Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

 Problemer med at rense horve
Forfatter: 
Dato:  26-03-2015 22:20

hej HN?

 

jeg er passer på en hoppe på 16 år. Men vi har mange problemer når vi skal rense horve (det er ikke efter vi har redet men kun hvis jeg bare strigler hende og jeg lige tænker at jeg vil lægge hovfedt på) jeg har arbejdet med det i noget tid nu og det går fremad. Men hun falder typisk tilbage til den dårlige rytme med at klemme mig op ad væggen og sparke. Så mit spørgsmål er: er der nogle der har nogle tips og tricks til hoverensning eller nogle tillids øvelser der måske kunne hjælpe.

 

PS hun er ikke kilden på benene (lidt på bagbenene) og vi har en del tillid til hinanden jeg mangler bare noget tillid/respekt når det handler om hovene

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hvad gør ejeren?
Forfatter: 
Dato:  27-03-2015 07:03

Har du spurgt ejer om hjælp?

 

Det er en rigtig kedelig uvane, at hoppen både maser og sparker


Venlig hilsen Camilla

 

Herman Sprenger bid sælges

 

Tredelt 14cm/Ø16mm. med løse bidringe

Todelt 14,5cm/Ø16mm. med løse bidringe

__________________________

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Rideskole
Forfatter: 
Dato:  28-03-2015 23:08

Jeg går på en rideskole... Og jeg kan nogle gange få lov til at trække hende ud på stald gangen ;)

 

det var mere bare om der var noget som jeg kunne gøre inde i stalden

0
0
Svar på denne tråd
 
 På staldgangen
Forfatter: 
Dato:  29-03-2015 10:47

Du skal slet ikke stå i boksen med en hest, der maser og sparker. Det er alt for farligt. Du må bede om at kunne stå på staldgangen når du skal rense hove, og så få en rutineret hjælper med, som kan vise dig og hesten, hvordan I skal samarbejde omkring at få renset hove. Hesten bør nemlig løfte ben når man beder den om det, og vide at den ikke må sparke. Træning med masser af ros når den gør det rette, og markering af, at mas og spark ikke er acceptabel adfærd.

Men da det er en rideskolehest,så er du der jo ikke til at træne dette dagligt, tænker jeg....

Så mit bedste råd er at få noget hjælp, og så passe på dig selv :-)


Nu med ny hest, en ægte rundkørsel....

Meen rigtig hest er indtil videre stadig en oldenborger

0
0
Svar på denne tråd
 
 Tak for jeres råd
Forfatter: 
Dato:  31-03-2015 22:37

Tak for jeres råd.

jeg er begyndt med at løfte hoven og sætte den ned igen (uden at rense) så hun kan lære hvad hun skal gøre. Og det går allerede fremad! Men jeg tror stadig væk at eg vil prøve med stald gangen

1
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider