Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

 Pris på pony pr måned?
Forfatter: 
Dato:  27-12-2014 22:39

Hej alle

hvad koster det at ha en pony om måneden hvis det er i den billige halvdel ?

er der noget jeg ha glemt eller nogle priser jeg har ramt forkert med?

Opstaldning+foder=1000kr pr måned (kender et sted)

Beskære hove=400kr pr 6/8 uge

vaccination=300-400kr pr år

Tandlæge=1200kr pr år

fosikring=1600kr pr år

 

VH :-)

0
0
Svar på denne tråd
 
 Priser
Forfatter: 
Dato:  27-12-2014 23:19

Hvis den skal gå med sko er det mere end 400 kr hver 6 uge.

 

Hvad er der med i prisen på opstaldning det sted du kender? Det lyder billigt, men skal du købe en masse ved siden af bliver det hurtigt noget dyrere.

 

Forsikring: kommer an på hestens værdi og type af forsikring. Skal du have liv, uanvendelighed og dyrlægeforsikring så er den skudt langt under. For min hest lå tilbuddene mellem 7.000-8.000 kr om året.

Er det ren ansvarforsikring er det ofte dækket af indboforsikringen. Så måske er du allerede dækket her og skal ikke have noget specielt og ellers tror jeg ikke det er ret dyrt for en seperat ansvarsforsikring.

 

Skal du ride undervisning? Her giver jeg 230 pr. gang, hvilket er ret billigt. Men jeg rider undervisning 1-2 gange om ugen, så det løber jo op.

 

hvad med stævner? Jeg rider ikke selv stævner, men det skulle være ret dyrt med tilmeldingsgebyrer, transport til og fra osv.

 

Udstyr til hest og rytter. Det koster mere end man lige tror. I denne måned har jeg f.eks. Fået ødelagt et hovedtøj og en hjelm. Det kostede lige 3.200 kr at skifte ud (ok det kunne have været gjort meget billigere, men det er jo stadig en omkostning), derudover har jeg købt en airbag vest (hesten bukkede mig af med hjernerystelse til følge, derfor ny hjelm og vest til han i hvert fald har været i ridning noget længere og dermed er mere stabil), derudover har han fået nyt dækken, har brug for et til, nyt underlag og har tabt/ødelagt 3 grimer her i december.

Jeg kunne godt bruge flere uldsokker, et par bedre vanter, et ekstra sæt skiundertøj og et par ekstra soft Shell ridebukser...

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Tak for svaret
Forfatter: 
Dato:  28-12-2014 11:09

Tak for svaret! :-)

Uden sko.

Stedet jeg kender er der luksus foder (og hø) med i prisen, men det er så også løftdrift med adgang til boks

Jeg ved ikke lige det med forsikringen inu og mange tak for svaret

i undervisning kender jeg en til 200kr pr halv time, og så kender jeg en til 100kr pr time, så det er meget forskelligt

Med stævner tænker jeg lidt så det løber ik så meget op :-)

og udstyr ja det skal man jo også huske

tak

0
0
Svar på denne tråd
 
 Lyder udemærket
Forfatter: 
Dato:  28-12-2014 14:14

Det lyder da rigtig fint og til at du har tænkt godt over tingene.

 

Går ponyen allerede uden sko? Ikke alle kan jo gå uden.

 

Mht. foder og hø, er der nok med i prisen på opstaldningsstedet? Jeg giver f.eks. 10 kg hø, fuldfoder, lucerne, fiberpiller og tilskudsfoder til hovene udover hvad jeg har med i prisen i opstaldning. Det koster end el ved siden af. Men tilgengæld bestemmer jeg 100% hvad og hvor meget min hest spiser. Det er bare at sætte det frem og så giver opstaldningsstedet mit foder.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Vaccination
Forfatter: 
Dato:  29-12-2014 14:03

Jeg bed mest mærke i prisen på vaccination, her på egnen vil det kræve at man går sammen og får vaccineret 8-10 heste for at komme ned på den pris. Én hest alene vil koste minimum 1000 kroner.

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider