Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

 Hvilken sadel!?
Forfatter: 
Dato:  17-12-2014 07:44

hej alle,

 

jeg skal snart igang med tilridningen af min unghest og skal derfor også til at tænke på en sadel. Jeg ved ikke meget om sadler generelt så jeg søger selvfølgelig noget hjælp.

 

Kender I en godsadelmager på Sjælland er jeg interesseret i at høre lidt om ham/hende.

 

Jeg søger også hjælp til hvilken sadel samt model der ville kunne passe på min hest så derfor vedhæfter jeg lige nogle billeder.

Billede

 

Billede

 

Billede

 

Han er stor (171) og vokser stadig en hel del endnu.

 

Tusinde tak for hjælpen!

0
0
Svar på denne tråd
 
 Det er jo lidt ....
Forfatter: 
Dato:  17-12-2014 14:36

Svær ud fra billeder at vudere, hvilken saddel din hest skal have, for den skal jo både passe dig og hesten. Så en saddelmager er en rigtig god ide. Men personlig ville jeg finde en meget billig saddel til tilridningen, som kan ligge på de fleste heste og derefter investere i en saddel som passer til dig og hesten.

1
2
Svar på denne tråd
 
 fffffffffffff
Forfatter: 
Dato:  17-12-2014 21:15

Find nu en ordenlig sadel som ligger korrekt på hesten. Så får hesten en god rideoplevelse. De fleste sadler kan tilpasses rigtig meget nu.

 

Anbefaler dig Charlotte Knigge http://www.saddlefitter.dk. Hun har dog travlt for tiden, så ring i god tid og bestil.


You gotta stick to what you do, because what you've done - got you to where you're at..

1
1
Svar på denne tråd
 
 1235533
Forfatter: 
Dato:  17-12-2014 21:40

Man smider da ikke bare en billig sadel på hesten fordi den skal tilrides? Man skal da finde en som passer. En dårlig tilpasset sadel kan blive meget dyre i længden.

 

Du kunne jo overveje en med udskiftlig kopfjern, men den skal selvfølgelig fortsat tilses af sadelmager.

3
0
Svar på denne tråd
 
 xxxxxxx
Forfatter: 
Dato:  18-12-2014 21:52

Nu kunne det måske også opfattes sådan, at med billig menes en grim og meget brugt kvalitetssadel til billige penge,som selvfølgelig ligger ordentlig på hesten, fx en kombineret eller springsadel, da der skal rides letridning en del, indtil hesten er færdig med at vokse og har sat muskler osv. Så har man også haft tid til at sparer op til at købe en ny og flot sadel, fx dressursadel eller hvad man nu ønsker sig .


Sælges:

Reinmanns Reinning (luksus)sadel, ekstra bred og ca 69 cm lang. brun med egeløv. Med alu-bøjler, fortøj og Reinsmann filtunderlag. Skriv en besked for mere info.

3
0
Svar på denne tråd
 
 Jxdjekke
Forfatter: 
Dato:  21-12-2014 19:32

Jeg bruger Maria Mogensen, og er glad for det arbejde hun laver. Dyrlægen (Hørsholm) har også udtrykt tilfredshed med hendes arbejde, bl.a. fordi hun ikke stopper sadlerne knaldhårdt.


0
0
Svar på denne tråd
 
 Jan Guldborg
Forfatter: 
Dato:  21-12-2014 20:49

Helt klart Jan Guldborg altid total kvalitet arbejde. Du skal komme til ham i Tappernøje, tag hesten med og han giver dig bud på hvilken sadel han mener vil passe hesten. Har altid kun været meget tilfreds med hans arbejde og priser. Du akn finde ham på nettet.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Smag og behag..
Forfatter: 
Dato:  24-12-2014 00:07

Det er jo både hestens nuværende bygning og huld, samt din smag for hvordan du sidder i sadlen, der har betydnig.

 

Man kan købe brugte sadler igennem de fleste sadelmagere, som gerne hjælper dig med at finde det rigtige for din hest, dig og ikke mindst dig pengepung.

 

Jeg bruger selv Kit (husker ikke efternavnet), der lige er flyttet fra Slangerup til Frederikssund: Mobil 41145968.

Hun har tryllet en sadel til at passe min uformelige hest, og det fungerer fint.


0
0
Svar på denne tråd
 
 Charlotte Knigge
Forfatter: 
Dato:  27-12-2014 01:46

Synes jeg gør et godt stykke arbejde, har brugt hende mange gange.
Har også prøvet andre sadelmagere, eller folk der kalder sig sadelmagere, men i sidste ende ikke er uddannet, hvilket også har bæret præg af deres arbejde, når man først har haft Charlotte ude, og har set hvor meget hun gør ud af at tjekke ordenteligt.

Du kan selvfølgelig sagtens vælge en sadel hvor du kan udskifte kopjernet, men er dog vigtigt at selve udformningen på bommen også passer, derfor kan det være en god ide med en sadelmager, der kan rådgive om hvilke sadler, og modeller der evt. kan være en mulighed til din hest.

Jeg er normalt mest til shire og andre store koldblod, men må dog sige at det er en rigtig smuk varmblod du har dig :)

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider