Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

 knopper i pelsen
Forfatter: 
Dato:  24-01-2015 12:18

Jeg har læst en del via google og kan se der tidligere er en del som har oplevet knopper i pelsen grundet bestemte typer af foder hos deres heste og det får mig til at tænke om det mon er det som er årsag til at min hoppe har knopper.

 

Hun have en smule knopper i vinteren 13/14 men der synes jeg behandlingen tog de fleste og overgangen til sommergræs uden foder ved siden tog de sidste, men da hun så begynder at blive fodret igen her til efteråret kommer de tilbage og er blevet meget voldsomme.

De kløede i den første tid, men efter første behandling er kløen væk, men knopperne er der stadig og er placeret jævnt over hele kroppen på hende. knopperne er ikke ømme eller betændte, de virker tørre indvendig når jeg piller i dem, dyrlægen har ikke rigtig flere ideer omkring hvad løsningen kan være.

Hun blev klippet og så vasket i imavorol, som tog dem sidste vinter, det hjalp intet denne vinter, herefter er hun efter dyrlægens anvisning vasket i klorhexidin uden nogen ændring, samt derefter mediscrub stadig uden ændring.

Hun har får tilskud til immunforsvaret hver 4. uge fra st. hippolyt, fodres med naturmueslien fra selv samme producent og får derudover hø i boksen, på fold er der stadig græs de nipper i når de er ude.

 

Mine to ungheste får samme foder, dog ikke hippomunen, da jeg ser det som unødvendigt, og ingen af dem har knopper.

 

Nu tænker jeg så om det måske kan være foderet, vi startede op med naturmueslien sidste vinter og problemt har jo været der ligeså snart hun har fået foderet....

 

hvad tænker I, kære HN??? Hun er jo glad for foderet, og det er dejligt nemt i forhold til at skulle blande selv, især når jeg nogle gange skal have andre til at fodre, men jeg vil jo også gerne at min hest er sund og rask.

 

mvh

Mie


R.I.P Dagirr, tak for de mange skønne stunder vi havde :) <3

 

Med de tre skønne arabermuler <3

 

ox vallak(kastreret d. 3.10.14) fra marts 2013 sælges, se min profil for flere oplysninger :)

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 jeg tænker
Forfatter: 
Dato:  25-01-2015 10:31
At der måske er noget på din vinterfold hun ikke kan tåle?

Jeg er selv bruger af naturmuslien og kender rigtig mange der bruger det. Vi har aldrig oplevet knopper på vores heste. Men din kan jo også være en undtagelse, det ser og hører man jo, af og til.
1
0
Svar på denne tråd
 
 folden
Forfatter: 
Dato:  25-01-2015 11:47

det er samme vinterfold, som hestene har gået på alle de år vi har haft heste, og som hun har gået på i alle de år vi har haft hende, man skal selvfølgelig aldrig sige aldrig, men det virker ikke helt sandsynligt for mig. eneste reelle ændring der er sket er at vi er gået over på naturmueslien sidst på efteråret 13.

 

overvejer at skifte hende over på vitaminer om ikke andet så bare for en periode, men hvor længe burde der gå før hun viser bedring hvis det er foderet der er årsagen, 14 dage en måned???

 

mvh

Mie


R.I.P Dagirr, tak for de mange skønne stunder vi havde :) <3

 

Med de tre skønne arabermuler <3

 

ox vallak(kastreret d. 3.10.14) fra marts 2013 sælges, se min profil for flere oplysninger :)

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 knopper
Forfatter: 
Dato:  25-01-2015 20:37

foderet kan godt være årsagen til knopperne.

min hest får knopper af alt foder fra equsana. jeg har prøvet både mysli, vitaminer, og deres lucerne. alle giver knopper på min hest.

han får nu foder fra pavo og har ikke haft knopper siden. så jeg er sikker på der kan være ting i foderet , vores kære heste ikke kan tåle.


Lifewave er fantastik :D

0
0
Svar på denne tråd
 
 Knopper
Forfatter: 
Dato:  25-01-2015 20:55

det kan være protein knopper, min tidligere hest fik knopper hvis jeg gav hende lucerne= for meget protein.

 


Vh.Helle

0
0
Svar på denne tråd
 
 det kan været foder..
Forfatter: 
Dato:  25-01-2015 21:04

Jeg var en af dem der havde problemer i hele stalden. Knupper i pelsen, muk på alle heste ben og heste der bare ikke fungerede.

Mine har nu fået hjemme dyrket sort havre, samt slavimin grøn og wrap siden den dag jeg smed alt fodret fra equsana på møddingen. I starten fik de st.hippolyt og konsulenten fra firmaet havde lavet foderplan, indtil jeg selv kunne høste korn fra mine mark.

 

Nu har jeg i over 2 år, ikke haft en eneste hest med muk eller knupper. Jeg er slet ikke i tvivl om, at nogle heste reagere over for nogle færdigblandet foder mærker.

 


 


IMC nu med ny PROP.

 

 

 

 

 

 

 

SORT HAVRE SÆLGES 4370 ST.MERLØSE

.

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 knopper
Forfatter: 
Dato:  26-01-2015 09:12

lyder som om det om ikke andet er værd et forsøg at skifte hende over på noget andet og se hvad der sker.

 

Hun er en 18 årig dame, der holder huld meget meget nemt og inden vi gik over på naturmueslien fik hun lucerne med salvana vitaminer og mineraler, mens de små fik plag foder. st. hippolyt har været med inde over og lave foderplaner til dem alle, og de små har som sagt ingen problemer overhovedet, udover jeg tror de nogle gange mener der er alt for lidt foder :)

 

tak for alle jeres svar :)

 

Mvh

Mie


R.I.P Dagirr, tak for de mange skønne stunder vi havde :) <3

 

Med de tre skønne arabermuler <3

 

ox vallak(kastreret d. 3.10.14) fra marts 2013 sælges, se min profil for flere oplysninger :)

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Svamp knopper
Forfatter: 
Dato:  26-01-2015 17:14

Min har haft en masse knopper og har kradset pelsen af på skulderen. Dyrlægen mener det er svamp.

 

Så her er hesten beordret tørvejr og intet vandtæt dækken i nogle dage. Samt behandling med jodspray.

 

Så nu er der dømt nogle dage i boksen, pt. er han iført sin premtex cooler og et tyndt fleecedækken. Er dog bekymret for at det ikke er varmt nok og dyrlægen anbefalede ulddækken. Dog ville det umiddelbart også være fint med stalddækken eller andet godt åndbart.

 

Måske din kan have samme problem?

 

Klør knopperne eller gør de ondt?

0
0
Svar på denne tråd
 
 knopper
Forfatter: 
Dato:  26-01-2015 17:41

hun er behandlet for om det er svamp, imaverol tager alle former for svampeinfektioner, så det er dyrlægen sikker på det ikke er.

 

knopperne kløede lige da de første opstod i den første uge eller 2 men så stoppede hun med at klø sig igen.

 

nu er der købt foder ind med et lavere protein indhold som hun bliver skiftet over på og så må vi se, ellers er dyrlægen vurdering en evt. binyrebarkbehandling :/

 

Mvh

Mie


R.I.P Dagirr, tak for de mange skønne stunder vi havde :) <3

 

Med de tre skønne arabermuler <3

 

ox vallak(kastreret d. 3.10.14) fra marts 2013 sælges, se min profil for flere oplysninger :)

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Foder skift...
Forfatter: 
Dato:  26-01-2015 23:03

Tror også jeg ville skifte foder hvis jeg var dig, havde det samme problem, da jeg skiftede min hoppe over på st. Hyppolyt... Hun havde ikke knopper før! Snakkede med deres foder konsulenter hvor jeg fik at vide noget med at hvis den ikke var dækket ind før kunne den reagere sådan på foderet ved at skælle og få knopper, jeg fik anbefalet en vitamin kur som jeg skulle give og det skulle så forsvinde derefter. Men efter et halv år blev jeg træt af det da det ikke havde ændret sig, så skiftede til pavo og 1 uge efter var de forsvundet. For 2 måneder siden har jeg skiftet til Duvill og der har heller ikke været noget... Så jo jeg tror måske der er noget i foderet dom nogle heste reagerer på. Min havde også slemt muk. Men har heller ikke haft det siden jeg skiftede foder.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Nældefeber ?
Forfatter: 
Dato:  28-01-2015 08:12

Min hest har allergi og får knopper over hele kroppen når der er noget han ikke kan tåle :-/

 

Har du prøvet binyrebarkhormon? Det får knopperne til at forsvinde på min.

 

Han har ellers aldrig fejlet noget men da jeg flyttede ham fra løsdriften til et nyt sted, så startede hele rumlen efter nogle mdr.

 

Jeg har prøvet at skifte alt ud, allergivaccine osv. Intet hjalp. Så prøvede jeg efter 2 års frustrationer, at flytte ham til en nyt sted, for at se om det var stedet han ikke kunne tåle.. Han fik kun nældefeber om vinteren.

 

Jeg flyttede ham i sommer og har bibeholdt alt det sædvanelige foder, strøelse, samme wrapmand osv.. For ikke at lave andre ændringer end et nyt sted at bo.. og den har ikke været syg siden. Trods det at han fik en diagnose, der hedder multiallergiger.

Der må have været noget i jorden han ikke kan tåle det gamle sted, som kommer op, hver gang jorden bliver våd og pløret.

 

Bare en ide

0
0
Svar på denne tråd
 
 Glemte lige
Forfatter: 
Dato:  28-01-2015 08:13

at skrive, at når min har nældefeber så klør det ikke på ham.. Hvilket er ret atypisk

0
0
Svar på denne tråd
 
 nysgerrig
Forfatter: 
Dato:  05-02-2015 19:01

lidt nysgerrig på om det har hjulpet at skifte foder


mvh sussie..

nu med ceduina ox og may-sheri <3

cheval R.I.P D.6/6-06...sov godt min dreng

maxi R.I.P D.17/12-08..min dejlige hund igennem 14 år.TAK for alle de år vi havde sammen..

0
0
Svar på denne tråd
 
 knopper i pelsen
Forfatter: 
Dato:  05-02-2015 20:05

vi har lavet et roligt foderskifte over den sidste uge og hun gik fredag over til at få safe and sound fra brogaarden da den kun indeholder ca. 8 % protein, men indtil videre ser det ikke ud til at have ændret noget, desværre, men aftalen med dyrlægen er vi giver det måneden ud og er det ikke forbedret der, vil dyrlægen undersøge hvem der evt. kan hjælpe af andre dyrlæger med mere viden på området og så må vi gå den vej, men håber at der sker en ændring i de kommende uger.

 

Nældefeber er udelukket af dyrlægen, men tja, lige nu er jeg åben for næsten alle muligheder.

 

mvh

Mie


R.I.P Dagirr, tak for de mange skønne stunder vi havde :) <3

 

Med de tre skønne arabermuler <3

 

ox vallak(kastreret d. 3.10.14) fra marts 2013 sælges, se min profil for flere oplysninger :)

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Knopper
Forfatter: 
Dato:  20-02-2015 23:24

Jeg har også haft en hest med små irriterende knopper over hele kroppen! Da jeg skiftede fodret fra equisana ud med Toprun struktur, var knopperne forsvundet efter et par uger! Men det tager tid førend det gamle er ude af kroppen, så hvis du kun lige er færdig med foderskiftet, ville jeg se tiden lidt an, hvis jeg var dig!


Hilsen Sussi



Stald Perfect Match!

 

Sugar baby, Dejlig 3 års hoppe e. Soreldo sælges,

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Knopper
Forfatter: 
Dato:  21-02-2015 09:46

Min hoppe har også knopper på kroppen.

De første kom sidste sommer, og vi gik udfra det var insektstik, der gik infektion i. Der er dog kommet flere små knopper i løbet af vinteren, så den teori holder ikke helt.

 

Da vi samtidig ha døjet lidt med luft i tarmene og svamp i hovene, besluttede jeg at bestille en dyrekinesiolog for at få tjekket for ubalancer. Hun fandt ud af at lever og lunger ikke udrensede optimalt og at knopperne er en måde at komme af med affaldsstoffer. Samtidig er der svamp i tarmene som gør fordøjelse og optagelse mindre god.

 

Nu får hun nogle hømopatiske dråber og bukkehorn, og så skulle det gerne blive bedre.

 


Mvh

Mette

 

 

Skøn hestevenlig opstaldning i Kolding

 www.lille-hovgaard.dk

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 update
Forfatter: 
Dato:  15-03-2015 19:36

Måske tid til en lille update herfra.

 

Knopperne er endnu ikke helt væk, men de er betydeligt mindsket i antal og størrelse, så vi ser tiden an lidt endnu og får så evt. taget blodprøver her når hestene skal vaccineres om 3 uger.

 

Hun er stadig ikke særlig glad for safe and sound foderet og spiser yderst sjældent op, så tankerne går lidt på at føre hende over på vitamin/mineral pillerne som de får om sommeren allerede nu her og så blit give dem med en håndfuld safe and sound så der er lidt at tygge i for hende mens de små spiser deres foder, da hun ellers kan stresse en smule.

 

Men krydser fingre for at de fortsætter med at forsvinde og så må vi holde hende fra foder med for meget protein fremadrettet.

 

mvh

Mie


R.I.P Dagirr, tak for de mange skønne stunder vi havde :) <3

 

Med de tre skønne arabermuler <3

 

ox vallak(kastreret d. 3.10.14) fra marts 2013 sælges, se min profil for flere oplysninger :)

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 knopper
Forfatter: 
Dato:  29-03-2015 18:07

er det blevet bedre ?


mvh sussie..

nu med ceduina ox og may-sheri <3

cheval R.I.P D.6/6-06...sov godt min dreng

maxi R.I.P D.17/12-08..min dejlige hund igennem 14 år.TAK for alle de år vi havde sammen..

0
0
Svar på denne tråd
 
 bedring
Forfatter: 
Dato:  02-04-2015 20:47

Ja det er blevet en hel del bedre en før jeg skiftede, men synes stadig ikke de alle er helt væk, men måske jeg bare skal være lidt mere tålmodig.

 

Dyrlægen kommer ud i løbet af de kommende uger til vaccinationer mm og så tager jeg den med ham igen og så må vi se hvad han siger til det hele.

 

Hun er dog absolut ikke glad for foderet, dog har det hjulpet at jeg har over halveret mængden og så tilsætter vitaminer i stedet

 

 

mvh

Mie


R.I.P Dagirr, tak for de mange skønne stunder vi havde :) <3

 

Med de tre skønne arabermuler <3

 

ox vallak(kastreret d. 3.10.14) fra marts 2013 sælges, se min profil for flere oplysninger :)

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 ok...........
Forfatter: 
Dato:  03-04-2015 12:29

ja der næsten ikke andet for end at afvente. mine er også vilde med natur mueslien, og tror at det ville svært at få dne ene til at spise andet nu hvor hun har fået smag for det.


mvh sussie..

nu med ceduina ox og may-sheri <3

cheval R.I.P D.6/6-06...sov godt min dreng

maxi R.I.P D.17/12-08..min dejlige hund igennem 14 år.TAK for alle de år vi havde sammen..

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider