Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

 bule på halsen -bekymring?
Forfatter: 
Dato:  25-05-2015 09:47

I går opdagede jeg at min ene hest har en bule på den ene side af halsen. Først tænker jeg betændt sår eller et spark, men der er ikke noget sår. Bulens omkreds er på størrelse med en 5 krone.

 

Jeg er lidt mystificeret, men kommer så til at tænke på, at han blev vaccineret i mandags og han blev nok stukket der hvor hævelsen er.

 

Jeg tænker, skal jeg være bekymret?

 

Der er intet ellers at mærke på heste, og stedet virkede ikke ømt.

 


Hilsen Mette

 





0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  27-05-2015 16:37

Det er der ingen, der har en mening om?

 

Hesten er stadig upåvirket, men har stadig bulen(måske er den blevet lidt mindre)


Hilsen Mette

 





0
0
Svar på denne tråd
 
 Sen reaktion
Forfatter: 
Dato:  27-05-2015 18:42

Der er mange heste, der hæver op efter vaccination, jeg har selv en, der hæver voldsomt. Vi snakker ikke fem krone, men halv håndbold. Dagen efter er hun ret hævet. To dage efter MEGET hævet og så begynder hævelsen vel at falde på 4.dagen. Hun bliver stukket på bringen, hvilket jeg også har set anbefalet i stedet for halsen, da hævelsen skulle genere hesten mindre der. I år fik jeg hende ikke vaccineret, da hun hævede så voldsomt sidste år og også tidligere har fået høj feber, og hun går alligevel bare herhjemme uden kontakt til fremmede heste. Jeg synes dog, det er en noget sen reaktion din hest har, hvis det er pga vaccinationen.


0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  27-05-2015 22:00

Sen reaktion

Det er muligt jeg ikke har lagt mærke til det de første dage.

De går på døgnfold og jeg havde nogle lange dage, så har bare tilset dem kort.


Hilsen Mette

 





0
0
Svar på denne tråd
 
 Vaccination
Forfatter: 
Dato:  28-05-2015 23:45

Det kan sagtens skyldes vaccinationen. Hold øje med at bulen bliver mindre. Kender en hest, der også fik en stor bule efter vaccination. Den udviklede sig til et dybt, behandlingskrævende sår, som endte med at efterlade et kæmpe ar (en stor fordybning i halsen). Men hvis du kan se, at den kun er 5-krone størrelse og er blevet mindre, så er der sikkert ingen grund til bekymring.


0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider