Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

 Havens foder/tilskudsprodukter
Forfatter: 
Dato:  13-04-2015 07:46

Hej alle sammen :)

 

Min hest skal til at have Elektrolytter og E+ (ved Havens hedder det EquiForce E+), muligvis også hvidløg.

 

Jeg har aldrig prøvet nogle produkter fra Havens. Men de har en fin beskrivelse, samt at det er koncentreret og naturlige produkter (som jeg læser det).

 

Jeg ville rigtig gerne hører folks oplevelser med Havens tilskudsprodukter. Gerne særligt med overnævnte produkter, men også overordnet. Kom kom kom, folk :)

 

Ha' en dejlig dag og tusind tak på forhånd :)


Mvh. Randi, som fandt sin drømmehest, Nymarkens Quark <3

0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  13-04-2015 08:40

I flere tilfælde foretrækker jeg havens produkter!!

 

Måske ikke lige med hvidløg, hvidløg er hvidløg.

Men jeg foretrækker deres b-vit, e-vit og magnesium - lige magnesium er ikke bare magnesium, der er flere slags, og nogen optages bedre - men jeg husker ikke detaljerne. har lært det af en stlad kammerat.

 

Og bruger også deres olie, da hverken jeg eller heste skal spise billig olie.

 

Kan KUN anbefale det!!


Venligst Maluna


***


 

1
0
Svar på denne tråd
 
 Maluna
Forfatter: 
Dato:  13-04-2015 08:52

Tusind tak for svar, Maluna :)

 

Har du prøvet elektrolytterne fra Havens?

Ang. hvidløg, skal jeg forstå det sådan, at det kan jeg godt købe i et billigere mærke/produkt?


Mvh. Randi, som fandt sin drømmehest, Nymarkens Quark <3

0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  13-04-2015 23:49

Nej, har aldrig haft brug for elktrolytter, men er stor tilhænger af equiforce serien, så ville trygt bestille.

 

Hvidløg er jo bare hakket, flaget, eller pulvariseret hvidløg, det er ikke sammen sat af noget eller har bindemidler eller hvad ved jeg. Nu ved jeg ikke hvor du bor, men er det sjælland er her et godt sted at købe stort ind, til god pris.

 

lundemoellen.dk/hest-rytter/ hestefoder/tilskudsprodukter/ovrigt/ hvidlogsgranulat-fra-kr.-17995.html

 


Venligst Maluna


***


 

0
0
Svar på denne tråd
 
 ddddddddd
Forfatter: 
Dato:  14-04-2015 10:46

Pas på med at give hvidløg. Det bør kun gives i en lille periode da det jo er bevist det faktisk ikke har en særlig god effekt på heste, som det har på os mennesker.

 

Jeg har gode erfaringer med Havens Equiforce Foot, dvs deres biotin som faktisk var det eneste der hjalp på min tidligere hests meget flækkede og dårlige hove.

 

De andre har jeg ingen erfaringer med. Men jeg har gode erfaringer med elektrolytter fra Brogaarden og E vitamin m. selen fra http://www.combi-pet.dk (de er også en hel del billigere) plus deres produkter er helt rene uden en masse dumme tilsætningsstoffer :)


You gotta stick to what you do, because what you've done - got you to where you're at..

0
0
Svar på denne tråd
 
 Havens foder
Forfatter: 
Dato:  14-04-2015 11:19

 

Bruger det til dem alle og er super tilfreds.

Føllebølle fra sidste år ser virkelig godt ud på deres opti grow!

 


 

 

~ Anette

 

Intet er umuligt, for den der bærer viljen i hjertet!

 

 

Man skal ikke gå ned på former. ;-)

0
0
Svar på denne tråd
 
 Havens
Forfatter: 
Dato:  14-04-2015 21:56

Havens elektrolytter er klart nogle af de bedste, jeg bruger det til min hoppe ved hård træning/stævne mm.. Jeg har sammenlignet med flere af de gode mærker, bl.a. Hippolyt og Blue Hors og der er flere ting i, mener det bl.a. var selen, men den er også mere koncentreret end andre og så bruger de primært organiske vitaminer og mineraler som sikrer en bedre optagelse:-)

 

Mvh. Søs Biel

0
0
Svar på denne tråd
 
 takker
Forfatter: 
Dato:  15-04-2015 08:00

Tusind tak for jeres svar alle sammen.

 

Jeg har nu indkøbt Havens elektrolytter, EquiForce E+, samt hvidløg.

 

Sandra (Lara): Angående hvidløg så er det en jungle at finde ud af om det har en effekt eller ej. Jeg har Googlet en hel masse omkring hvidløg til heste. Det ene sted står der, at det er sundt, et andet sted står der at det ikke har nogen effekt og et trejde sted står der, at det er farligt i store mængder (hvilket er enorme mængder!).

Det skal SLET ikke forståes som om jeg ikke tror på dig og jeg synes det er rigtig rigtig fint, at du pointerer det! :) Tak.

Min er voldsom plaget af insekter og nogen i stalden har held med hvidløg og andre har ikke - så jeg har købt en lille bøtte for at teste det. Han får 20g om dagen.

 

Hvor har læst at man kune skal give det i en lille periode? Det har jeg nemlig ikke fundet fået om.


Mvh. Randi, som fandt sin drømmehest, Nymarkens Quark <3

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hvidløg
Forfatter: 
Dato:  15-04-2015 08:52

Jeg bruger hvidløg til min hest. Det er godt nok et eller andet produkt hvor der er blandet bukkehorn og hvidløg. Hesten spiser det med glæde og sidste sommer havde det stor effekt mod insekter.

 

Jeg købte ham i sommergræs perioden og de første par dage var han virkelig plaget af insekterne, med en masse bid tilfølge. Jeg gav ham hvidløget fra dag et og efter et par dage stoppede han med at blive bidt så voldsomt.

Det er ikke et mirakelmiddel, der sørger for ingen bid overhovedet. Det tager blot toppen af generne, hvilket jeg personligt synes er meget værd. Det må også bare være sundere end at fedte dem ind i diverse insektmidler, tænker jeg.

 

hippolyt har lavet et specialtilskud, der skulle hjælpe netop mod insektplagen. Der er også rigtig meget hvidløg i, efter hvad jeg kunne læse mig til. Ved ikke om det er bedre, men tænker at jeg blot vil fortsætte med hvidløget igen i år.

 

Kender desværre ikke til Havens eller de øvrige typer tilskud du spørger til. Så her har jeg ingen inputs.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Pærevælling
Forfatter: 
Dato:  16-04-2015 08:16

Tak for dit svar, Pærevælling :)

 

Hvilket mærke hvidløg bruger du?

Er det med hvidløg og bukkehornsfrø eller pulver i ét?


Mvh. Randi, som fandt sin drømmehest, Nymarkens Quark <3

0
0
Svar på denne tråd
 
 fffffffffff
Forfatter: 
Dato:  16-04-2015 18:08

Det er selvfølgelig helt op til dig selv om du propper hvidløg i din hest :)

 

Mht. erfaring da jeg på et tidspunkt også gav hvidløg (mange år siden efterhånden til min tidligere hest) virkede det desværre slet ikke på kryb og kravl)

 


You gotta stick to what you do, because what you've done - got you to where you're at..

0
0
Svar på denne tråd
 
 Sandra (Lara)
Forfatter: 
Dato:  17-04-2015 08:23

Sandra (Lara): Okay, hvilket hvidløg brugte du?

 

Jeg har en eller anden idé (måske er det helt forkert) om, at hvidløg er sundere at proppe i hesten (hvis det selvfølgelig virker på insekter) end at spray den ind i fluespay eller hvad det hedder hver dag.

 

På nettet får man gråhår om at læse om hvidløg til heste. For det ene sted står der noget og et andet sted står der noget helt andet.

 

Mon der egentlig er forskel på effekten af hvidløg om det er pulver, flager eller det der klisteret noget (som jeg har købt).

Min hest lugter meget af hvidløg, når han har fået det.


Mvh. Randi, som fandt sin drømmehest, Nymarkens Quark <3

0
0
Svar på denne tråd
 
 ddddddd
Forfatter: 
Dato:  17-04-2015 11:05

Jeg kæbte det fra Dodsen & Horrel :)

 

Har prøvet både flydende, flager og pulver.


You gotta stick to what you do, because what you've done - got you to where you're at..

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  17-04-2015 11:11

Tak for svar. Er de alle med samme effekt, at de ikke virker på insekter?


Mvh. Randi, som fandt sin drømmehest, Nymarkens Quark <3

0
0
Svar på denne tråd
 
 ddddddddddd
Forfatter: 
Dato:  17-04-2015 13:24

Desværre ja. :(

 

Jeg endte med at droppe hvidløgen og købe en god insektspray. Det virkede til gengæld :)

 


You gotta stick to what you do, because what you've done - got you to where you're at..

0
0
Svar på denne tråd
 
 Insekter
Forfatter: 
Dato:  18-04-2015 09:31

 

Vi har også haft en hest som var insekt plaget og her hjalp hvidløg heller ikke. Tror det er meget som med mennesker, nogle bliver bidt, andre ikke.

Købte et boett dækken som gav hesten fred og ro.

Hesten er desværre død nu, men insektproblemet var her fortsat.

 

Overvejede så en klæg fanger som denne

skadedyrshop.dk/skadedyrs-produkter- 1130/flyvende-insekter-1132/fluer- 850/hestebremser-klaeg-og-stikfluer- 1075/

men helt ærligt, efter vi har fået høns for 1½ år siden, så er antallet af insekter faldet drastisk.

Min dyrlæge sagde forøvrigt, at høns også er med til at reducere antallet af indvolds orm hos hestene.

Totalt win-win. Hestene går i fred, orm og larver forsvinder og vi får 1.klasses æg.

 

Det er tydeligt hvis jeg rider ud i de lave områder om sommeren så bliver vi forfulgt.

 

 

Ts/ Hvorfor skal din hest have elektrolytter? Jeg har brugt det til grise, men aldrig heste. :)


 

 

~ Anette

 

Intet er umuligt, for den der bærer viljen i hjertet!

 

 

Man skal ikke gå ned på former. ;-)

1
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  20-04-2015 14:55

Hest er jo et pattedyr, og lige som med os - så er der meget godt at sige om hvidløg, styrker jo bla imunforsvaret! Mængderne man skal give for at det bliver farligt, er enorme.

 

Min den gamle stod opstaldet i et moseområde og derfor var der en ulidelig mængde almindelig myg - og her var hvidløg i sommerhalvåret en stor stor hjælp - det tog ikke det hele men det tog en ret stor procentdel af stikkene - jeg løb tør en sommer og så tydeligt forskellen! Efter få dage på hvidløg igen fald mængden af svirende myg og kløende stik betragteligt.

 

Tror man må prøve sig frem, på nogle heste og på nogle insekter hjælper det, andre ikke.

 

En lille bonus er at man kan bruge den skarpe smag til at maskere smagen af ting de ikke så gerne vil have, for sjovt nok er den kraftige smag af hvidløg åbenbart dejlig! Har kun kendt heste der spise det med vellyst.


Venligst Maluna


***


 

1
1
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  22-04-2015 08:24

Shagya: Min hest sveder rigtig rigtig meget under træning, jeg har derfor fået anbefaldet at bruge elektrolytter til ham (dog kun de gange hvor han har svedt meget).

 

Tak for alle jeres svar, jeg bliver ved med hvidløg og har nu også købt noget insektspray.


Mvh. Randi, som fandt sin drømmehest, Nymarkens Quark <3

0
0
Svar på denne tråd
 
 Havens
Forfatter: 
Dato:  03-05-2015 17:02

jeg har brugt Havens foder i flere år - har prøvet andet foder, men vender altid tilbage til Havens. Det er bare det bedste efter min mening.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hvidløg
Forfatter: 
Dato:  03-05-2015 22:52

Så fik jeg kigget på bøtten med hvidløg. Den hedder Garmin B og er fr Norfeed. Meget ufancy bøtte med tegning af både hest, svin, ged og vist nok en ko. Kommer fra noget, der hedder Norfeed. Jeg har købt mit ved den lokale foderstof.

Det er blandet hvidløg og bukkehorns pulver.

 

ved ikke lige om den er til at finde på nettet, men hvis du finder den må du gerne smide et link :)

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider