Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

 Anbefal foder
Forfatter: 
Dato:  01-02-2015 11:32

Hej allesammen.
Jeg skal om et lille års tid overtage min onkels hest, som jeg har fået forærende (weee!).
Det er dog en ældre herrre, 17 år til den tid, som skal igang igen efter at have stået stille nogle år.

Jeg er igang med at lave et budget så jeg kan finde det helt rigtige sted til hesten, når nu jeg har så god tid. Til det skal jeg også tænke i noget foder, da mange af stederne er uden foder.

 

Nå nu til sagen:
Hvilket foder vil I anbefale til en ældre hest der har stået stille, men som skal igang med let arbejde. Han vil blive brugt til jordarbejde og skovture, selvfølgelig med genoptræning, så han ikke får skader.
I skal se bort fra hø/wrap, da han vil få det ad libitum, samt han vil gå på løsdrift.


Hilsen Sofie
Du skal ikke tale grimt om vores mangel på intelligens. Vi er stolte af den.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Foder...
Forfatter: 
Dato:  01-02-2015 11:44

Jeg ville starte med kun at give vitaminer ved siden af grovfoder

 

Kan den ikke holde huld ville jeg give fiberpiller, skal den have mere energi end det fiberpiller giver, ville jeg finde et seniorfoder med så lidt stivelse og sukker som muligt f.eks. Horselux


1
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  01-02-2015 11:57

Tusind tak for svar Jeanette. Det vil jeg da helt sikkert kigge på. :)


Hilsen Sofie
Du skal ikke tale grimt om vores mangel på intelligens. Vi er stolte af den.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Helt klart også
Forfatter: 
Dato:  01-02-2015 12:02

vil også anbefale hø/wrap og så bare vitaminer.

begge mine får det+ lidt lucerne og de super trives på det. Samtidigt er det nemt og somregle noget billigere end at skulle ud og købe div foder.



0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  01-02-2015 12:09

Anja: Ja det tænker jeg også, jeg er heller ikke så stor fan af at hestene skal have alt muligt tilskud de ikke har brug for.
Så hvis hesten er dækket ind, og jeg ikke skal betale de store penge for det, så er jeg lykkelig og hesten lykkelig. :)


Hilsen Sofie
Du skal ikke tale grimt om vores mangel på intelligens. Vi er stolte af den.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Dodson & Horrell
Forfatter: 
Dato:  05-02-2015 18:20

Senior Diet fra Dodson & Horrell. Forhandles bl.a. på Brogården. Et komplet müslifoder specielt til ældre heste.

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  23-02-2015 16:25

Husk at fiber piller skal blødes op. :)

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Foder ...,
Forfatter: 
Dato:  23-02-2015 17:15

Hej

 

fiber piller behøves ikke at blødes op hvis man giver max 500 gram pr måltid ?

 

hvis hesten ikke har nogen alderrelaterede problemer, så behøver du ikke seniorfoder

min bliver 22 og fungerer fint på almindeligt foder

 

hilsen Anne


nu tilbage som "sandkasserytter"

0
0
Svar på denne tråd
 
 ))))))
Forfatter: 
Dato:  23-02-2015 17:46

Ville give vitaminer og lille mængde fiberpiller. Måske 500 gram dagligt. Har erfaringer med High Cubes fra Spillers spm er gode. De skal ikke blandes med vand.

 

Ville give olie hvis den taber huld.


You gotta stick to what you do, because what you've done - got you to where you're at..

0
0
Svar på denne tråd
 
 Fiberpiller
Forfatter: 
Dato:  25-02-2015 19:59

Lige en lille sidebemærkning ang. fiberpiller.

Jeg ville aldrig ligegyldig mængde give uopblødte fiberpiller. Dette begrunder jeg med, at jeg har stået med en hest med spiserørsforstoppelse pga. to håndfulde uopblødte fiberpiller.

 

Ellers er jeg enig med ovenstående :-)

0
0
Svar på denne tråd
 
 dddddddd
Forfatter: 
Dato:  26-02-2015 08:43

Saracen og Spillers laver piller der bestemt ikke behøver opblødning.

 

Har foderet med begge produkter i maaange år nu og har aldrig oplevet kolik/spiserørsforstoppelse osv. Du har nok mere været uheldig end det er foderet skyld den fik spiserørsforstoppelse.


You gotta stick to what you do, because what you've done - got you to where you're at..

0
1
Svar på denne tråd
 
 Hø/wrap
Forfatter: 
Dato:  26-02-2015 11:04

kan være lav på zink/kobber. Det viser sig ved kløe og tør hud. Holder den op efter en kur, er det let at tilføre ind i mellem, samt at give lidt Omega 3 olie. Omega 6 og 9 behøver de ikke.


Vårbyghalm i småballer ca. 12. kg.

10 stk. 100 kr. - 4470 Gl. Svebølle

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  02-03-2015 18:21

Guuud havde slet ikke set at så mange havde svaret. Tusind tak skal I have. Det hjælper helt sikkert. Lige nu lever han bar af en kornblanding og hø fra nabogården.


Hilsen Sofie
Glad bogblogger på www.bogslottet.wordpress.com

0
0
Svar på denne tråd
 
 simple balance
Forfatter: 
Dato:  05-04-2015 11:26
Du ku også kigge på simple balance, det er et koncept baseret på natur lige råvarer uden tilsætning stoffer,korn og bælg frugter,��
0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider