Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

 Hjælp, min hest virker sur og frustreret
Forfatter: 
Dato:  20-04-2015 17:14

Hej alle sammen,

 

jeg har en unghest på 3 år, som for 2 måneder siden blev opereret i det ene bagben da han havde brækket griffelbenet. Af selv samme grund blev han nødt til at stå inden for, i godt 1,5-2 måneder sammenlagt som gjorde ham meget sur og frustreret. (hvilket man jo sagtens kan forstå) Nu er han kommet på sygefold sammen med en af sine venner, men han er stadigvæk meget træls i humøret.

 

Min ide er, at fordi han i forvejen ikke var spor god til at stå inde alene, har han stået og stresset og spændt i hele kroppen og dermed fået ondt?

 

Der er ingenting når vi er ude at gå tur eller når han er på fold, men er vi inde i stalden eller i boksen bider han ud efter alt og alle og jeg kan næsten ikke få lov til at røre ham uden at han bliver rigtig gal. Han har ALDRIG opført sig sådan før, og det gør så ondt på mig at se. Derfor kære venner, har jeg brug for jeres hjælp. Jeg overvejer at få en ud der kan give ham nogle omgange kranio sekral terapi eller equine touch. Kan I anbefale nogle? Eller havde i grebet det hele anderledes an?

0
0
Svar på denne tråd
 
 xxxxxxxxxxxx
Forfatter: 
Dato:  20-04-2015 18:56


God idé med at få en til at kigge på ham, han kan let have gået og kompenseret grundet skaden og dermed have ondt. Hvilket stress ikke hjælper på.

Jeg tænker, at hans humør bliver bedre når han igen kommer "helt" ud så og sige og han ikke længere forbinder boks og stald med noget øv.


Nu med eget ponydyr

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Du kan jo selv
Forfatter: 
Dato:  23-04-2015 21:04

Du kan jo selv gå igang med at massere ham. Det er altså ikke så indviklet.

 

De lange muskler ned langs halsen, godt på skuldrene, hele vejen hen langs ryggen, krydset og bagbenene.

 

Om ikke andet, så får han noget nus og kæl og du får garanteret styrketrænet dine arme og hænder.


Mvh. Sanne

 

Golan er sat til salg. Se på Markedspladsen, Oldenborghoppe, hygge, dressur eller avl.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg ville
Forfatter: 
Dato:  24-04-2015 13:58

gøre alt det jeg kunne for at hesten står så lidt i boks som overhovedet muligt. Den fortæller dig jo, at den ikke kan lide det, sikkert pga det lange sygdomsforløb. Kan den ikke stå på fold hele tiden ? Så med tiden skal den nok blive glad igen. Det er jeg sikker på :-)


Lene

0
0
Svar på denne tråd
 
 xxxxxxx
Forfatter: 
Dato:  25-04-2015 02:07

Ja, det lyder til, at han skal ud og bevæge sig, få strukket senerne ud og få noget d-vitamin, så skal han nok blive i godt humør.

 

Han er tydeligvis træt, af at stå i boks, naturligt.


Thombs up eller down, rager mig en høstblomst.

0
1
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider