Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

 Hestesko?
Forfatter: 
Dato:  26-11-2014 15:37

Hej Allesammen..

Jeg overvejer og få hest, så lige nu er jeg igang med at finde ud af priser osv.

Hvad er jeres forhold til hestesko? er der evt. andre muligheder end sko? har hørt noget med boots og gummisåler men jeg ved ikke hvor effektivt det er. Er der nogen der har erfaring med det?

Hvor tit for i smed og hvor meget bruger i på det? jeg bor i storkøbenhavn på sjælland og jeg ved ikke om det er dyre her.

Tak på forhånd

0
0
Svar på denne tråd
 
 kommer an på
Forfatter: 
Dato:  26-11-2014 16:09

Om der skal sko på, eller om du kan nøjes med boots eller intet, kommer an på hesten. Jeg har den opfattelse at kbh og nordsjælland er lidt dyrere, når det gælder smede priser. Husk også at vælge kvalitet, når det gælder smed, ellers kan de sparrede penge hurtigt blive til store regninger.

Finder du en hest der kun skal beskæres, er intervallet også meget forskelligt her. 6-12 uger er det interval jeg oftes møder, når jeg taler med andre hestefolk, men igen kommer det an hesten og dens måde at slide sine hove på.

 

1
0
Svar på denne tråd
 
 Smede priser
Forfatter: 
Dato:  26-11-2014 16:17

det er nok ikke det billigste område.

 

de fleste smede giver 6 ugers garanti på sko, så skal du lave et budget, så regn med 6 ugers interval. Kan hesten gå uden sko anbefales der et interval på 8 uger som udgangspunkt, så kan man når man kender hesten og dens ben korrigere intervallet.

 


 

 

www.stenhedegard.dk

 

 

Halmpiller sælges

 

 

Horselux hestefoder og Blue Hors totalpleje

 

 

Venter 4 welsh føl i 2015 alle er til salg

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 6 ugers garanti???
Forfatter: 
Dato:  28-11-2014 09:27

jeg har godt nok aldrig hørt om den regel med 6 ugers garanti- jeg formoder det er mod tabte sko ??

 

Jeg bor i det område du nævner, er i fast turnus med mine heste hver 6. uge og giver 970+moms for 4 alm sko inkl beskæring.

En beskæring alene som ponyen for koster 365 +moms

 

Karina

0
0
Svar på denne tråd
 
 xxxxxx
Forfatter: 
Dato:  29-11-2014 09:54

her er der heller ikke nogen form for garanti, men til gengæld har krikken heller ikke tabt en sko nogensinde....

 

875,- giver jeg for 4 sko (nej, den kan ikke gå uden sko pga gammel skade)

 

475,-beskæring


*** Misssophie


0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider