Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

 Hvilket produkt er bedst?
Forfatter: 
Dato:  24-05-2015 21:31

Jeg har brug for jeres ekspertise.

Jeg har en gammel hest på tyve år - han er begyndt at virke lidt stiv i det. Der er intet at se på hans bevægelsesmønster, men jeg kan mærke en meget tydelig forskel.

 

Jeg har over i et par år givet ham tilskud med følgende indhold:

Produkt Analyse: Protein 14 %, Råfedt 7 %, Træstof 6 %, Råaske 5 %

Ingredienser: Sort havre, Hvede, Lucernemel, Soyamel, Roepiller, Melasse, Vegetabilsk olie,
Byg, Natrium bicarbonat, Muslingeekstraktmel, Chondroitin, Vitamin C, Glutamin, MSM

 

 

For et par måneder siden skiftede jeg det ud med et tilskud med dette indhold:

This shows the following ingredients per 20g of arthi aid: Glucosamine 10g, Chondrotin 100mg, MSM 200gms, Hyaluronic acid (HA) 5mg, Manganese Sulphate 100mg, Vitamin C 700mg.

Da jeg er usikker på om stivheden kan hænge sammen med skift af tilskud, og jeg ikke har den store viden omkring det, vil høre om nogen her, har dybere kendskab til, hvilket der er bedst til en gammel hest.

 

Inden at nogen skriver noget om, at jeg jo da bare lige kan bytte det ud med "gamle" - vil jeg lige gøre opmærksom på, at det sidstnævnte er hjemkøbt i en stor portion (fra england) - og det først nævnte kun fåes i 5 kg spandne - derfor jeg vil lige høre jeres vurdering - inden jeg gør mere.

 

Med hjertelig hestehilsen fra Sonja

0
0
Svar på denne tråd
 
 ffffffffff
Forfatter: 
Dato:  24-05-2015 21:53

Hvad er produkt navnene?


You gotta stick to what you do, because what you've done - got you to where you're at..

0
0
Svar på denne tråd
 
 ingen produktnavne
Forfatter: 
Dato:  24-05-2015 22:12

Det er med vilje, at jeg ikke har oplyst produktnavne - da jeg ikke ønsker vurderingen farvet af en kendt - eller ikke kendt producent.

 

Jeg ønsker udelukkende en vurdering ud fra indhold.

 

1
1
Svar på denne tråd
 
 Hmmmmmm
Forfatter: 
Dato:  25-05-2015 08:09
God ide at lade vær med at skrive mærket.

Mht det danske produkt. Står der ikke noget om mægden af fx glucosamin og msn? Ellers kan det jo være svært at sammenligne.at glucosamin og msm står bagerst er ikke umiddelbart positiv da det betyder at det er de tilsætningsstoffer med lavest indhold. Men jo svært helt at gennemskue uden en angivelse af mængden. Hvor meget har du givet dagligt af de to produkter

Cand. Agro.

0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  25-05-2015 11:19

stivheden er alderens skyld- bliver hesten stadig redet? for regelmæssig motion i passende mængder er faktisk bedre end blot at gå på fold for en ældre hest.

 

Det sidstnævne produt indeholder de stoffer en ældre hest her brug for, og det ser ud til at hvis din hest får de 20 gram om dagen, ser forholdet mellem de forskellige stoffer faktisk rigtigt fint ud, så på parpiret, et godt produkt.

 

Jeg fortrækker klart et produkt som er veldeklareret, frem for et hvor man blot for at vide, at det indeholder de forskellige mængder, men ikke hvor meget og ikke i hvilket forhold.

Så jeg ville klart vælge det engelske produkt ( har faktisk noget af det samme til min 22årige hyp).

 

En anden lidt dyrer løsning er Catrophen/pentosan intramuskulært injekteret, det er noget som rykker, men det er heller ikke et kosttilskud..

1
0
Svar på denne tråd
 
 indhold i det danske produkt
Forfatter: 
Dato:  25-05-2015 14:28

Nu har jeg fundet indholdet i det danske produkt

Muslingeekstraktmel 1%
Chondroitin 0,5%
Glutamin 0,5%
MSM 0,5%

 

Af det danske produkt fik han 50 gram dagligt

 

Det engelske produkt blev startet op 20 gr pr dag i 15 dage (iflg anvisning på bøtten) og blev derefter sat ned til 10 gram pr dag (også i flg anvisning på bøtten)

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 han bliver stadig redet
Forfatter: 
Dato:  25-05-2015 14:36

Han bliver stadig brugt "moderat" - men jeg tænker også - om jeg måske bør ride ham lidt mere koncentreret. Synes det er svært at vurdere, hvornår ridningen skal trappes ned - forhold til alderen. Jeg har ikke haft en gammel hest før - så er lidt på bar bund - men er måske tilbøjelig til at være "for" pylret :-) og for forsigtig.

 

Han har indtil for to år siden - sprunget 80-100 m en gang ugentligt og været brugt til voltigering et par gange om måneden - men efter en skade - er begge dele droppet. Nu rider jeg dressur på hyggeplan - LB på klubplan og rider nogle skridtture - han går også lidt med i undervisningen en gang om ugen(han er opstaldet på rideskole).

 

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider