Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

 bedste opskrift op til kåring
Forfatter: 
Dato:  22-05-2015 20:33
Der er så mange forskellige holdninger om hvordan man bedst klargører en hest op til kåring. Jeg synes det kunne være interessnt at høre de forskellige metoder både mht fodring træning og timer på fold.

 

Opstaldning tilbudes i skøn rideklub

Se mere på min profil

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Helt generelt...
Forfatter: 
Dato:  22-05-2015 21:59

... Så er en hest altid pænest, når den er på vej op i vægt. En hest, som er i vægttab, bliver let lidt "slasket" at se på, så det går ikke an at lade hesten blive buttet og ude af form i løbet af vinter/tidligt forår. Den skal være velsoigneret, vel muskuleret og i god kondition.

 

Det er "baseline" - resten afhænger af race og kåringsform...

 

Hilsen Sif


Det er sjovt at tage fjordheste alvorligt


www.sadelrummet.dk

1
0
Svar på denne tråd
 
 jeg har arbejdet
Forfatter: 
Dato:  23-05-2015 09:08
Å stutteri og ved godt hvordan de ser ud i udstillingsform. Det var nu mere valg af foder valg af træning samt fold tid :)

 

Opstaldning tilbudes i skøn rideklub

Se mere på min profil

 

0
1
Svar på denne tråd
 
 hhhhhhhhhhhh
Forfatter: 
Dato:  23-05-2015 11:57

Show form:

 

Masser af foldtid, gerne løsdrift med bakker.

 

Show Improver fra Saracen, lucerne m. olie og en microvital kur. Der udover evt. lidt e vitamin m. selen

 

Træning i bakket landsskab med gåture, longering i lange liner.

 

I løbet af en måned vil man kunne se forskel :) Jeg har selv brugt det til en hest som var total nedsunket i muskulatur.

 


You gotta stick to what you do, because what you've done - got you to where you're at..

0
0
Svar på denne tråd
 
 jeg er især nysgerrig
Forfatter: 
Dato:  23-05-2015 12:04
På folks holdning til fold tid. Jeg kan se flere anbefaler boks. Jeg kan huske vi tog dem på boks ca 14 dage før. På dagen kom de slet ikke ud så de havde masser af power. Jeg ville selv gøre det lidt anderledes i dag.

 

Opstaldning tilbudes i skøn rideklub

Se mere på min profil

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 ssssss
Forfatter: 
Dato:  24-05-2015 19:58

Er ikke sikker på det er en god ide at holde den så længe i en boks.

 

Udover at det er sk'de synd for kræet så er det nok heller ikke meget velset med en hest med overload af energi som hopper, springer og bukker rundt.

 

Vores shetter skal kåres her i juli og hun bliver i løsdriften, vi lader bare være med at lave noget arbejde med hende et par dage inden så hun blot går og slapper af.


You gotta stick to what you do, because what you've done - got you to where you're at..

0
0
Svar på denne tråd
 
 fold op til kåring
Forfatter: 
Dato:  25-05-2015 09:20

Ang fold op til kåring, så har begge dem jeg har haft til kåring gået ude, som de plejede helt op til kåring. Det var kun på selve kåringsdagen de ikke kom ud før efter kåringen.


Vh

Jannie

 

*Uddannet D-dommer i spring*

0
0
Svar på denne tråd
 
 de kom selvfølgelig
Forfatter: 
Dato:  25-05-2015 16:10
På fold om dagen. De gik bare ikke på dågnfold. Der rr forhåbentlig ikke nogen der spærrer dem inde i to uger uden fold

 

Opstaldning tilbudes i skøn rideklub

Se mere på min profil

 

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider