Horselux og Equsana, men Biotinindholdet når jo overhovedet ikke op på højde med det der er i Megabiotien. Så, kan jeg anvende en af omnævnte i stedet, eller vil det kun have ringe effekt ift. Megabiotinen?

 

På forhånd tak :)

 


Jolly Jumper & Camino

Stjerneponyerne



Seje billige strømper på

www.thissocks.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 dddddddddddd
Forfatter: 
Dato:  01-08-2015 11:02

Hvis du ikke har råd til at give ordenlig biotin så hellere lade vær :)

 

Dette sagt i den bedste mening. Jeg ved hvordan det er at være på SU og hav hest.

 

Men hvis du køber en af de billigere slags biotin med ikke særlig meget biotin i, plus der ikke er de korrekte følgestoffer/bindende stoffer i - så får hesten det og tisser det direkte ud igen ;)

 

Du skal altid se på sammenhængen i biotin (som helst skal være MINDST 5-6.000 mg) samt zink, MSM og ølgær i biotin produktet udover selve biotinen.

 

Jeg ville vælge Equiforce Foot som netop opfylder disse krav. Det er SUPER godt og det virker. Jeg brugte det selv som en kur til min tidligere hest med meget flækkede og besværlige hove. Han tabte sko hveranden dag.

 

Han fik en kur på et år af denne biotin :)


You gotta stick to what you do, because what you've done - got you to where you're at..

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  01-08-2015 17:56

Min egen er lige startet en kur som til vinter skal blive til et blivende foder.

 

Pt får hun:

Halvdosis af hendes vanlig vinterfoder Equsana Balance

Suppl. med vitaminer og mineraler så hun er dækket ind.

Biotin fra Pavo

Urter fra Askhim

Og et par håndfuld Recover fra Equsana (til heste med boksro og forfangehed, har højt indhold af biotin).

 

Til vinter er planen at hun skipper noget af ovenstående, mens hun fortsætter med andet.

 

Vinterplanen:

Fuldosis Balance

Urter fra Askhim

Et pr håndfulde Recover

 

Jeg har valgt at give hende Recover, da nogle af de andre heste får lidt lucerne med deres foder, så hun får bare det med et højt biotin indhold istedet. Recover kan også bruges som fuldfoder såvidt jeg ved. Men hun får så ubetydeligt lidt, men når der nu var den mulighed, desuden kan jeg bruge det til den lille trivelige shetlænder.

 

Nu ser jeg lige når vi er igennem denne ene pose af Pavos om jeg skal købe en enkelt pose mere, eller om hun bare kun skal ha urterne. Min veninde har rigtig gode erfaringer med urterne.

 


Sælges:

2 års vallak e. BH Zack

1 års hoppe e. BH Zatchmo

 

Mor er bl.a helsøster til A-hest i dressur

 

se præsentation

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hoof Health
Forfatter: 
Dato:  02-08-2015 13:16

indeholder 50 mg biotin på en normaldosering. Støttes af MSM cystin og zink. Den koster 175,- for et kg og der har du til 1-2 måneder. Jeg synes det er et super fornuftigt produkt.

http://www.equidan.dk for en forhandler eller på deres webshop.

 

1
0
Svar på denne tråd
 
 NAF biotin
Forfatter: 
Dato:  02-08-2015 20:48

www.rideaway.co.uk/naf-biotin

 

Min hest får også deres super flex. Jeg bestiller bare hjem i refil-poser og så fylder jeg det selv på bøtter. Portoen er lidt dyr, så det kan godt svare sig at bestille hjem i større portioner.

Min er startet på det for en 3 uger siden, så jeg kan endnu ikke sige om det virker, men det er i hvert fald det produkt med højst indhold af biotin i daglig dosis. Eneste minus er, at de skal have 50 gram, så det er en del pulver i fodret.

 

 

Du kan læse om indholdet her: www.naf-equine.eu/uk/products/ productDetail.jsp?detail_id=biotin- plus

0
0
Svar på denne tråd
 
 Biotin
Forfatter: 
Dato:  04-08-2015 10:44

Jeg har skiftet min over på st. hippolyts Biotin. Den koster 28 euro for et kg (http://www.hipposport.de) og hesten skal have 1-3 g om dagen pr. 100 kg hest. Så min hest kan spise 7-21 g om dagen. Kan ikke huske det præcise indhold, men den har alle de nødvendige ingredienser og er i pelleteret form, som min hest med glæder spiser rent.

 

Før det fik han en 11 måneders kur på Ungulat. Den er virkelig god, men også dyr.

 

Du du kan også kigge på at kigge på kieselgur. Har ikke prøvet det selv, men læst at det skulle være fantastisk og billigt.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Til Heidi
Forfatter: 
Dato:  04-08-2015 20:43

Hvordan får du det du linker til til det produkt med højest indhold???

 

Jeg får det til 15 mg/dosis (+ uorganisk zink = lavere optagelighed), men måske er der bare mig .


Ægte dovenskab er at gøre tingene rigtigt første gang

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider