Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

 Alternativ til Lina Mix
Forfatter: 
Dato:  31-01-2015 19:24

Findes der et billigere alternativ til LINAMIX? Når man gerne vil foder sin hest med en god fedtkilde.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Kogt hørfrø
Forfatter: 
Dato:  31-01-2015 21:50

Linamix er lavet af hørfrø, du kan selv koge dem, jeg køber en sæk med 20 kg på foderstoffen.


Bent


Welsh Cob avler


www.kildegaardstud.com

0
0
Svar på denne tråd
 
 Maxi Rice
Forfatter: 
Dato:  01-02-2015 06:37
Jeg køber Maxi Rice i stedet. Det har vist sig at være et super godt tilskud til min. Jeg bruger pt 500 gram til en stor DV som skal tage på.
Det koster ca 200 for 15 kg mener jeg.
1
0
Svar på denne tråd
 
 Hørfrø
Forfatter: 
Dato:  01-02-2015 10:58

I stedet for at stå og koge hørfrø, kan man købe dem varmebehandlede, så de kan bruges direkte i foderet.

 


Mvh

Mette

 

 

Skøn hestevenlig opstaldning i Kolding

 www.lille-hovgaard.dk

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 majsflager
Forfatter: 
Dato:  01-02-2015 16:02
Jeg har brugt lina a mix og bruger nu majsflager der er mere stivelse i men de feder mere og hurtigere end linamix synes jeg. Min heste reagere ikke negativt på dem på nogen måde :)
0
0
Svar på denne tråd
 
 hvorfor så
Forfatter: 
Dato:  01-02-2015 19:22
Hvorfor er man så stivelse forskrækket lige pludselig? så må de ikke få havre og andre korn produkter, jeg foder bla. Med havre og de ser ud til at trives på det. Linmamix er et super produkt og der jo 20 kg i posen så ved ikke om Jeg syntes det er dyrt. Med majsflager ved jeg Ikke om alle heste udnytter det ligså godt? Fiberpiller og græspiller syntes jeg også godt om, men græspiller skal blødes op og fiberpiller skal også blødes op hvis de får mere end 500 gramm.

Merete Bertelsen

www.lucard.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 Linamix
Forfatter: 
Dato:  01-02-2015 20:38

ved ik hvor du bor men Danish Agro shoppen har tilbud på linamix til 199 til og med på lørdag.. Ved godt det ik var dit spørgsmål men linamix er og blir bare et godt produkt ? bare en lile tilføjele så du måske ik behøver skifte det ud ?

0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg har lige købt
Forfatter: 
Dato:  02-02-2015 07:04

Kompeet fra Innordic det er et tilskudsprodukt og skulle være super og så undgår du også stivelse.


EN RIGTIG HEST ER EN OLDENBORG.

0
0
Svar på denne tråd
 
  en lille side effect
Forfatter: 
Dato:  02-02-2015 09:28

af Linamix...

Min DV begyndte pludselig at få hævede ben, ligesom hvis han får byg. Det grublede jeg længe over, men kom frem til, at det var startet EFTER han fik Linamix i anbef. mængde. Jeg valgte Linamix for dels at give Omega 3 i tør tilstand i vinterkulden, hvor olie kan være lidt besværlig, og dels for at forebygge evt. vægttab.

 

Få dage efter jeg havde taget Linamixen fra ham, forsvandt hævelsen helt, og er ikke kommet igen.

 

Nogen, som kan forklare det?

 


Vårbyghalm i småballer ca. 12. kg.

10 stk. 100 kr. - 4470 Gl. Svebølle

0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  02-02-2015 12:05

Istedet for Linamix kan man give Linustar, de gule hørfrø som Hippolyt forhandler, de kan gives som de er, de skal ikke koges op.. Dejlig nemt og forholdsvist billigt


 

 

*Mit nye smukke stjerneskud, Lotus på FB: Her *

Big og Bobber, for evigt elsket og aldrig glemt.. *R.I.P*

*Man skal aldrig gå ned på udstyr!*

1
0
Svar på denne tråd
 
 Linustar ...
Forfatter: 
Dato:  02-02-2015 13:26

er sikkert OK - men det går så på fordøjelsen med anbefalet dosering 10-20 gr pr 100 kg hest. I mit tilfælde 60-120 gr. dagligt. Det er der jo ikke megen energi i til en DV på 620 kg. i middelhårdt arb.

 

Linamix kan gives op til 1,2 kg. dgl. x 1,2 FE..


Vårbyghalm i småballer ca. 12. kg.

10 stk. 100 kr. - 4470 Gl. Svebølle

1
0
Svar på denne tråd
 
 olie??
Forfatter: 
Dato:  02-02-2015 13:47

Hej

 

Der er vel også muligheden for at kombinere fiberpiller med helt alm majs-, raps- eller solsikkeolie - hvis det kun er til huld, så er det så vidt jeg er orienteret ligegyldigt om det er omega 3-6-9 eller koldpresset

 

3 dl olie svarer til 1 FE og er det der må udfodres dagligt uden man skal give ekstra tilskud af E-vitamin

 

Hilsen Anne


nu tilbage som "sandkasserytter"

1
0
Svar på denne tråd
 
 Franskbrød
Forfatter: 
Dato:  02-02-2015 22:41

Der er jo også 3-6-9 i den billige rapsolie fra Netto, men jeg synes det er et super foder til slanke heste, hvorimod majs, ærter, havre giver en forhøjelse af blodsukkeret og et overskud af energi som ikke altid er af det gode, olie svarer til at spise rugbrød, stivelse (majs osv.) svarer til at spise hvidt brød.


 

 

 

Venlig hilsen Gitte

0
0
Svar på denne tråd
 
 Maxirice...
Forfatter: 
Dato:  03-02-2015 18:02

Jeg vil anbefale Maxirice fra Dangro :) et super produkt..

dangro.com/da/home/134- maxirice.html

 

Mvh Helle


STUTTERI HEDEN

 

Avl af stambogsførte shetlandsponyer

 

 

http://www.stutteriheden.dk

 

Foder og tilbehør til hest, hund og kat :

 

http://foderengros-als.dk/

1
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider