Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

 Gummimåte til boksvæg
Forfatter: 
Dato:  24-11-2014 18:02

Hej H'ænder

 

Jeg har en hoppe som i forbindelse med fodring, kosparker på muren. Det er selvfølgelig mega træls - og jeg er bekymret for hendes bentøj på sigt.....

Vanen er 'nyudviklet' - jeg har haft hende i 9 år - og først denne vinter er det et problem (hun står i endeboks og naboen til den anden side er 'den sædvanlige')

Området er koncentreret til at være den samme 1/2 m2, så jeg tænkte jeg vlle forsøge mig med at sætte en (tyk) gummimåtte på væggen (inden jeg er nødsaget til at smide hende i løsdrft...)

Er der nogle af jer som har erfaring med disse måtter - og som evt kan linke til noget brugbart?

På fohånd mange tak

0
0
Svar på denne tråd
 
 Beskyttelse
Forfatter: 
Dato:  25-11-2014 10:46

stod engang et sted hvor de hang et dæk og alm måtte op på væggen, det fungerede fint.

Jeg har selv en hest der ved tidligere ejer har sparket meget og det er endt med to piphaser :/


 

 

www.stenhedegard.dk

 

 

Halmpiller sælges

 

 

Horselux hestefoder og Blue Hors totalpleje

 

 

Venter 4 welsh føl i 2015 alle er til salg

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  25-11-2014 20:28

Ja, det er en frygtelig uvane - med risiko for varig skade

Flere forslag modtages med kyshånd

0
0
Svar på denne tråd
 
 bokssur ved mad
Forfatter: 
Dato:  25-11-2014 21:16

Har din hest og sidemakkeren krybberne op ad hinanden? Altså meget tæt? Så din, måske kunne føle den var blevet nødt til at passe på din mad?

 

Hvis det er tilfældet, så ville jeg blot dække af, imellem dem, så de ikke kan se hinanden når de fodres/spiser :-)

 

Fx. har jeg været nødt til at gøre dette med min hest, som også har hjørneboks, men som overhovedet ikke kan fordrage sidemanden, så der har jeg været nødt til at dække helt af, og der er dejlig ro, ingen sparken, bukken/stejlen og hvinen :-)

 


Med Venlig Hilsen

EVa

 

 

 

 

 

Nu med Raypawers A-speranza <3 <3 <3

 

 

 

D.21/1-2002 til D.14/2-2012

<3 <3 <3 Hvil i fred min kære Chapper .. <3 <3 <3

 

 

 

 

Udstyr sælges, se annoncer under min præsentati ...

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  26-11-2014 00:18

Naboen ved siden af, er den samme gennem 2 år - som sagt er (u)vanen nyudviklet... Krybberne er desuden placeret længst muligt fra hinanden, og der er fuldstændig skærmet af mellem de to bokse...

0
0
Svar på denne tråd
 
 Følger...
Forfatter: 
Dato:  26-11-2014 08:03

Jeg følger spændt med her...

 

Jeg har samme problem, dog udløst af at jeg har fået foderautomat til min hyp, så vi ikke er så afhængige af at have dem hjemme.

 

Jeg har prøvet gummimåtter, det dur ikke, det larmer stadig af h. til og hun kan stadig få det til at drysse lidt fra automaten.

 

Dæk er også prøvet, virkede heller ikke, prøvede skumgummimåtter, det duede, men det sparkede hun selvfølgelig i stykker:-(

 

Jeg er nu ude i, oppe i mit hoved og eksperimentere lidt med en børneskumgummimadras monteret op af væggen og noget gulvtæppe-agtigt uden på som hun ikke kan sparke i stykker.... Skal lige i Jysk i eftermiddag, så må vi se, hvad jeg får hittet på:-)

 

Finder jeg noget der dur, så skal jeg nok skrive, indtil da følger jeg med her;-)

 

Kh. Søs

0
0
Svar på denne tråd
 
 Kick stop måtten
Forfatter: 
Dato:  26-11-2014 09:02

prøv at google kick stop- denne måtte er med en svag strøm og får sikkert dyret til at stoppe denne uvane på få forsøg.

 

 

Kender flere der har brugt den med godt resultat og strømmen er mindre end i el-hegnet på folden.

 

 

Karina

1
4
Svar på denne tråd
 
 sparkemåtte
Forfatter: 
Dato:  26-11-2014 14:45

SØS: Du må mægtig gerne vende tilbage, hvis du finder en effetiv/holdbar løsning

 

KARINA: Jeg kende godt til 'kick-stop' måtten, men må krybe til korset og konstatere at jeg hellere smider dullen i løsdrift end jeg hænger strøm op i hendes boks - uanset hvor svagt eller humant det måtte være

6
0
Svar på denne tråd
 
 xxxxxxx
Forfatter: 
Dato:  27-11-2014 09:42

Sygt nok at nogen hænge strøm måtter op i boksen - så man må da ikke håber hesten lige står og slapper af op af væggen.

Py, menensker kan godt nok være onde. De burde sove i en seng, hvor vis de lige lå forerrt fik de strøm.

2
0
Svar på denne tråd
 
 Måtter
Forfatter: 
Dato:  27-11-2014 21:00

Jeg har sådan en:

www.p-lindberg.dk/p/maatte--110-x- 70-x-1-7-cm.aspx

 

Først brugte jeg den til en hest, der var slem til at stå og skrabe i boksen når der blev fodret og når de skulle lukkes på fold. Den er stor nok, og tung nok, til at han ikke kunne flytte den

 

Nu hænger den på væggen, da jeg har fået en ny hest, som mener, at naboen bør have et spark i ny og næ

Jeg har bare boret et par huller i den, og hængt den op i et par snore, det fungerer fint.

 

Min hest bor i gummicelle, så jeg har også to billige måtter fra Jem og Fix hængende:

www.jemogfix.dk/butik/huset/ husholdningsartikler/ doermaatter.aspx?pid=9027506&view=1

 

De er ikke så holdbare som måtten fra P.Lindberg til gengæld er de billige

 

Han har for nylig fået ny nabo som tilsyneladende ikke fortjener så mange spark som forgængeren, som han forresten ellers er ret glad for

Lige med undtagelse af i dag... Herren var generelt muggen, var også sur på mig, så den nye nabo fik et spark idag for første gang. Så kan den lære det!!!


Hvorfor være vanskelig, når man med en lille smule omhu kan blive fuldstændig umulig?

GO YOU BIG RED FIRE ENGINE

0
0
Svar på denne tråd
 
 tusind tak :)
Forfatter: 
Dato:  27-11-2014 22:23

Ibh: Tusind tak for dine links - de kan virkelig bruges!!

 

Bedste hilsner

Mette

0
0
Svar på denne tråd
 
 prøv at
Forfatter: 
Dato:  28-11-2014 14:53

goggle: TDJ sparkegummi

 

så kommer du til en hjemmeside der netop har store gummimåtter til det formål.

 

Held og lykke med det:)

 

Pernille



0
0
Svar på denne tråd
 
 Har fundet det...
Forfatter: 
Dato:  30-11-2014 22:04

Så tror jeg at jeg har fundet løsningen....

 

5 cm skumgummimadras, juniormodellen, og så gummimåtter, dem fra Jem og fix som en længere oppe har sat et link ind med. Gummimåtterne er monteret ovenpå skumgummimadrassen og skruet ind i væggen, det absorberer slaget fra sparket og jeg har, syv-ni-tretten, ikke hørt hende sparke de sidste tre dage, og det hænger der endnu:-)

det har kostet mig 120kr i gummimåtter, 100kr til en skumgummimadras og 20kr i lange skruer og spændeskiver, så skruen ikke går gennem gummimåtten. Nemt og billigt:-)

 

kh. Søs

3
0
Svar på denne tråd
 
 Hold da op
Forfatter: 
Dato:  01-12-2014 09:42

Bamse-line, det lyder smart. Ku du lokkes til at lægge billeder ind af væggen efter opsætning af "måtten"? Det tror jeg godt at jeg tør kaste mig ud i at sætte op i boksen :)

1
0
Svar på denne tråd
 
 Jeps...
Forfatter: 
Dato:  01-12-2014 10:55

Jeps, jeg prøver lige og se om jeg kan tage et par billeder med telefonen, når jeg kommer i stalden her over middag, evt lige send mit dit mobil nummer på en PB, så kan jeg sende dem på mms., hvis nu teknologien skulle svigte mig her på HN:-)

 

Mvh. Søs

0
0
Svar på denne tråd
 
 Gummimåtte til boksvæg
Forfatter: 
Dato:  07-10-2017 16:21

Hej Bamse-Line...

 

Jeg vil gerne høre om du kan sende mig et billede af "projektet" som bare lyder genialt.

Jeg har en hoppeplag der står med en piphas på størrelse med en tennisbold :-( .... ved ikke hvad løsningen er så jeg vil gerne afprøve dit gode råd, tænker jeg.

 

 

Hilsen

Annemette

 

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider