Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

 Døgnfold/sommergræs 1.maj - SPØRGSMÅL!
Forfatter: 
Dato:  17-04-2015 00:37

Hejsa :-) Jeg står i den situation at den stald jeg er i med mine to heste lukker ned d. 1 maj. Jeg har fundet plads i en fin stald til min ridehest der ikke går på døgnfold om sommeren.
Problemet at så at der ikke er plads til min 2 års plag, som selvfølgelig skal gå på døgnfold hele sommeren.
Der er pt. næsten optaget alle steder i vores område og der er kun dyre alternativer tilbage (Synes 2500 kr for en plag, på en rideskole med knap så meget foldtid er alt for meget) ..

Så mit spørgsmål går egentlig på om det er forsvarlige at lukke den på døgnfold fra 1.maj da jeg har plads et sted med sommergræs. Der er fint græs, lidt naturlig læ i form af træ, men intet læskur. Han går uden dækken, og er vant til at gå 10 timer på fold hver dag. Han er i fin huld, og er blevet indgræsset så småt. Men da jeg normaltvis først plejer at have dem på døgnfold ved minium 10+ grader om natten er jeg lidt i tvivl om jeg kan byde ham det. Evt med et dækken om natten? Eller er det dumt når han ikke har haft noget på hele vinteren? Han skal selvfølgelig stadigvæk have foder med sine vitaminer.

Synes også bare det er synd at flytte ham til et nyt sted for en lille måndestid, for så at flytte ham igen når han skal på sommergræs. Så det nemmeste ville jo klart være at han kom på græs fra 1. maj.

Hvad tænker i?


 

Josefine Albin

"In riding a horse, we borrow freedom"

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 qwertyuio
Forfatter: 
Dato:  18-04-2015 07:17

Umiddelbart vil jeg da smide ham på sommerfolden med det samme. Jeg synes det lyder bedre end at han skal stå i boks og ikke komme så meget ud.


Mvh. Sanne

 

Golan er sat til salg. Se på Markedspladsen, Oldenborghoppe, hygge, dressur eller avl.

3
0
Svar på denne tråd
 
 Sommergræs
Forfatter: 
Dato:  18-04-2015 09:55

 

For nogle år siden købte vi en unghest 3 April den kom direkte på døgnfold og klarede sig fint. Det var mildt og den havde ikke behov for dækken.

 

I normale år så kommer vores Islændere på døgnfold i Marts. De giiider ikke ind når varmen kommer og de nyder de kølige aftener.

 

Dem vi har der går i løsdrift, de er kun derinde når det regner.

 

Hvis din plag er ved godt huld og vant til 10 timers foldtid samt indgræsset så ville jeg ikke være bekymret for døgnfold fra 1 Maj. Du kan jo evnt. give dækken på om natten, hvis det begynder at regne meget igen. :)

 


 

 

~ Anette

 

Intet er umuligt, for den der bærer viljen i hjertet!

 

 

Man skal ikke gå ned på former. ;-)

1
0
Svar på denne tråd
 
 Forfangenhed
Forfatter: 
Dato:  20-04-2015 11:02

Jeg ville nok bekymre mig mest om de lave grader, det er under de 10 grader at sukkerindholdet er størst, og derved tit udløser forfangenhed.

0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  23-04-2015 13:18

Hvis det udelukkende er varme/kulde du bekymrer dig om, så er det fint med 5+ når du smider på døgnfold, det behøver ikke være over 10. Specielt med en hest der ikke ahr haft dækken på.


Venligst Maluna


***


 

0
0
Svar på denne tråd
 
 dumdidadej
Forfatter: 
Dato:  24-04-2015 21:17

..ingen tvivl herfra - ud med den!:0)

Hilsen Sus

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider