Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

 Forskel på mølkesyrebakterier-gærkultur
Forfatter: 
Dato:  16-04-2015 20:12

Er der forskel har observeret at min hest reagere bedre på A38 som er mælkesyrebakterier end Gærkultur der er i YSY og Diastop

0
0
Svar på denne tråd
 
 Der er forskel
Forfatter: 
Dato:  16-04-2015 21:43

Som navnene antyder er det ene gær (en encellet organisme med cellekerne) og det andet bakterier (en ditto uden). Forskellen er ret stor, større end på æbler og pærer .


Ægte dovenskab er at gøre tingene rigtigt første gang

1
0
Svar på denne tråd
 
 Tak for dit svar
Forfatter: 
Dato:  16-04-2015 21:47

kan man så se hvori problemet ligger hvis der er tildens til diarre hvis mælkesyrebakterier virker bedre end gærceller

Det var lige det jeg kunne bruge altså at der er så stor forskel på de to ting

0
0
Svar på denne tråd
 
 Begge dele
Forfatter: 
Dato:  16-04-2015 21:59

...anvendes probiotisk til husdyr (hest, kvæg og fjerkræ). At det ene produkt virker bedre på en hests diarré fortæller dog næppe noget om årsagen, men man kan ofte finde den ved at kigge på foderets kvalitet og beskaffenhed og rutinerne omkring fodringen .


Ægte dovenskab er at gøre tingene rigtigt første gang

0
0
Svar på denne tråd
 
 Dårlig/vandholdig afføring.
Forfatter: 
Dato:  17-04-2015 10:24

Min erfaring med vores hest har været følgende:

(Har altid haft tendens til "løs mave", også før vi fik ham, og det mener jeg ikke man skal accepterer.)

  1. Han får aldrig wrap, men hø 3 gange daglig.
  2. St. Hippolyt`s 2 produkter, Linustar + Hefekultur (den ene morgen, den anden i aftensmaden).
  3. Får ikke lucerne i fodret 3 gange daglig, men derimod St. Hippolyt produktet Pre Alpin Aspero ( en god flage i hver måltid). FANTASTISK PRODUKT, markant forskel på afføringen på 2 dage.
  4. Hvis afføringen er meget "våd" kan gives en kur fra St. Hippolut som kaldes Medigest (Helt nyt produkt, har ikke selv prøvet dette, da punkt 3 virkede fantastisk).

Linustaren er også produktet,hvis hesten indtager jord & sand på folden (virker som loppefrøskaller), men hertil får de en fantstisk pels & de gode olier.

 

Håber du kan bruge dette, det har været super for os, hans mave er ikke et problem mere, og den var slem.

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Takker
Forfatter: 
Dato:  18-04-2015 00:34

Vi fik fat i en Balle hø som han får til natten og så bibeholdt vi wrap om dagen og det har faktisk løst problemet, så dejligt han kan spise wrap sammen med de andre om dagen uden at få dårlig mave

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider